pizzafordi Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Har en 6 år gamme Siemens Vaskemaskin - Det høres ut som det er hammere som smeller inni og leiligheten rister av det. Ganske høylydtt, minner litt om subwoofer effekt - Etter et par ganger så kom det vann lekkasje på gulv, jeg renset filteret etterpå, endel hårpinner som hadde blokkert endel. Usikker på hvor mye om det stoppet flowen. - Når jeg åpner vaskemaskin og kjenner på trommelen så virker det som om den har løsnet ganske mye. En kan høre rusk inni, så tenker når den har vært løs og gått et par 1000 omdreininger så har den slått sånnt mye inni der.Går ut ifra det ikke er noen garanti igjen og at jeg bør kjøpe ny. At det er mulig å fikse.Men hvis det finnes noen ide om det kan være noe annet, shoot eller tips. Eller om det høres ut som klassisk slitasje, og hva skyldes det? Låsepinner er selfølgelig fjernet for 6 år siden. Jeg har gjort den tabben før på en tidligere vaskemaskin, glemt å tatt de ut. Det hørtes ganske likt ut egentlig nå den siste måneden.Tror det er en tidligere model av dennehttps://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/siemens-wm14b262dn-vaskemaskin/p-217201/ Endret 16. desember 2018 av pizzafordi Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Det kan jo være hva som helst, men jeg tipper på at du enten har glemt å skru ut transportboltene eller at du har stadig feilbelastet den så en eller flere demperne/fjærer har gått istykker. Skru av bakdekselet og se om du kan se noe helt åpenbart feil. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Det kan jo være hva som helst, men jeg tipper på at du enten har glemt å skru ut transportboltene eller at du har stadig feilbelastet den så en eller flere demperne/fjærer har gått istykker. Skru av bakdekselet og se om du kan se noe helt åpenbart feil. Transportboltene er fjernet for 6 år siden. Så dempere/fjærer hørtes ut som det, Takk for svar. Ser denne har 10 års garanti og er børsteløs på tilbud til 4000kr. Bør jeg slå til tilbud https://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/lg-q5j6ty0w-vaskemaskin/p-557489/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Den LG-maskinen er grei til den prisen. Det er ikke 10 års garanti på maskinen. Garantien gjelder kun motoren. Skade/feil på oppheng, som du sansynligvis har på din maskin, kan oppstå på de fleste maskiner. Skal du ha noe som er bygget mer solid og bør holde lenger enn de vanlige maskinene, så må du se på Miele. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Høres ut til at fjærer/dempere har gått i stykker. De merkene jeg har mest tro på er, i rekkefølge fra best: Miele, Siemens, Bosch, AEG, Electrolux, LG Synes den LG maskinen er det beste tilbudet nå. Den har også fordelen av damp og 44% restfuktighet. Ellers er denne meget god og til god pris: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3293269 Endret 16. desember 2018 av Svein M Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Den LG-maskinen er grei til den prisen. Det er ikke 10 års garanti på maskinen. Garantien gjelder kun motoren. Skade/feil på oppheng, som du sansynligvis har på din maskin, kan oppstå på de fleste maskiner. Skal du ha noe som er bygget mer solid og bør holde lenger enn de vanlige maskinene, så må du se på Miele. Takk for tips, da er det sannsynligvis ingen vits i gå for den. Er kun for 1 person. Men børsteløs motor er sikkert ikke feil og gir mindre lekkasje... enkleste er vel det beste. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 (endret) Bosch maskinen er vel den beste, men LG maskinen er en del billigere og sikkert grei nok. https://www.prisjakt.no/product.php?j=4333681,3293269 Endret 17. desember 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå