Yvonne79 Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Har en Volkswagen Passat 2008 modell med elektrisk håndbrekk. Plutselig går ikke høyre bakhjul rundt. Parkerte bilen og satte på håndbrekket i maks 5 min, da jeg var inne på butikken. Så det er ikke fryst. Venter på bergingsbil i skrivende stund. Snakket med verksted som mente at det ganske sikkert var bremsekalipper, men får ikke vite det sikkert før i morgen formiddag når de har sett på den. Samme verkstedet byttet hjullager på dette hjulet for 14 dager siden. Noen som vet om det går an om verkstedet kunne vært borti noe eller gjort noe som kunne ha leder til dette ? Ett eller annet? Syns selv det er rart at dette skjer på akkurat samme hjul.... Og økonomisk kunne det ikke ha kommet på ett værre tidspunkt. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Her får Passat-skruere ile til ... De må vel ha tatt av skive og caliper for å bytte hjullager? De bør vel i så fall også ha smurt opp og renset bremsen ved remontering? Evt bemerket at caliperen er dårlig og bør skiftes? /Ole 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 kabelen til håndbrekket må av for å bytte hjullager... og, ja den kan falle av hvis den ikke blir skikkelig montert. det er en gummipakning i den elektriske koblingen... og kan være "tricky" å få den på igjen Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 kabelen til håndbrekket må av for å bytte hjullager... og, ja den kan falle av hvis den ikke blir skikkelig montert. det er en gummipakning i den elektriske koblingen... og kan være "tricky" å få den på igjen Går bakbremsen PÅ hvis koblingen er av? Lenke til kommentar
Yvonne79 Skrevet 17. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2018 Tusen takk for svar, tror jeg tar meg fri fra jobb i morra og blir med bilen min på verksted. Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Går bakbremsen PÅ hvis koblingen er av? nei.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå