pokerbilen Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Hei Kompisen min skal selge pc'n sin og han skulle i første omgang prøve 16k for denne pc'n. Jeg er interessert men skulle hatt hjelp til prisvurdering ettersom jeg ikke aner som er en grei pris for denne. Specs: Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 16k er i meste laget. Du får bedre PC nytt til den prisen. Lenke til kommentar
pokerbilen Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Hva kunne ha vært en rimelig pris ca? 12k? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Hva kunne ha vært en rimelig pris ca? 12k? Jeg vil si komponentenes bruktverdi ligger rundt 9K. 4K for skjermkortet. 3K for CPU, kjøler, HK, og RAM. En tusenlapp for PSU og kabinett. Og en tusenlapp for SSD'er og Windows. Og selv om den er "verdt" det, så ville jeg sannsynligvis likevel ikke kjøpt den. Da 4 kjerners CPU uten SMT/HT, og RAM så treg som 2400MHz, rett og slett er utdatert. Det vil gi "grei nok" ytelse i dag, i mange spill. Men så og si alt av store AAA titler fremover, ville fått vesentlig mer ut av det skjermkortet om det stod en 7700/K CPU i maskinen, og minst 3200MHz RAM... Edit: Jeg har ikke lagt til verdien av Komplett's 3 års garanti, dersom maskinen er bygd av Komplett. Ut fra komponent prisene de tar for ferdigbygde, har jeg tidligere beregnet at Komplett tar ca. 3000 Kr for byggingen av PC, og garantien. PC'en har såvidt blitt over 1,5 år nå, så å legge til en 1000 lapp, eller halvannen om man ser verdien i garantien er altså ikke urimelig.. Endret 16. desember 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
pokerbilen Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Tusen takk for gode tilbakemeldinger med bra inputs Det gjør meg klokere. Much appreciated Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå