nor50 Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Finner ikke bilde av kablene her: https://www.evga.com/support/manuals/files/120-G2-1300-1000.pdf men det er en VGA-kabel med 8 pinner fra PSU'en til 6+2 som igjen har en sløyfe til en 6-pins. På Radeon 580 er det jo 1x8 + 1x6-pin. Holder det med denne ene kabelen da? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (4) 8(6+2)-Pin PCI-E VGA Cables Du skal jo ha 4 stk slike kabler. Eg ville brukt 2 av dei fra psu. Skjermkortet ditt har 8+6? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 (4) 8(6+2)-Pin PCI-E VGA Cables Du skal jo ha 4 stk slike kabler. Eg ville brukt 2 av dei fra psu. Skjermkortet ditt har 8+6? Ja, det er 4 kabler, men hadde blitt mindre kabelkaos med 1 kabel i stedet for 2 jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Finner ikke bilde av kablene her: https://www.evga.com/support/manuals/files/120-G2-1300-1000.pdf men det er en VGA-kabel med 8 pinner fra PSU'en til 6+2 som igjen har en sløyfe til en 6-pins. På Radeon 580 er det jo 1x8 + 1x6-pin. Holder det med denne ene kabelen da? Jepp, den skal da være dimensjonert til å tåle at det trekkes 225W gjennom en slik kabel, mens de kablene med bare en 8 pins (6+2) trenger ikke være dimensjonert for høyere enn 150W. Som du sier blir det ryddigere med en kabel, og det holder da greit, så lenge du ikke skal overklokke. Om du skulle overklokket, så vet du at 2 x 8 pins kablene skal være dimensjonert for til sammen 300W. Og kan i slikt tilfelle være å foretrekke. Men til syvende og sist er de nok såpass overdimensjonert (alle kablene) at det neppe har noe å si den ene veien eller den andre. Endret 14. desember 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Jepp, den skal da være dimensjonert til å tåle at det trekkes 225W gjennom en slik kabel, mens de kablene med bare en 8 pins (6+2) trenger ikke være dimensjonert for høyere enn 150W. Som du sier blir det ryddigere med en kabel, og det holder da greit, så lenge du ikke skal overklokke. Om du skulle overklokket, så vet du at 2 x 8 pins kablene skal være dimensjonert for til sammen 300W. Og kan i slikt tilfelle være å foretrekke. Men til syvende og sist er de nok såpass overdimensjonert at det neppe har noe å si den ene veien eller den andre. Ikke noe overklokking her nei, og heller ikke noe tung grafikk. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Flaskehalsen er kontaktene på skjermkortet. Det er derfor man må ha 8+8 eller 8+6 på skjermkortet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Flaskehalsen er kontaktene på skjermkortet. Det er derfor man må ha 8+8 eller 8+6 på skjermkortet. På evga 780ti classified så kjørte jeg 650w igjennom det. Den hadde vel 2x8pin. Så kablene klarer ganske mye Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Ja, det er 4 kabler, men hadde blitt mindre kabelkaos med 1 kabel i stedet for 2 jeg tenkte på. Ja, det får du nesten bestemme sjølv. Det kjem jo ann på om du har pcen til pynt med vindu etc eller om det er ingen som ser det før neste gang du tar av kabinett døra. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Eg har eit Vega 56 som trekkjer ganske mykje straum. Har prøvd det med både ein og to kablar og har ikkje merka noko skilnad mellom dei. Likevel har eg to kablar kopla til. Trur det er det beste valet. Skaff deg nokre bunteband så ser det ikkje gale ut. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Eg har eit Vega 56 som trekkjer ganske mykje straum. Har prøvd det med både ein og to kablar og har ikkje merka noko skilnad mellom dei. Likevel har eg to kablar kopla til. Trur det er det beste valet. Skaff deg nokre bunteband så ser det ikkje gale ut. Jeg har bygd PC i ca 25 år. Blir bestandig et eneste rot inni der... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg har også 2 kabler koblet til mitt skjermkort. Da vet jeg at jeg ikke klarer å rote bort kabelen i tilfelle jeg skulle sette inn et kort til i fremtiden. Slipper turen inn på kottet der det ligger kabler i esker fra 1986 til nå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå