Armalite66 Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Hei, har alltid leid bil og kjørt dit, men finnes det ingen annen enkel måte å komme seg til Tønsberg? Fly går via Kjøbenhavn, eller direkte til 10K hver vei, som er helt hinsides. Tog er til Drammen og tilbake, dvs veldig lang reisetid hvis en ikke blar opp. Noen som har erfaring med strekningen og har en lur kombinasjon? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Det letteste er vell å fly Sola - Torp og så ta buss/tog til Tønsberg. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Du kan eventuelt skifte tog ved Nordagutu da det er det Sørlandsbanen og Vestfoldbanen møtes men det er i beste fall knotete. Har du vurdert buss? Både Lavprisekpressen og NOR-WAY bussekspress kjører den strekningen. Endret 15. desember 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Tar så himla lang tid... Har begynt å se på fly til gardemoen og tog til Tønsberg. Ser ut som jeg kan ta direkte. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Legger du sammen alle reisetid til flyplassene, venting, innsjekking+++ tar det faktisk ikke så mye lenger tid. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Som en annen har nevnt: Fly direkte til Torp. Derfra går det tog til Tønsberg. Fra du går av flyet til du er i Tønsberg tar det sjeldent mer enn en time inkludert venting. Og avhengig av alder, tidspunkt og når du bestiller så koster billetten fra ca 900 hver vei. MEN! Du kan ikke bruke sas.no, da må du via CPH. Du må bruke wideroe.no Skal du fly nå før jul er prisene selvsagt minst det dobbelte, og det begynner å bli lite ledige plasser. Edit: Det går jo også "direktebuss" fra Stavanger til Tønsberg som bruker "bare" 7,5 time. Det er riktignok over dobbelt så lang tid som man bruker med fly fra disse småflyplassene, men koster jo godt under halvparten. Med lydbok, teppe, matpakke og maske til øyene så går turen ganske kjapt. Sistgang jeg tok den bussen stoppen den (dessverre) lenge i Kristiansand for at sjåføren skulle hvile, men da får man strukket bena litt. Endret 16. desember 2018 av Tor C Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 17. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2018 Ser ut som det blir fly til Torp. Når jeg sjekket dette på mobil fikk jeg kun billetter til over 10K opp hver vei, men fikk litt andre priser på PC... Lenke til kommentar
koots Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Du kan eventuelt skifte tog ved Nordagutu da det er det Sørlandsbanen og Vestfoldbanen møtes men det er i beste fall knotete. Har du vurdert buss? Både Lavprisekpressen og NOR-WAY bussekspress kjører den strekningen. Den togreisen er enda mer knotete enn så, da Vestfoldbanen bare går til Skien, så det kreves Sørlandsbanen - Bratsbergbanen -Vestfoldbanen. Dobbelt togbytte med NSB høres ut som risikosport Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Den togreisen er enda mer knotete enn så, da Vestfoldbanen bare går til Skien, så det kreves Sørlandsbanen - Bratsbergbanen -Vestfoldbanen. Dobbelt togbytte med NSB høres ut som risikosport Pluss at det vel på mange avganger er buss for tog fra Skien til Larvik i tillegg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Pluss at det vel på mange avganger er buss for tog fra Skien til Larvik i tillegg. Jeg trodde det hadde blitt skutt på det etter at de åpnet ny linje fra Larvik til Skien? 2 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg trodde det hadde blitt skutt på det etter at de åpnet ny linje fra Larvik til Skien? Undskyld, men godt mulig du har rett på det. Har ikke tenkt på det på en stund. Siden det er en stund siden jeg har tatt tog på Vestfoldbanen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå