NTB - digi Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Vegvesenet om Nye E18: – Vi får ikke penger over statsbudsjettet, nå legger vi ned all aktivitet Lenke til kommentar
ovstebo Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Én ting er jo hva dette koster dersom det skal startes opp igjen. En annen ting er hva det koster for alle de underleverandørene som har lagt alt annet på vent, ansatt prosjektmedarbeidere, investert i materiell og kanskje takket nei til annet arbeid. Håper for deres skyld at kontraktene gir dem en kompensasjon her, og at dette ikke fører til konkurser. Kan ikke være lett å ta på seg slike jobber som små aktører, for så å risikere å miste alt belegg på to ukers notis... 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Alltid farlig å ta jobber for SVV, nylig et firma her som konket pga det. Svært pressede priser og kaotisk prosjektgjennomføring er det som går igjen. Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 De vil jo egentlig ikke bygge noe som helst. Vi skal alle sammen sykle, gå eller ta kollektivt. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 De kunne gitt penger for å bygge ned veiene, for å få mindre trafikk! 1 Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 regimet søler helt unødvendig en milliard i uka på eiendomsspekulasjon i utlandet så da vi jo ikkje ta oss råd til god samfunnsdrift og fks nye veier osv ... 2 Lenke til kommentar
A6HJ3EP0 Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 (endret) Det er ikke rart at det blir dyrt når veien skal legges tett bebyggelse med høye eiendoms priser. Ny avlasting vei til E18 bør ligge ved marka grensen og rundt hele Oslo å kobles til E6. Hvorfor skal alle som skal på andre siden av Oslo presses innom senter av Oslo med alle de belastningene veinettet i Oslo har. Det samme burde bli planlagt for for E6, lag en ny ringvei slik at ikke alle må inn i tunellene i Oslo sentrum. Løsningen på veisystemet i Oslo er helt unik. Alle andre storbyer bygger ringveier rund byen for å få trafikken bort fra sentrum. Oslo velger å bygg tunneler og tror at det som ikke syns er borte, men all forurensingen kommer ut ved tunnel åpninger og luftesjakter. I sentrum. Endret 17. desember 2018 av A6HJ3EP0 5 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 regimet søler helt unødvendig en milliard i uka på eiendomsspekulasjon i utlandet så da vi jo ikkje ta oss råd til god samfunnsdrift og fks nye veier osv ... Hvordan er Statens pensjonsfond utland linket til det nye E18-prosjektet, sa du? Er spent på å få høre hvordan disse to henger sammen 2 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Så det her er en dyr vei som skulle finansierast med bompenger som ville bli så dyre at trafikken ville bli redusert, som gjer behovet for veien mindre. Lite å sutre over Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Alltid farlig å ta jobber for SVV, nylig et firma her som konket pga det. Svært pressede priser og kaotisk prosjektgjennomføring er det som går igjen. "Statens vegvesen har brukt penger de ikke hadde, og er nå tomme for penger. Utfordringen i dette tilfellet er at Statens vegvesen har brukt penger de ikke har fått. Man kan ikke bruke penger man ikke har uten at det får konsekvenser, sier Dale til Dagbladet. .....Det påvirker jo budsjettet for 2019, sier ministeren, som understreker at «planen fortsatt er å få i stand E18 så fort som mulig» " https://www.dagbladet.no/nyheter/e18-blir-utsatt-fordi-vegvesenet-har-brukt-penger-de-ikke-hadde/70578027 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 de som mener trafikken ikke burde gå gjennom Oslo men bygge ringvei rundt. Hva er det dere egentlig mener? Skal man bygge ny motorvei i marka på utsiden av Oslo? Ring 3 sikrer forsåvidt at nord-sør traseen øst for oslo aldri er nærmere sentrum enn Manglerud. Sør for Asker til sør for drøbak er det drøbaktunnelen og ferje Moss-Horten enda lenger ned. Nord for Lillehammer til Bergen f.eks. går også en annen vei. De som går innom sentrumstunnelene er fra nord- til alt langs østkysten til kristiansand, og bergen til østfold og videre. ..og alt innen Osloområdet da som skal fra en side til en annen. Hva er løsningen for disse? 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 3,7 millarder skal brukes i distriktene https://www.nrk.no/sognogfjordane/xl/staten-skal-bruke-3_7-milliardar-pa-vegar-til-600-menneske-1.14245646 Utbyggingen av E18 videre fra Ramstadsletta til Asker er jo allerede utsatt til 2027. Hva med en tunnell i ganske rett linje fra Holmen til Frogner ? Kan bygges uten kaos og når den står ferdig kan E18 leve videre som den er med diverse optimaliseringer. Eller hva vet jeg, kanskje det blir flygebiler før E18 er ferdig utbygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå