Major Sunshine Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Mitt andre par Shure SE-535, på 5 år, ble ødelagt i sommer. Ønsker å skaffe med et nytt par IEM og lurer på hvilket råd dere vil gi. Kjøpe samme om igjen, eller prøve noe annet. Kommer hovedsaklig til å bruke de til iPhone 7 med dongle, iPad og Nintendo Switch med 3.5 mm jack.Kvaliteter ved SE-535 jeg setter pris på og som er viktige for alternativene er:Støydempingen.Kablen.Balansert lydbilde jeg kan høre på i flere timer uten å bli sliten.På diverse forum hører jeg at Shure SE-535 ikke lengre anbefales like mye, og at det er mange gode konkurenter i prisklassen. Lett litt rundt i norge nettbutikker, men mange av disse anbefalingene jeg ikke finner.Ser frem til å høre tankene deres. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Har du identifisert hva som blir ødelagt og hvorfor det skjer ? Hvordan er symptomet på feilen ? Lenke til kommentar
Major Sunshine Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Har du identifisert hva som blir ødelagt og hvorfor det skjer ? Hvordan er symptomet på feilen ? Første gangen den ble ødelagt var da jeg sklei og landet på de. knuste hus, drivere og alt. Kanskje unødvendig å ha med, men mente å vise at jeg har alt valgt de om igjen en gang allerede, og er meget fornøyd med de. Neste gang sprakk huset til det høyre øret i sømmen under bruk. Monterte driveren inn i huset, limte det sammen og alt fungerte igjen. Uken etter sprak huset under bruk og datt i bakken så kobbertråden som overfører signalet til driveren røk på flere steder. Forsøkt å lodde disse uten hell. Er hovedsaklig på jakt etter noe nytt, da kostnaden å kjøpe ny høyre del er på 70% av nytt par. Endret 14. desember 2018 av Major Sunshine Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Da er det vel ikke så mye å gjøre med de gamle. Neppe noe vits å gå høyere i serien heller, for det er mest sannsynlig samme svakheten der. Det er bare SE535 som er SE535, så det er vel det du vil ha på nytt, så lenge du føler du får en OK brukstid med dem. Normalt slites plugger i ledning og kontaktpunktene de er koblet til og der er mange andre produsenter vesentlig dårligere enn Shure på slitestyrke. Lenke til kommentar
Major Sunshine Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 På diverse forum hører jeg at Shure SE-535 ikke lengre anbefales like mye, og at det er mange gode konkurenter i prisklassen. Har du forslag til andre IEM i samme prisklasse jeg burde vurdere? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Lydmessig er disse OK til 4K. XR er mer HIFI i lyden og SR studioreferanse. De fleste vil nok foretrekke XR-varianten. https://www.prisjakt.no/product.php?j=3767462,3767460 Lenke til kommentar
Major Sunshine Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Takk for tips! Skal sjekke de ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå