Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøleskap med mulighet for lysstyring

Anbefalte innlegg

Tenker på å skaffe et nytt kjøleskap da det gamle har den leie uvanen at det ofte fryser alt som er i det. Lurer på om noen har sett kjøleskap hvor man kan kontrollere belysningen? Varmere, kaldere, sterkere, svakere. Nattlysfunksjon slik at man kan hente seg snacks på natta uten å anstrenge øynene ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri hørt om noe sånt, for det er sjelden kjøleskap kommer med innebygd klokke. Kanskje de nye Chef-kjøleskapene til Samsung har det? Men generelt sett burde man ikke spise så mye snacks på natta når øynene har vendt seg til nattemørket da :)

Alternativt så kan du teipe over dør-sensor da. Da slår ikke lyset seg på. Eller koble ut strømkabel fra LED-lyset

Lenke til kommentar

Tviler på at kjøleskapprodusenter legger inn lyspærer som kan dimmes i kjøleskapet. Så da må man bytte ganske mye inni der vil jeg tro

Vil det ikke holde med å bytte pæra i en dimbar variant gitt at den er samme sokkel,

lik størrelse og samme spenningskrav?

Selvfølgelig i tillegg til å montere en timer/sensor.

Lenke til kommentar

Siden LED-lyspære er designet for å leve hele produktets levetid ville det faktisk overraske om det kom med noen form for standard sokkel... 

Jeg er heller ikke kjent med hvilket spenningsnivå slike ting opererer med inne i kjøleskapet, men tviler på at det er 230V. Heller ned mot 5V-12 kanskje? 

Fra min side er dette bare spekulasjon og synsing. Men litt dumt å ødelegge garantien på et kjøleskap bare for å kunne spise snacks midt på natta uten å bli blendet da. 

Kjøleskapet mitt har tynne LED-strips integrert i veggen med deksel over. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siden LED-lyspære er designet for å leve hele produktets levetid ville det faktisk overraske om det kom med noen form for standard sokkel... 

Jeg er heller ikke kjent med hvilket spenningsnivå slike ting opererer med inne i kjøleskapet, men tviler på at det er 230V. Heller ned mot 5V-12 kanskje? 

Fra min side er dette bare spekulasjon og synsing. Men litt dumt å ødelegge garantien på et kjøleskap bare for å kunne spise snacks midt på natta uten å bli blendet da. 

Kjøleskapet mitt har tynne LED-strips integrert i veggen med deksel over. 

Absolutt dumt å blåse garantien for det ja ;)

Men hadde vært en fin feature! Fornøyd med skapet ditt? Godt opplyst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...