DD- Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Hei. Har fått opp denne feilkoden på en Audi A6 2.0TDI 2006. Koden sier: "Exhaust gas recirculation sensor A circuit low" Har lest litt på forskjellige forum og ser at det skyldes problemer med EGR eller elektronikken. Har noen byttet denne på en 2.0TDI og er det typisk at disse blir ødelagt? Skal nok ikke være noe problem å få denne byttet, men vil være helt sikker på at problemet ligger der før jeg bestiller ny del. Endret 14. desember 2018 av DD- Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Spørsmål - har du nylig hatt EA189-fix? Isåfall har du 24mnd på å få fikset dette gratis av Audi: http://www.audiforhandlere.no/EA189/tillitsbyggende-tiltak/ ..Det Tillitsbyggende Tiltaket gjelder i en periode på 24 måneder fra kjøretøyet mottar det tekniske tiltaket[..] Det Tillitsbyggende Tiltaket dekker til sammen 11 komponenter innenfor systemene for avgasstilbakeføring, drivstoffinnsprøytning og avgassetterbehandling: lambdasonde, temperatursensor, EGR-omkoblingsventil, EGR-ventil, EGR-differansetrykksensor, injektor, høytrykkspumpe, drivstoffordeler, trykkreguleringsventil, trykksensor, høytrykksrør. Lenke til kommentar
DD- Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Spørsmål - har du nylig hatt EA189-fix? Isåfall har du 24mnd på å få fikset dette gratis av Audi: http://www.audiforhandlere.no/EA189/tillitsbyggende-tiltak/ ..Det Tillitsbyggende Tiltaket gjelder i en periode på 24 måneder fra kjøretøyet mottar det tekniske tiltaket[..] Det Tillitsbyggende Tiltaket dekker til sammen 11 komponenter innenfor systemene for avgasstilbakeføring, drivstoffinnsprøytning og avgassetterbehandling: lambdasonde, temperatursensor, EGR-omkoblingsventil, EGR-ventil, EGR-differansetrykksensor, injektor, høytrykkspumpe, drivstoffordeler, trykkreguleringsventil, trykksensor, høytrykksrør. Glemte å nevne årsmodell, men den er 2006 modell og har motorkode BRE. Vil tro at den er for gammel til det. Endret 14. desember 2018 av DD- Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Det er nok litt for gammelt ja. Vil tro denne videoen uansett er ganske relevant prosedyre: Denne bør passe din bil: https://www.bildeler.no/egr-ventil/audi/a6-avant-4f5-c6/D/2006/BRE/?Vare=71251 Endret 14. desember 2018 av toth 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 eurodel.no er billigere... fra kr: 1322 hvis du handler via kickback.no får du i tillegg 8,4% rabatt... Lenke til kommentar
DD- Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Spiller det noe rolle om jeg bruker original del, eller holder det bare med en fra de sidene? Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 sjekk ventilen du har på bilen... det er nok en: Wahler, Pierburg eller VDO som sitter der originalt... og kjøper du den hos Møller, betaler du ekstra siden det står Audi på eska... kjøp gjerne originalt, men ikke fra Møller 1 Lenke til kommentar
DD- Skrevet 15. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2018 Da fikk jeg byttet denne, men nå har den begynt å gå dårligere Har montert alt riktig, men den drar dårligere. Veldig treg respons fra motoren og får ikke noe kraft, hender også at den av og til får ugjevn rpm. Har prøvd å kallibrere den ved å utføre prosedyren her: -tenning på/tenning av innen 2 sek -vent 1 min -tenning på/tenning av innen 2 sek -vent 1 min -tenning på/tenning av innen 2 sek -vent 1 min Hva bør jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg tenker at du må utføre noe slags kalibrering / grunninnstilling av denne nye ventilen. Kjenner du noen med VCDS? Lenke til kommentar
DD- Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Jeg tenker at du må utføre noe slags kalibrering / grunninnstilling av denne nye ventilen. Kjenner du noen med VCDS? Tror ikke man skal trenge det på disse motorene, men uansett så fant jeg feilen. Dumme meg hadde ikke festet slangen til innsuget godt nok, så denne hadde falt av under kjøring. Fikk festet denne ordentlig istad og da gikk den bra som før. Kjørte også en lengre tur uten at motorlampen kom på. Venter til i morgen, men hvis den ikke lyser i morgen så har det nok blitt fikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå