Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Neglen min er løs

€uropa

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet at det ikke er farlig at en negl løsner eller faller av, men jeg har aldri opplevd det før og lurer på om jeg vil oppleve noe ubehag og om jeg bør ta noen grep for å unngå eventuelle plager som en følge av neglen?

Det er snakk om neglen på lilletåa mi. Jeg vet ikke hvorfor den er løs, men jeg merket nå at den ikke sitter helt på plass. Det er mulig at jeg har slått den inn i en kant eller noe og glemt det, men verken tåa eller neglen er misfarget eller vond.

Jeg går som regel med flipflops (siden jeg er langt sør og slipper vinteren). Bør jeg bruke sko i stedet? Er det noe annet jeg ikke bør utsette tåa for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har antageligvis fått et slag mot tåen når du har sparket borti noe. Vanligvis er det ny negl under som dytter den andre opp slik at den sltil slutt løsner. Klipp den av, riv den av hvis ikke det gjør vondt eller sett litt tape på den slik at den blir festet en liten stund til og beskytter neln under., 

Lenke til kommentar

Har skjedd meg også ^^ Har små feite tær, dog kraftige, men har gått mye i arbeidslivet med vernesko og slikt, som gjerne har hatt harde såler.

Ble lettere forferdet da jeg oppdaget det, men det var ikke smertefullt, bare .. ubehagelig. Var småredd for at det kunne bli infeksjoner og det som verre var. Ble positivt overrasket over at det vokset en ny og mer passende negl under den som falt av. Eller, måtte hjelpe den av litt. Etter dét har den bare vært passende og null problem.

Lenke til kommentar

Sprøtt det også; I de periodene i livet jeg har jobbet i fysiske jobber, har jeg ikke brydd meg særlig om fysiske skader; Små brudd, kutt, sår. Nå må jeg ha plaster på bare ved et lite tørrkutt ved neglen. Blitt så pysete. Og i andre deler av verden dør folk i gatene pga sult og sykdom. Vi tenker ikke over hvor bra vi har det før vi opplever litt smerte. Smerten er jaggu nøkkelen ^^ Alt er psykologisk. Beklager digresjonen.

Lenke til kommentar

I ett samfunn hvor vi gjerne tar smertestillende for nesten alt så er det veldig lett å glemme at det er helt normalt å ha vondt og ikke nødvendigvis noe negativt. 

På den andre siden så er det også viktig å være obs på hva kroppen prøver å fortelle deg, slike småting har ofte utviklet seg til større problemer som skulle ha vært håndtert mye tidligere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...