Gå til innhold

Fagbrev nr 2. Kortere læretid?

Garrian

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fagbrev som Automatiker. Startet for 5mnd siden som elektrikerlærling for å ta fagbrev nr 2.

Etter samtale med opplæringskontor fikk jeg forkortet læretiden med 6mnd, ettersom jeg har jobbet 10mnd som Automatiker etter jeg tok fagbrev.

Burde jeg fått 10mnd godskrevet? Og er det noen lover eller noen plass det står hvor lenge jeg MÅ være lærling?

Kunne virkelig tenkt meg å gå opp til fagprøve snarest mulig. Har også nettopp tatt vg2 og vg3 eksamen som privatist.

Videre går jeg på nettbasert teknisk fakskole automasjon, bør dette kunne veie opp for noe av læretiden?

Noen som vet noe? Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har du ikkje alt fått innvilga eit halvt år kortare læretid ved å vise til at du har 10 månedar med liknande erfaring?

Eller er det eg som misforstår?

I teorien kan du nok søke fylkeskommunen om ytterligare redusert læretid, men det er nok tvilsomt at du får dette innvilga, det er tross alt eit nytt fag du har bevegd deg ut på.

Så vidt eg kan finne ut så er det ikkje nedfelt absolutt minimumstid du må ha som lærling, det du må er å dokumentere at du har lært alle måla som du etter læreplanen skal ha lært i læretida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...