Gå til innhold

Chili-kunder frustrert: Må skru av og på telefonen for hver gang de skal be om mer data


Anbefalte innlegg

Jeg tror det samme hadde skjedd som det vi ser med Chilli nå.

Nope... Fordi Chilli driver falsk reklame og nekter å levere tjenesten de lover betyr ikke at de seriøse operatørene gjør det. Man har faktisk betalt for dette og de lover det selv så da må de etter loven holde det også.

Vi var forøvrig en gjeng engang som faktisk prøvde grensen med både sms og tale og det skjedde ingenting. Ble ikke kontaktet engang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste som skjer om du går over di inkluderte er at du betaler en minimum sms/ring pris. men vet ikke om di gjør det engang. seriøse selskaper er faktisk seriøse.  om chili hadde sagt fri bruk og deretter skrevet i brukervilkårene intill 200gb 300gb 500gb, deretter struping til 64kbs eller betal per mb så hadde det vert en ingensak. problemet er jo måten di oppererer på med skjulte interne grenser

Lenke til kommentar

Nope... Fordi Chilli driver falsk reklame og nekter å levere tjenesten de lover betyr ikke at de seriøse operatørene gjør det. Man har faktisk betalt for dette og de lover det selv så da må de etter loven holde det også.

Vi var forøvrig en gjeng engang som faktisk prøvde grensen med både sms og tale og det skjedde ingenting. Ble ikke kontaktet engang

Slik du skriver og forteller, virker det som at din motivasjon er å finne smertegrensen til Chilli, heller enn å benytte deg at det gode tilbudet de har lansert. Jeg kan ikke se noe annet utfall av denne saken som nå pågår enn at Chilli blir tvunget til å amputere tilbudet sitt. Det vil bevise for en liten gruppe prinsippfaste mennesker at bokstavelig tolkning av tilbudet deres ikke var realistisk, mens en mye større gruppe som hadde glede av tilbudet deres må nøye seg med en dårligere pakke som vil komme som erstatning, noe vi allerede ser tendens til. 

 

Vil anta at grunnen til at du ikke ble kontaktet sist du prøvde å stress-teste tilbudet til en operatør var at du på tross av dine iherdige forsøk ikke hadde mulighet til å generere problematisk mengde trafikk. Det er tydeligvis mye enklere å gjøre med datatrafikk. Men jeg er fremdeles ganske sikker på at du hadde blitt kontaktet om du hadde skrevet et script på PCen som sendte ut 10.000 SMS i minuttet.

Lenke til kommentar

Nei.

Det har ikke blitt en dårligere pakke pga nkom eller forbruker. De har hele tiden sperret folk. Sms-ordningen har chilimobil valgt å innføre samtidig som de har økt prisen og senket kvoten (den skjulte kvoten). Antakelig var dette planlagt.

 

Andres motivasjon vet du lite om. Foruten den aller første personen som lette etter maksgrensen da chili var nytt har jeg heller ikke lest noe som tilsier et bevisst forsøk på å "nå maks" eller å bli sperret.

Endret av Freakai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

Det har ikke blitt en dårligere pakke pga nkom eller forbruker. De har hele tiden sperret folk. Sms-ordningen har chilimobil valgt å innføre samtidig som de har økt prisen og senket kvoten (den skjulte kvoten). Antakelig var dette planlagt.

 

Andres motivasjon vet du lite om. Foruten den aller første personen som lette etter maksgrensen da chili var nytt har jeg heller ikke lest noe som tilsier et bevisst forsøk på å "nå maks" eller å bli sperret.

Jeg kjenner hans motivasjon, siden han selv skrev: "Vi var forøvrig en gjeng engang som faktisk prøvde grensen med både sms og tale " Det er det som gjør at jeg tillater meg å anta at dette var en motivasjon også her.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Hadde man prøvd ville 200 gb gått unna betydelig raskere.

 

Det til side, chili er ene og alene skyld i problemene som dukker opp. De kunne enkelt ha tilbydd 200 gb (med deling) for 499 fra dag 1. Ingen ville blitt kastet, forbrukertilsynet og nkom ville ikke sagt en ting.

 

De har bevisst lovet avtaler de har visst de ikke har kunnet holde, og straffet forbruker for å benytte seg av tilbudet. Og nei. Ikke misbruk.

Endret av Freakai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik du skriver og forteller, virker det som at din motivasjon er å finne smertegrensen til Chilli, heller enn å benytte deg at det gode tilbudet de har lansert. Jeg kan ikke se noe annet utfall av denne saken som nå pågår enn at Chilli blir tvunget til å amputere tilbudet sitt. Det vil bevise for en liten gruppe prinsippfaste mennesker at bokstavelig tolkning av tilbudet deres ikke var realistisk, mens en mye større gruppe som hadde glede av tilbudet deres må nøye seg med en dårligere pakke som vil komme som erstatning, noe vi allerede ser tendens til.

 

Vil anta at grunnen til at du ikke ble kontaktet sist du prøvde å stress-teste tilbudet til en operatør var at du på tross av dine iherdige forsøk ikke hadde mulighet til å generere problematisk mengde trafikk. Det er tydeligvis mye enklere å gjøre med datatrafikk. Men jeg er fremdeles ganske sikker på at du hadde blitt kontaktet om du hadde skrevet et script på PCen som sendte ut 10.000 SMS i minuttet.

Prøvde aldri Chili enkelt og greit for jeg har vist hele tiden at det er lureri.

 

Litt komisk du nevner det siden jeg brukte skript å blåste av 5000mld pr dag i 4 dager?

Tale ble testet med at vi la hver sin mobil tilkoblet lader og med mikrofon av og "samtalen" fikk bare ligge å gå 12-16 timer pr døgn. Ble ikke stoppet etter 20.000 min heller.

 

 

Å herregud... Du er vist ikke helt god..

Det er enkelt: Reklamerer man med 1000Gb SÅ KAN MAN BRUKE 1000Gb!!!! Alt annet vil være direkte løgn og falsk reklame. Og det er IKKE lov?

Og når man i tillegg reklamerer for FRI DATA og ikke engang oppgir en max grense for så å kutte abonnementet etter bare 200Gb på 18dager (det er faktisk bare 11,1Gb pr dag).. Da har de ett satans STORT forklaringsproblem?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner hans motivasjon, siden han selv skrev: "Vi var forøvrig en gjeng engang som faktisk prøvde grensen med både sms og tale " Det er det som gjør at jeg tillater meg å anta at dette var en motivasjon også her.

Og? Det var endel år siden "fri sms og tale" (20.000 sms og min) kom.

Fri data / 1000Gb for 399kr (nå 499) var ett urealistisk tilbud i Norge og hadde null intensjoner med å prøve ett selskap med allerede ett dårlig rykte. Så rævkjører de seg selv ved å først oppfordre kundene sine til å bruke data helt fritt for så å kutte abonnementet når kundene gjør det.. Og dette mener du altså wr riktig?

Man skal jaggu være bra tjukk i hodet om man helt alvorlig mener at noen missbruker tjenesten de betaler for og at dette er riktig av Chili å gjøre.... Chilli hsr ødelagt for seg selv. Ingen kunder har skyld i det. Chili som har FALSK reklame.

Lenke til kommentar

YouTube og Twitch. Flere titalls GB hver dag.

 

Klarer ikke å se på film, youtube og lignende på telefon jeg. Skjermen blir rett og slett for liten. Men om du går rundt å ser på filmer på telefonen hele dagen så forstår jeg at det blir noe dyrt med telefon ja. 

 

Hvilke utgifter hadde du på mobil før du ble Chili kunde? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde aldri Chili enkelt og greit for jeg har vist hele tiden at det er lureri.

 

Litt komisk du nevner det siden jeg brukte skript å blåste av 5000mld pr dag i 4 dager

Tale ble testet med at vi la hver sin mobil tilkoblet lader og med mikrofon av og "samtalen" fikk bare ligge å gå 12-16 timer pr døgn. Ble ikke stoppet etter 20.000 min heller.

 

 

Å herregud... Du er vist ikke helt god..

Det er enkelt: Reklamerer man med 1000Gb SÅ KAN MAN BRUKE 1000Gb!!!! Alt annet vil være direkte løgn og falsk reklame. Og det er IKKE lov

Og når man i tillegg reklamerer for FRI DATA og ikke engang oppgir en max grense for så å kutte abonnementet etter bare 200Gb på 18dager (det er faktisk bare 11,1Gb pr dag).. Da har de ett satans STORT forklaringsproblem

Det er ikke spesielt motoverende å diskutere med deg med den språkbruken du legger deg på, men jeg skal skrive ett svar til. Dette blir igjen spekulasjoner, siden ingen av oss sitter på fakta: Jeg vil tro at grunnen til at du ikke ble stoppet/kontaktet da du prøve å få SMS-tilbudet til å knekke, var at de ikke hadde system for kontroll og overvåking. Det finnes absolutt grenser for hva SMS-nettet takler, det fikk vi bevist flere ganger på nyttåraften før i tiden da SMS ikke kom gjennom som resultat av at alle sendte "Godt nyttår" samtidig.

Lenke til kommentar

Det er ikke spesielt motoverende å diskutere med deg med den språkbruken du legger deg på, men jeg skal skrive ett svar til. Dette blir igjen spekulasjoner, siden ingen av oss sitter på fakta: Jeg vil tro at grunnen til at du ikke ble stoppet/kontaktet da du prøve å få SMS-tilbudet til å knekke, var at de ikke hadde system for kontroll og overvåking. Det finnes absolutt grenser for hva SMS-nettet takler, det fikk vi bevist flere ganger på nyttåraften før i tiden da SMS ikke kom gjennom som resultat av at alle sendte "Godt nyttår" samtidig.

"Med den språkbruken" ? ? Virkelig trist at folk har blitt så hårsåre og ikke tåler vanlig Norsk engang..

 

Kanskje du ikke sitter på fakta men jeg gjør.

De har hele tiden hatt ett system for kontroll på dette.. Så det var nok ikke grunnen nei.

Begrensinger for SMS samtidig ja.. Ikke generelt...

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt portering fra chili 28 des til Onecall sitt tilbud 99,- kr mnd i 2 mnd 50gb. greit nok. da risikerer jeg i det minste IKKE å bli kasta ut om jeg bruker hele pakken. Så får vi se om Telia og/eller andre operatører som Ice og Onecall kommer på banen på nyåret.

Lenke til kommentar

Slik du skriver og forteller, virker det som at din motivasjon er å finne smertegrensen til Chilli, heller enn å benytte deg at det gode tilbudet de har lansert. Jeg kan ikke se noe annet utfall av denne saken som nå pågår enn at Chilli blir tvunget til å amputere tilbudet sitt. Det vil bevise for en liten gruppe prinsippfaste mennesker at bokstavelig tolkning av tilbudet deres ikke var realistisk, mens en mye større gruppe som hadde glede av tilbudet deres må nøye seg med en dårligere pakke som vil komme som erstatning, noe vi allerede ser tendens til. 

 

Vil anta at grunnen til at du ikke ble kontaktet sist du prøvde å stress-teste tilbudet til en operatør var at du på tross av dine iherdige forsøk ikke hadde mulighet til å generere problematisk mengde trafikk. Det er tydeligvis mye enklere å gjøre med datatrafikk. Men jeg er fremdeles ganske sikker på at du hadde blitt kontaktet om du hadde skrevet et script på PCen som sendte ut 10.000 SMS i minuttet.

 

Om en tjenestekjøper hadde brukt hele sin kvote, la oss si 1TB i første versjon av abonnementet, hvorfor skal det i det hele tatt være noen smertegrense å snakke om når man kjøper retten til forbruket?

 

Når ble det prinsippfast å benytte seg den tjenesten en faktisk kjøper? Chili Fri Data er et luftslott.

 

Selv bruker jeg 5-7Gb pr mnd. Til dere som bruker over 200Gb på under 14 dager: Hvordan bruker dere mobilen for å nå et slikt forbruk? 

 

Jeg har <5GB per måned, mye fordi jeg ikke ser poenget med å betale råtne priser per GB og jeg tilpasser heller mitt forbruk enn å kjøpe mer kvote. Hadde jeg hatt ubegrenset/mer GB ville jeg fort fått et større forbruk. Nye omstendigheter skaper en ny normal.

 

 

Det er ikke spesielt motoverende å diskutere med deg med den språkbruken du legger deg på, men jeg skal skrive ett svar til. Dette blir igjen spekulasjoner, siden ingen av oss sitter på fakta: Jeg vil tro at grunnen til at du ikke ble stoppet/kontaktet da du prøve å få SMS-tilbudet til å knekke, var at de ikke hadde system for kontroll og overvåking. Det finnes absolutt grenser for hva SMS-nettet takler, det fikk vi bevist flere ganger på nyttåraften før i tiden da SMS ikke kom gjennom som resultat av at alle sendte "Godt nyttår" samtidig.

 

Samtidig så vil jeg være veldig overrasket om Telia/Telenor og andre seriøse selskap ikke ville tilatt et slikt forbruk. At det eventuelt ble benyttet script o.l. er en annen sak, men si et reelt forbruk så har jeg ingen tro på at min tilbyder skulle ta kontakt med meg, legge føringer på mitt forbruk eller overføre meg til et annet abonnement eventuelt avslutte kundeforholdet. Null tiltro har jeg til noe slikt. Med Chili...

 

Tenk hvor mye "god" reklame dette selskapet klarer å skaffe seg med det tullet de holder på med. Kanskje de har en pr strategi om at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Jeg tviler. Tenk at for hver besmådde kunde er det en familie, vennekrets og omgangskrets som får høre om faenskapet Chili Mobil. Det kan koste på sikt, skulle de vedvare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...