Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Feilkode P0405, EGR 2.0TDI


DD-

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått opp denne feilkoden på en Audi A6 2.0TDI 2006. Koden sier:

"Exhaust gas recirculation sensor A circuit low"

 

Har lest litt på forskjellige forum og ser at det skyldes problemer med EGR eller elektronikken. Har noen byttet denne på en 2.0TDI og er det typisk at disse blir ødelagt? 

 

Skal nok ikke være noe problem å få denne byttet, men vil være helt sikker på at problemet ligger der før jeg bestiller ny del. 

Endret av DD-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål - har du nylig hatt EA189-fix? Isåfall har du 24mnd på å få fikset dette gratis av Audi:

http://www.audiforhandlere.no/EA189/tillitsbyggende-tiltak/

 

..Det Tillitsbyggende Tiltaket gjelder i en periode på 24 måneder fra kjøretøyet mottar det tekniske tiltaket[..]

Det Tillitsbyggende Tiltaket dekker til sammen 11 komponenter innenfor systemene for avgasstilbakeføring, drivstoffinnsprøytning og avgassetterbehandling: lambdasonde, temperatursensor, EGR-omkoblingsventil, EGR-ventil, EGR-differansetrykksensor, injektor, høytrykkspumpe, drivstoffordeler, trykkreguleringsventil, trykksensor, høytrykksrør.

Lenke til kommentar

Spørsmål - har du nylig hatt EA189-fix? Isåfall har du 24mnd på å få fikset dette gratis av Audi:

http://www.audiforhandlere.no/EA189/tillitsbyggende-tiltak/

 

..Det Tillitsbyggende Tiltaket gjelder i en periode på 24 måneder fra kjøretøyet mottar det tekniske tiltaket[..]

Det Tillitsbyggende Tiltaket dekker til sammen 11 komponenter innenfor systemene for avgasstilbakeføring, drivstoffinnsprøytning og avgassetterbehandling: lambdasonde, temperatursensor, EGR-omkoblingsventil, EGR-ventil, EGR-differansetrykksensor, injektor, høytrykkspumpe, drivstoffordeler, trykkreguleringsventil, trykksensor, høytrykksrør.

Glemte å nevne årsmodell, men den er 2006 modell og har motorkode BRE. Vil tro at den er for gammel til det. 

Endret av DD-
Lenke til kommentar

Da fikk jeg byttet denne, men nå har den begynt å gå dårligere  :glare:

Har montert alt riktig, men den drar dårligere. Veldig treg respons fra motoren og får ikke noe kraft, hender også at den av og til får ugjevn rpm. Har prøvd å kallibrere den ved å utføre prosedyren her:

-tenning på/tenning av innen 2 sek

-vent 1 min

-tenning på/tenning av innen 2 sek

-vent 1 min

-tenning på/tenning av innen 2 sek

-vent 1 min

 

Hva bør jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar

Jeg tenker at du må utføre noe slags kalibrering / grunninnstilling av denne nye ventilen. Kjenner du noen med VCDS?

Tror ikke man skal trenge det på disse motorene, men uansett så fant jeg feilen. Dumme meg hadde ikke festet slangen til innsuget godt nok, så denne hadde falt av under kjøring. Fikk festet denne ordentlig istad og da gikk den bra som før. Kjørte også en lengre tur uten at motorlampen kom på. Venter til i morgen, men hvis den ikke lyser i morgen så har det nok blitt fikset  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...