LD93 Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 En i familien har hatt litt arbeid gjort i lokalene til bedriften sin. Det er 100kvm stort ca, 5 stk kontorer. Det er blitt malt på 4 vegger á 100kvm flate. 50kvm av dette er helsparklet Det er blitt brukt 90T på å male dette 3 strøk + helsparklingen og pussing Det blitt listet 130M med lister.. Tidsbruken er på 36T Er det noen her som har erfaring med tømrere og malere sin tidsbruk ? Jeg har aldri hatt problemer med mine personlige erfaringer med malere/tømrere og deres tidsbruk, men dette virker helt fjernt for meg. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Tja, 90 timer er tre malere i nesten en uke. 100kvm er omtrent en 42 meter lang vegg i normal takhøyde (2.40). At tre malere bruker en uke på å helsparkle og male 3 strøk på 42 løpemeter med vegg, høres ganske normalt ut. Det kan være enormt mye arbeid å helsparkle et så stort areal. 36 timer er en ukes arbeid for en snekker, det høres mye ut for listing, men det kommer jo an på hva slags lister, hvor mye gjæring, og hvor mye merarbeid det var, det er på ingen måte umulig at det har tatt såpass lang tid.Til neste gang, få prisoverslag på forhånd, og skriv avtale, slik oppegående mennesker gjør, så kan den endelige prisen kun overstige overslaget med toppen 15%. Endret 14. desember 2018 av adeneo Lenke til kommentar
bas Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Nå har ikke jeg peiling på hvordan malere vanligvis fakturerer eller klarer å sjonglere oppdrag. Men hvis dette er et oppdrag av en slik art at de ikke rekker eller har mulighet til å ta andre jobber i "tørketiden", altså sparkel og 3xlag med maling skal jo også tørke før man er ferdig og kan begynne med listing. Da er det vel helt naturlig at de tar seg betalt for de timene man ikke får inntektsført på andre måter tenker jeg. Det kan jo også ha vært masse maskering som måtte gjøres for alt vi veit, og listing som skal se bra ut er et håndverk i seg selv. Avhengig av om det er mye gjæring og knot så tar det fort tid. Endret 14. desember 2018 av bas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå