Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Mine innlegg er tydeligvis noe du ikke liker. Men dette er ikke bare mine opplevelser :). Jeg har vært nødt til å hjelpe barn og tenåringer med deres traumatiske saker. Jeg kan også fortelle deg at det du forsøker på har andre barneverntilhengere også forsøkt seg på. Når du går på meg personlig, så er det som om du forsøker å bli kvitt meg. Du må huske på at når Barnevernet utsetter barn for traumer ved å fjerne de fra kjærlige foreldre som tar vare på dem, så ødelegger de barnas oppvekst. Det er ikke noe som er et skydekke på en persons dømmekraft, ei heller fantasi. Da er det heller ikke greit å bruke argumentet: "Det er en god grunn". For det er ikke gode grunner når det er tynne og falske anklager. Arrogante barnevernledere og ansatte har jeg møtt mange ganger de siste årene. Ingen av dem har vært villige til å snakke med barna frivillig. Og dine innlegg er av samme aggressive og motvillighet til å imøtekomme barnas rettigheter. Og igjen: Ikke tillegg meg den mening at jeg skulle mene at alle biologiske er kjærlige :). Jeg har levd lenge nok til å vite begge deler. Barnas rett til å ha en trygg og god oppvekst er en hjertesak for meg personlig, og når det involverer å måtte kjempe mot Barnevernet for at barna skal få det så er det en selvfølge. For omsorgssvikt er omsorgssvikt, enten det skjer hjemme eller i Barnevernets omsorg.

 

Minner om at du har ikke besvart mine spørsmål.

Jeg liker ikke løgnene som du så åpenlyst serverer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så tilbake til mitt utsagn. Så lenge det er mye penger å tjene og man tillater konflikterende økonomiske interesser så vil ikke barnets beste komme først. Til det er grådigheten og "grafse til seg sjøl" mentaliteten hos altfor mange mennesker for regjerende.

 

Anbefaler også å lese denne:

https://www.reddit.com/r/fosterit/comments/4w8qcr/great_foster_parents_vs_bad_foster_parents_vs/

Det finnes ingen som passer andres barn gratis. Verken barnehager, dagmammaer, SFO, barnevakter, fosterforeldre eller institusjoner. Venner og familie - ja kanskje, men de vil vel også gjerne ha utgiftene i forbindelse med pass dekt. Da sier det seg selv at det må være penger inne i bildet. Og når å være fosterforelder regnes som en fulltidsjobb så skal man også ha lønn deretter. Det skal ikke være slik at det er kun styrtrike mennesker som ikke har behov for lønn er de eneste som skal kunne være fosterforeldre. Barnevernet gjør en kjempeflott jobb, stå på videre!

 

Anonymous poster hash: b4a39...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Verken barnehager, dagmammaer, SFO, barnevakter, fosterforeldre eller institusjoner.

 

Vi snakker ikke dagmamma summer her, enkelt og greit.

 

Det finnes ingen som passer andres barn gratis

 

Har en forsterfamilie dette synet på fosterbarn?

 

Og når å være fosterforelder regnes som en fulltidsjobb så skal man også ha lønn deretter

Å være foreldre generelt er vel en fulltidsjobb tror jeg de fleste foreldre med hånden på hjertet kan si. Å være fosterforeldre for barn som har denne opplevelsen krever nok noe mer.

 

Men vil det si at allt som ikke får full lønn for å være hjemme med barna frem til de er 18 praktiserer omsorgsvikt i følge denne definisjonen?

 

Det skal ikke være slik at det er kun styrtrike mennesker som ikke har behov for lønn er de eneste som skal kunne være fosterforeldre

 

Det er nå ikke slik at det bare er styrtrike som har 4 barn heller. Ofte lavtlønnede foreldre. Så hvorfor koster det så veldig mye mer å være fosterforeldre?

 

 

Ellers snakket jeg i hovedsak om alle rundt BV som tjente penger på "barn i systemet", ikke at BV i seg selv er problemet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du er særdeles enveiskjørt i dine argumenter. At du ikke evner å se at vi trenger et barnevern i Norge da enkelte foreldre ikke er egnet til å ivareta egne barn er en tragedie og et hån ovenfor de som opplever omsorgssvikt! Alle foreldre er ikke kjærlige og omsorgsfulle. Jeg velger heller å lytte til rettsmedisiner som avdekker omsorgssvikt med dødelig utfall enn et en bruker på Internett som hevder å ha innsyn i alle bv sakene i dette landet.

At du ikke ser bristene i dine argumenter som vitner om følerier basert på egne opplevelser er ikke overraskende.

 

Det er tydlige paralleller mellom dine uttalelser og FB gruppen som ønsker å fjerne barnevernet fullstendig.

 

1. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg har ikke sagt at jeg har innsyn i alle bv saker i Norge. Jeg har sagt at jeg har innsyn i mange saker og at jeg har hjulpet flere av dem. 

 

2. Igjen påpeker du at ikke alle foreldre er kjærlige. Og jeg har ikke benektet dette. 

 

Jeg velger å stå på barnas side i sakene. Jeg har dokumentert at 70 prosent av barna som er plassert i fosterhjem ikke har blitt hørt eller snakket med. Barnevernet vinner i overkant av 90 prosent av sakene i Fylkesnemda i Norge. Hvilket betyr at det er dårlig rettssikkerhet for barna i dette landet. Ettersom du forsvarer en etat som behandler barn på en sånn måte kan vi heller si at det er du som har brister i din argumentasjon. Også på grunnlag av at du ikke ønsker å besvare spørsmålene jeg har stilt deg. Det er barna som er proffene på sine egne liv. Og når dette ikke skal komme frem i domstoler, så er det overkjøring. For barn er ærlige når de blir spurt om slike ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke løgnene som du så åpenlyst serverer.

Jeg har stilt deg spørsmål som krever at man tenker litt over hvordan barnas situasjon er i en slik konflikt. For en barnevernsak er i hovedsak ikke en krig mellom kun foreldrene og Barnevernet. Det er barna som er hovedrollene og det er de som skal være første prioritet. Når Barnevernet ikke vil ivareta barnas interesse i en sånn sak, så er det foreldrene som må tale barnas sak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barnevernet vinner i overkant av 90 prosent av sakene i Fylkesnemda i Norge. Hvilket betyr at det er dårlig rettssikkerhet for barna i dette landet.

Evt er de såpass sikre når de griper inn at de i all hovedsak vinner..

Men det ser du så klart bort ifra. Jeg ville vært mer skeptisk om BV vant f.eks 10% av sakene.

 

Prosenten burde strengt tatt opp. Anonymous poster hash: cfd77...e4b

Lenke til kommentar

Når du sier at det er beviselig blank løgn og at du har vist til dokumentasjon, så bør du nok ta frem dokumentasjonen også :). Jeg har til informasjon lagt ut dokumentasjon selv :). Hvor er dokumentasjonen din?

Dette har du fått mange ganger. Ikke gjør deg til.

 

Den hersketeknikken du fremholder er noe jeg opplever når jeg sitter i møter med barnevernansatte og hjelper barn med deres problemer.

Det gjør du ikke.

 

Er det omsorgssvikt når fosterforeldre utsetter barn for overgrep?

Selvsagt. At du må stille et slikt spørsmål sier mye om hvor lite du tenker på barnas beste, og måten du forsvarer overgrep, mishandling og omsorgssvikt på.

 

Årsaken til at Barnevernet vinner over 90 prosent av sakene i Fylkesnemda og forsåvidt 85 prosent av sakene i Tingretten er rapportene fra sakkyndige psykologer.

Og sakene i EMD selvsagt. Alt er naturligvis en konspirasjon, og kan umulig ha noe med at BV har grunnlag for det når de overtar omsorgen.

 

Et større problem er at de ikke overtar omsorgen for flere. Det er mange barn som tvinges til å leve med uegnede foreldre.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

En advokats opplevelse fra en sak. Saken ble vunnet i Tingretten, men Barnevernet ville ikke levere barnet tilbake. Her måtte man ta i bruk makt for å få barnet hjem etter norsk lov. http://www.advokatsylte.no/artikkel/5/rett-og-urett/51/barnevernet-kidnapper-ogsa-barn

 

Barnevernet er pålagt å følge domstolens kjennelse i sakene. Det har Barnevernet selv sagt i andre saker, hvor de selv har anbefalt det som blir domstolens kjennelse.

Advokat SNYLTE er jo kjent for å lyve og bedra om barnevernet, og i denne historien ser vi jo at vedkommende også lyver og prøver å dekke over det som egentlig skjedde ved å bevisst villede leseren.

 

Gjesp.

Lenke til kommentar

Dette har du fått mange ganger. Ikke gjør deg til.

 

 

Det gjør du ikke.

 

 

Selvsagt. At du må stille et slikt spørsmål sier mye om hvor lite du tenker på barnas beste, og måten du forsvarer overgrep, mishandling og omsorgssvikt på.

 

 

Og sakene i EMD selvsagt. Alt er naturligvis en konspirasjon, og kan umulig ha noe med at BV har grunnlag for det når de overtar omsorgen.

 

Et større problem er at de ikke overtar omsorgen for flere. Det er mange barn som tvinges til å leve med uegnede foreldre.

 

Jeg fikk kontakt med Barnevernet første gang når jeg var et lite barn. Deres oppførsel med hersketeknikk og ovenfra og ned holdning har ikke endret seg, men blitt verre. Jeg har som sagt måttet hjelpe mange barn og tenåringer med deres problemer med Barnevernet. Når 70 prosent av de som blir tatt ikke en gang blir snakket med i Norge sier det seg selv at dette er et problem. Minner om at en barnevernsak ikke i hovedsak er en konflikt mellom foreldrene og Barnevernet, men barna og Barnevernet. Og når Barnevernet bevisst nekter å ha hovedfokuset på hovedrollene, så må de voksne stå opp og være barnas talerør. Så fint at du innrømmer at det er omsorgssvikt når fosterforeldre også utsetter barn for vold og overgrep. Barn skal ikke utsettes for det. Og da skal ikke vi støttet opp at en etat som Barnevernet plasserer barn i slike hjem som barneverntilhengere gjør. Advokater som setter fokus på svikt i barnevernsaker skal respektere og lyttes til. At Barnevernet i få tilfeller gjør noe riktig betyr ikke at vi skal skyve under teppet at de utsetter barn for traumer og omsorgssvikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Advokat SNYLTE er jo kjent for å lyve og bedra om barnevernet, og i denne historien ser vi jo at vedkommende også lyver og prøver å dekke over det som egentlig skjedde ved å bevisst villede leseren.

 

Gjesp.

 

Barneverntilhengere er kjent for å ville skyve under teppet hvordan barn blir utsatt for omsorgssvikt under Barnevernets omsorg. Da er det advokaters og voksnes jobb å sette det frem i lyset og ha barnets beste som første prioritet når Barnevernet ikke vil det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Evt er de såpass sikre når de griper inn at de i all hovedsak vinner..

Men det ser du så klart bort ifra. Jeg ville vært mer skeptisk om BV vant f.eks 10% av sakene.

 

Prosenten burde strengt tatt opp. Anonymous poster hash: cfd77...e4b

 

Nei. Barnevernet har i mange av disse sakene ikke foretatt de undersøkelsene de skal. Når Barnevernet i 70 prosent av sakene ikke har snakket med barna og heller ikke undersøkt øvrig familie og nettverk, så kan de ikke være sikre. Tallet skal ikke opp. Det skal ned. Husk på at det er barna som er proffene på sine egne liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Barnevernet har i mange av disse sakene ikke foretatt de undersøkelsene de skal. Når Barnevernet i 70 prosent av sakene ikke har snakket med barna og heller ikke undersøkt øvrig familie og nettverk, så kan de ikke være sikre. Tallet skal ikke opp. Det skal ned. Husk på at det er barna som er proffene på sine egne liv. 

Så kort og godt vil du at barnevernet skal være mindre sikker i sin sak før omsorgsovertagelser, slik at tapsprosenten går opp?

 

Hvilket syn ville du hatt på BV om de f.eks tapte i retten i 90% av gangene?

 

 

Anonymous poster hash: cfd77...e4b

Lenke til kommentar

 

Så kort og godt vil du at barnevernet skal være mindre sikker i sin sak før omsorgsovertagelser, slik at tapsprosenten går opp?

 

Hvilket syn ville du hatt på BV om de f.eks tapte i retten i 90% av gangene?

 

 

Anonymous poster hash: cfd77...e4b

 

 

70 prosent av barna som blir plassert i forsterhjem har ikke blitt snakket med. Og det er barna som vet hvordan de selv har det, hva de har opplevd og opplever under Barnevernets omsorg. Det er barna som er den beste kilden til å få sannheten frem i sakene. Kan vi kalle det god rettsikkerhet når Barnevernet da vinner frem i overkant av 90 prosent av sakene når barna blir ignorert og oversett? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Det er barna som er den beste kilden til å få sannheten frem i sakene. 

Håper du selv innerst inne vet at dette ofte er riv ruskende feil. Barn gir ikke pålitelig vitnesbyrd. De sier i all hovedsak det de tror den de ønsker å føye vil de skal si - det være seg politiet, foreldrene eller barnevernet. Det betyr ikke at man ikke skal ta det barn sier alvorlig, men å blindt stole på et barn som sier "neida, pappa slår meg ikke" eller "neida, mamma pleier ikke ta meg på tissen" er rett og slett fullstendig ignorant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper du selv innerst inne vet at dette ofte er riv ruskende feil. Barn gir ikke pålitelig vitnesbyrd. De sier i all hovedsak det de tror den de ønsker å føye vil de skal si - det være seg politiet, foreldrene eller barnevernet. Det betyr ikke at man ikke skal ta det barn sier alvorlig, men å blindt stole på et barn som sier "neida, pappa slår meg ikke" eller "neida, mamma pleier ikke ta meg på tissen" er rett og slett fullstendig ignorant.

 

Man skal aldri ignorere et barn. Og det du sier her "barn gir ikke pålitelig vitnesbyrd" er en umyndiggjøring og en måte å frata barnas rettigheter til å bli hørt. Barnevernet skal ivareta barnas rettigheter og ikke overkjøre de. Det er barnas beste som skal være første prioritet, ikke Barnevernets ønske om å vinne prestisje seire. Jeg har såpass mye erfaring nå at jeg vet at jeg har rett. Iløpet av de siste årene har jeg hjulpet barn og tenåringer som er blitt fratatt sine foreldre på falske anklager. Helt normale familier som har fått anklager på seg hvor Barnevernet ikke har snakket med barna. Når Barnevernet i de sakene har blitt forelest om rettigheter og blitt tvunget til å snakke med barna har de vært provoserte. Ikke en eneste gang har jeg opplevd at Barnevernet har beklaget overfor familiene. Når Barnevernet ikke har barnas beste som første prioritet er det vi andre voksne som må løfte opp stemmen og bruke den til å beskytte barna og tale deres sak. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg venter med å svare til du har giddet å lese alle fire linjene jeg.. Her er litt hjelp: "Det betyr ikke at man ikke skal ta det barn sier alvorlig"

 

Her er link til dokumentasjon på at 70 prosent av barna som blir plassert i fosterhjem ikke blir hørt/snakket med. https://www.nrk.no/hordaland/ny-forskning-om-fosterhjemsplassering_-_-barna-blir-ikke-hort-1.12750453

 

Den holdningen du utviser er en umyndiggjøring av barnets rett til å bli hørt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...