IcedInsanity Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 (endret) Hei. Bestilte en pakke fra USA. Inneholdt treningsklær, pwo og en ting som tydeligvis var ulovlig å få inn i Norge, noe eg ikke ante før eg fikk brev om dette. Sprayen inneholdt IGF-1 og er listet som doping på Lovdata sine sider. Det eg lurer på er om eg får noe bot for dette? Link til produktet: https://www.buckedup.com/product/deer-antler-spray-igf-1 Endret 13. desember 2018 av IcedInsanity Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 De er strenge på narkotika, som seg hør og bør, men dette er vel tolket som et veksthormon du også kan få i deg ved å drikke vanlig melk - Insulin-like Growth Factor 1. Dette stoffet er med på å gi kalven en rask økning i kroppsvekt under vekstprosessen, så teknisk sett burde det ikke være så ille selv om det går under doping. Produktet er muligens for konsentrert, noe som gjør at det klassifiseres som legemiddel. Jeg har fått stoppet harmløse ting som kosttilskudd som hadde spesifisert Bor tilsvarende det som er i en gulrot, så regelverket for sekkeposten legemiddel spenner vidt. Produktet du har forsøkt å importere ser nå relativt harmløst ut i forhold til spesifisert supplement facts så lenge denne er riktig. Legemiddel som du ikke lovlig kan importere må du forevise tillatelse fra Statens legemiddelverk som legen din kan søke om hvis vedkommende ser fornuft i det, ellers må du ha gyldig resept på spesifikke legemiddel du bestiller fra utlandet som dokumentasjon. Jeg fikk i alle fall ikke noe reaksjon når ting ble stoppet på denne måten når det gikk under legemiddel, men så har heller aldri noe av det vært kategorisert som doping. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 "Mann fikk legemiddel stoppet i tollen. Fikk bot, men ikke bedring." 5 Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Jeg ser du skriver det kom fra USA, men det står jo avsender "DAS LABS NORGE" på varselet - bestilte du gjennom en norsk nettside? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Jeg ser du skriver det kom fra USA, men det står jo avsender "DAS LABS NORGE" på varselet - bestilte du gjennom en norsk nettside? Godt spørsmål. Ingen anelse hvorfor det står Das Labs Norge, er en amerikansk nettside så ingenting har noe med Norge p gjøre.. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Det er vel de som har foretatt analysen på vegne av Tollvesenet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå