hepfp Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Hei alle sammen, vi er Marketin Markedsføringsbyrå og vi ønsker gjerne kritikk og forslag til vår nettside. Vi ønsker konstruktiv kritikk og gjerne på den lysere siden. Takk! Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Siden er stilig. Kanskje det er en ide å legge om "Kontakt oss" til en egen side/link på hovedmenyen? :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Kritikk skal du få, men vet ikke om det er det du vil høre. Siden er altfor tung. 1.4MB på første last selv med gzip skrudd på er brutalt. Her kunne det mer fordel vært skrotet mye ekstra ræl. Greit at det er en Wordpress-site med et theme som er kjøpt off the shelf, men allikevel. Les deg opp på universell utforming. Er du først en bedrift plikter du å følge norsk lovgivning hva gjelder UU, og det gjør ikke denne nettsiden; kontrastene er for dårlige, tastaturnavigasjon er for dårlig, språket er for dårlig og HTML-utformingen er for dårlig. Siden kunne trengt en god språkvask og rensing av innhold som bare er der for plassholders skyld. Siden ser veldig uferdig ut sånn den fremstår nå, så når den er HELT ferdig kan vi prate om innholdet. Ta en kikk på mobilversjonen, den "til toppen"-knappen er ganske dominerende og blokkerer mye av innholdet. Det er en del å jobbe med her, men god start. Få jobbet mer med innholdet og prøv å rydde litt i det tekniske, så blir kvaliteten langt høyere med det samme. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 (endret) Førsteintrykket teller veldig mye, og her skal dere få mitt førsteinntrykk. Mitt førsteinntrykk er på en måte helt greit. Men ikke noe mer. Jeg får ikke noe inntrykk av at siden er helt ferdig. Ordet "reklametjenester" faller ikke helt i god jord hos meg. Det er et litt negativt ladet ord. Markedsførings tjenester klinger bedre og jeg ser at dere også bruker dette ordet. Jeg synes de to går litt i hverandre. Jeg føler det er mye på som kunne vert forenklet her. Headeren er alt for stor. Ingen grunn til å okkupere hele headeren med deres logo og et bilde av an pc. Jeg antar at du ikke har ansatte? isåfall ville jeg ikke kalt meg selv "Daglig Leder" Ikke fremhev deg selv noe mer enn absolutt nødvendig. Driver du et enkeltmannsforetak (noe jeg tipper du gjør) så er du "innehaver" og ikke Daglig Leder. For du leder jo ingen. (hvis du ikke har ansatte) Under ferdigheter står det blant annet "profesjonell kaffedrikker" Fjern for guds skyld den egenskapen. Har du utdannelse og vise til så få frem dette. Jeg tipper du har lagt inn mye her for å fylle ut plassen. Ikke gjør dette hvis du ønsker kritikk. Hjemmeside365 som skal være din samarbeidspartner virker veldig suspekt. Den siden synes jeg virker veldig hjemmesnekret til å love det den gjør... Du skriver at dere har bred kunnskap om merkevarebygging. Kan du vise til noen eksempler eller noen referanser? Hvis ikke, så dropp og skriv dette. Jeg synes nesten det er rart at dere har all den kunnskapen som du/dere skriver når jeg ser hjemmesiden. I første øyekast får jeg slett ikek det inntrykket. Som forrige taler, så mener også jeg at du bør gå deg selv litt i sømmene og rydde opp litt så tar jeg gjerne en titt til ved en senere anledning PS! jeg har ikke sjekket siden på mobil og nettbrett. EDIT: Jeg ser i headeren at dere starter opp AS i januar 2019. Ut fra hvordan siden ser ut i dag og inntrykket som er gitt vil jeg si at dette er frisk satsing... Jeg kan ikke gjøre annet enn å ønske dere lykke til. Endret 18. desember 2018 av Bjerknez Lenke til kommentar
yoye22 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Jeg syns designet var enkelt og greit. Minimalistisk og oversiktlig med rette farger som passer deres logo. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Minimalistisk vil jeg ikke si det var. Man kan ikke bare se på farger. Innholdet er også viktig og det er for det meste her siden faller litt i fra hverandre. Lenke til kommentar
yoye22 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Minimalistisk vil jeg ikke si det var. Man kan ikke bare se på farger. Innholdet er også viktig og det er for det meste her siden faller litt i fra hverandre. Jeg er ikke enig. Han spurte om designet, ikke innholdet? Eller kanskje jeg leste feil. Men jo, siden har preg av minimalisme i forhold til andre sider. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Jeg er ikke enig. Han spurte om designet, ikke innholdet? Eller kanskje jeg leste feil. Men jo, siden har preg av minimalisme i forhold til andre sider.Han spurte om kritikk på side. Han har ikke nevnt noe om hva han ønsket kritikk på. Du har dog lov til å ikke være enig. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Jeg tok en ekstra titt i dag over en kaffekopp og jeg må dessverre si at jo mer jeg dykker i materien jo flere merkelige formuleringer finner jeg. Samtidig så blir jeg mer og mer spent på hva den brede erfaringen deres består av. Dere har vel ikke en gang startet firmaet? Som nevnt, "Reklame" og "markedsføring" og "Annonsering" blir brukt litt på måfå føler jeg. "Promotering" og "markedsføring" dekker det meste. Keep it simple. Hoved tipset mitt må være "keep it simple" Hvis dere i det hele tatt har noen gode referanser så bør disse vises på hovedsiden ganske tidlig. Gode referanser er den beste promoteringen man kan få da dette er uttalelser fra faktiske kunder rundt opplevelsen med dere. Et eksempel på dårlig formulering er: "Først analyserer vi din bedrift og markedet din bedrift befinner seg i, deretter kommer vi med råd basert på fakta og antagelser" Dere analyserer bedriften for så og komme med råd og antagelser? Det står også: "Hjemmeside og design blir levert av vår partner Hjemmeside 365 som har over 10 års erfaring med oppsett og design av nettsider" man har altså 10 års erfaring med oppsett og design uten å kunne vise til en eneste eksempel? Videre står det: "Merkevarebygging er essensielt for å skille seg ut blant sine konkurrenter. Vi tilbyr full profilering slik at ditt merkevare kan anses som unikt og profesjonelt" Rett skrivefeil er første tips. (jeg henger meg opp i dette siden dere skriver at siden allerede formodlig skal publiseres etter nyttår og at dere skal danne et AS. Merkevarebygging er flott og fint, men denne setningen faller på sin stengrunn vedrørende troverdighet når man ser resten av siden og innholdet mener jeg. Så skriver dere feks: "SEO handler om mer enn bare å ha en optimalisert hjemmeside. Vi gjør avansert analytisk forarbeid" Det jeg som kunde gjerne vil lese (hvis jeg i det hele tatt har giddet og opphold meg lenge nok på siden) er hva dette avanserte arbeidet går ut på. Hva er det egentlig man betaler for etc. Hvordan går dere frem? Dere skriver også om regnskogfondet, ærlighet overfor ansatte etc. Skal dere donere en del av omsetningen til regnskogsfondet? Eller skal dere donere en del av overskuddet? Har dere noen approvals for at dette er en reell avtale? Uansett, så mener jeg det kreves store mengder opprydding her, spesielt når det kommer til innhold og formuleringer. Jeg synes siden bærer preg av å ha blitt publisert av en ikke alt for gammel, men overivrig person. Det er en utrolig stor konkurranse for det dere driver med og tilbyr av tjenester og da er det særdeles viktig og treffe spikeren på hodet med en gang. Så langt er dette nærmest skivebom. Til å drive med det dere gjør samt skryt av bred kompetanse og 10 års erfaring vedrørende design og oppsett av hjemmesider kan jeg rett og slett ikke se snurten av når jeg blar gjennom siden. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Jeg anbefaler deg å søke opp "thefutur" på Youtube. Der vil du få masse innput vedrørende hvordan man skal gå frem for å selge, typografi, formuleringer, design etc. Å jeg skal love deg at dem også kan banke i bordet med drøssevis av gode referanser fra store internasjonale selskaper som Xbox, Nike etc. Lenke til kommentar
hepfp Skrevet 19. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2018 Tusen takk for deres tid, kritikk og vurdering! Jeg tar alt dette til meg og skal bygge videre på nettsiden med dette i tankene. Kritikk er ofte så viktig å få selv om det kan svi. Men ofte så er det man ikke ser som kan bli belyst av andre. Takk, - Henrik Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Tusen takk for deres tid, kritikk og vurdering! Jeg tar alt dette til meg og skal bygge videre på nettsiden med dette i tankene. Kritikk er ofte så viktig å få selv om det kan svi. Men ofte så er det man ikke ser som kan bli belyst av andre. Takk, - Henrik Det går ofte slik dessverre når man skaper høye forventninger mens man leverer i beste fall middelmådig resultat. Dere legger lista høyt og da må man forvente ærlig og i dette tilfellet en del kritikk som kanskje ikke er ønskelig. Det som er mest provoserende er at dere påberoper dere bred kompetanse og flere års erfaring, samtidig som dere ikke klarer å sette opp dere egen hjemmeside vedrørende innhold og formuleringer. Hvordan skal dere da klare å hjelpe andre? Så jeg velger å spørre igjen. kan dere vise til noe som helst som underbygger deres brede kompetanse? Endret 19. desember 2018 av Bjerknez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå