Gå til innhold

Tesla slipper «prumpe-app» til bilene sine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med din argumentasjon burde en Tesla gått 0-100 på over 10 sekunder, hatt infotainment systemet produsert av tredjepart på anbud, mye dårligere batteripakke (de har tatt enorm risiko for å komme dit de er i dag) og vært like morsomme som en nissan leaf og kjøre og eie.

Sorry, men jeg elsker disse funksjonene!

Jeg elsker også alle de andre fantastiske gratis oppdateringene jeg har fått (som perler på snor).

Helt greit å klage, men er litt kunstig å klage hver gang Tesla gjør noe fint som ikke er akkurat det du mener de burde gjøre.

Det er det fjerneste. Gjør noe fint? Tror du Ferrari vurderer prumpefunksjon, siden bilene deres går bedre enn 0-100 på 10 sek og er bedre å kjøre enn en leaf?

Noen er tydligvis veldig glad i å være beta tester. Men det får over hos deg og ?

Missforstå meg rett. Jeg elsker bilen, hadde den bare virker som den burde. Tror du hadde blitt litt sur hvis v9 kom ut, og du ikke får den fordi Tesla ikke finner ut av feilen med bilen din heller, eller du faktisk hadde en Open Mokka som lånebil mens din var på service for 11 mnd på rad.

Neida. Du hadde vel elsket det og, fordi det ikke var en leaf eller en ampera.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Neppe.. Billigere kanskje om noen tiår. Bedre? Kan jeg aldri tenke meg er mulig. Det er så mange spillende faktorer som påvirker kameraet, att det kan umulig bli bra.

Hvorfor skulle de ikke kunne gjøre det bedre når de på et tidspunkt har nok data, og teknologien til å nyttegjøre seg disse dataene på en effektiv måte?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorfor skulle de ikke kunne gjøre det bedre når de på et tidspunkt har nok data, og teknologien til å nyttegjøre seg disse dataene på en effektiv måte?

Nok data har vel ingenting med dette å gjøre. De kan samle data i 1 mrd år, som ikke hjelper når kameraet sliter med å se.

Det skal se dråper på ruta mi i direkte sollys rett ut av en tunnell, eller når det peiser forbi en trailer på våt vei som guffer søle over hele bilen på vei inn i en tunnell, eller når det er tørr snø, som sakte lager små små dråper på frontruten som til slutt gjør det umulig å se gjennom.

Du sier det selv. "Teknologien til å nyttegjøre seg desse dataene på en effektiv måte". Nyttegjøre data er å vite når en skal viske, til en hver tid. Her prøvd med ett kamera, som pr nå er problemet.

Jeg ser ingen fordeler med å ha ett kamera som skal se regn på ruta eller ikke, når det finnes sensorer som gjør akuratt samme jobben, som fungerer helt utmerket. Hvertfall ikke når jeg vet prosessering av data fra kamera allerede nå er helt på kanten. Flere ganger når jeg møter biler så kan jeg se att bilen min trodde dette var en bil som kjørte i min kjøre retning.

Lenke til kommentar

Fordelen er at de kan bruke samme teknologi (vanlig kamera) til flere forskjellige ting. Med dataene kan det også tilpasses og være dynamisk etter hvert som ting utvikler seg.

Og denne funksjonen er vel kun en betaversjon, så det er hele "problemet" ditt.

Lenke til kommentar

Problemet med sensor er at det leveres fra 3 part og kan ikke forbedres. Med kamera prossesering kan de optimalisere inn i evigheten, noe som er viktig ift selvkjøring. Jeg mener vindusviskerne nå virker mer eller mindre like bra som sensorene en ser i andre biler. Men det er fortsatt noen bugs innimellom. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...