steinjarle Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Ti prosent av oss har brukt ett av de 25 verste.Dette er de verste passordene i 2018 Lenke til kommentar
Bris_ Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Forstår ikke helt hvordan "!@#$%^&*" er på 20 plass? 3 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Forstår ikke helt hvordan "!@#$%^&*" er på 20 plass? Amerikansk tastaturlayout: hold inne shift, dra fingeren fra 1 til 6 på tastaturet. Det at Tek.no har "&" i teksten viser bare at de ikke har helt kontroll på spesialtegn i redigeringsplattformen sin, det skulle vært "&". http://rabbit.eng.miami.edu/info/htmlchars.html Endret 14. desember 2018 av j-- 3 Lenke til kommentar
Bris_ Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Forstår ikke helt hvordan "!@#$%^&*" er på 20 plass?Amerikansk tastaturlayout: hold inne shift, dra fingeren fra 1 til 6 på tastaturet. Det at Tek.no har "&" i teksten viser bare at de ikke har helt kontroll på spesialtegn i redigeringsplattformen sin, det skulle vært "&". http://rabbit.eng.miami.edu/info/htmlchars.html Ahh, det gir mer mening. Så etter hva jeg kunne tyde, ett noe tilfeldig generert passord. Lenke til kommentar
Information Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Har TrueKey appen på telefonen som hjelper meg med å lage passord og holde på de. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Setninger er veldig greie, helt til man kommer til nettsider med validering hvor utviklerne ikke har snøring på sikkerhet, og aldri har hørt om entropi, hvor det kreves "minst ett spesialtegn, ett tall og en stor bokstav", men bare 5 tegn totalt ... Oh the agony !!! 4 Lenke til kommentar
joerlend Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Helt unødvendig å bruke symboler når man bruker setninger. Du klarer ikke å brute force et passord på 20-30 tegn uansett hva slags tegn det er, men setninger er enkle å huske. Dessverre er det veldig mange nettsteder som krever at man bruker korte passord som er vanskelige å huske, av typen minst seks tegn, maks åtte tegn, må inneholde små og store bokstaver og spesialtegn. Latterlig. Burde ha vært forbudt. 1 Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Kommer aldri til å glemme første" Vanskelige" passordet jeg laget. SatanOgGud666 3 Lenke til kommentar
VegardBe Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg er litt småirritert på Microsoft fordi de tillater maks 16 tegn som passord. Jeg liker passordfraser med god syntaks og tullete semantikk. Norsk er også et ganske lite språk, så passord på norsk er bedre enn på engelsk. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Det sier kanskje noe om systemene som tillater oss å bruke disse passordene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå