Gå til innhold

Nå har 3G fått dødsdommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dette vil tvinge fram endå meir kasting av fullt brukande elektronikk...

 

Merkar det godt med min Galaxy S3 no. Ein del apps krev nyare Android så eg måtte slutte å bruke dei. Vipps var faktisk ein eg likte som eg ikkje kan bruke lenger.

 

Nye modellar tvingar også fram kasting når batteriet er oppbrukt sidan dei er limte saman.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så trist for her sitter jeg i midten av Fredrikstad og har ofte ikke engang 3G på min Sony xperia zx1 telefon. Stadig vekk sitter jeg hjemme i ofaen og ser at 4G signalet er borte, og bare 3G er igjen.

 

Fiks 4G dekningen før dere stenger noe som fungerer bedre, saktere ja, førre funksjoner også, men det FUNGERER, noe 4G ikke alltid gjør her jeg bor, i midten av FREDRIKSTAD.

 

Edit: fant ut at jeg ikke kan poste den neste delen da det er en RANT av dimensjoner rettet mot idiotien i samfunnet fordi jeg har en dum dag.

 

Men helt seriøst fiks 4G og sørg for at dekningen der er bedre enn 3G før dere stenger 3G.

 

Men som alltid så vil det nok vise seg og være et kostnads spørsmål som koker ned til grådighet... .

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette har da null og niks å si for SMS og telefoni, siden dette uansett foregår via 2G-nettet!

 - med unntak av på helt nye telefoner som støtter VoIP (tale over 4G/WLAN)

 

 

Men surfing, bruk av App'er osv kan få lide på en del gamle telefoner ja....

 

Du glemmer at "HD Voice" kan foregå på 3G.

Sms/telefoni går på 3G der det er dekning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men helt seriøst fiks 4G og sørg for at dekningen der er bedre enn 3G før dere stenger 3G.

 

Men som alltid så vil det nok vise seg og være et kostnads spørsmål som koker ned til grådighet... .

 

Det er ikke et kostnadsspørsmål - det er et problem med tilgjengelig båndbredde til 4G (altså frekvensområder). I realiteten betyr det at 3G må stenges for å få bedre dekning på 4G en del steder, særlig i byer etc hvor man ikke har ledige frekvenser.

 

Nasjonalt er 4G dekningen milevis bedre enn 3G dekningen.

 

Og til alle som er kritiske - stenging av 3G er helt nødvendig for å får bedre dekning og ytelse på 4G. Skal 3G opprettholdes så vil vi faktisk ikke får særlig forbedra tilbud.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så trist for her sitter jeg i midten av Fredrikstad og har ofte ikke engang 3G på min Sony xperia zx1 telefon. Stadig vekk sitter jeg hjemme i ofaen og ser at 4G signalet er borte, og bare 3G er igjen.

 

Fiks 4G dekningen før dere stenger noe som fungerer bedre, saktere ja, førre funksjoner også, men det FUNGERER, noe 4G ikke alltid gjør her jeg bor, i midten av FREDRIKSTAD.

 

Edit: fant ut at jeg ikke kan poste den neste delen da det er en RANT av dimensjoner rettet mot idiotien i samfunnet fordi jeg har en dum dag.

 

Men helt seriøst fiks 4G og sørg for at dekningen der er bedre enn 3G før dere stenger 3G.

 

Men som alltid så vil det nok vise seg og være et kostnads spørsmål som koker ned til grådighet... .

 

Når jeg leste bedre 3G dekning enn 4G spruta kaffen godt utover bordet Tror du kan telle de stedene i Norge på fingre og tær. Det er enkelte basestasjoner hvor de enda venter på backhaul til å drive 4G før de kan oppgradere, dette gjelder dog mest 2G stasjoner.

 

Jojo, kanskje om du har en iPhone 5 eller noe annet uten Bånd 20 (800 MHz) og tar inn Bånd 8 på 3G (900) så må jeg tørke opp kaffen...

Endret av matteogold
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så dette vil tvinge fram endå meir kasting av fullt brukande elektronikk...

 

Merkar det godt med min Galaxy S3 no. Ein del apps krev nyare Android så eg måtte slutte å bruke dei. Vipps var faktisk ein eg likte som eg ikkje kan bruke lenger.

 

Nye modellar tvingar også fram kasting når batteriet er oppbrukt sidan dei er limte saman.

 

 

En rask titt på XDA-Developers viser at (avhengig av modell) så har dem både Linage OS 15 og 14 man kan installere på S3 om man vil.

Da får du Andoid 8.1/7 og kan bruke mobilen lengere om ønskelig. Så den MÅ ikke kastes - gi den til noen som er glad i å tukle litt.

 

Dog vil 1GB ram være litt lite i dag, da moderne mobiler har 4 til 10GB som standard og apper utvikles med det i tankene.

 

Batteriene er ikke limt sammen i dag, dem har som oftest en leppe under seg som du kan dra i for å løsne det, så kan man slenge inn ett nytt.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da synes jeg Telenor burde aktivere 4G Tale på langt flere telefoner.

Dessverre i er dette i stor grad opp til produsentene av telefonene og ikke altid noe verken Telenor, Telia eller Ice kan gjøre, men i prinsippet er jeg enig, dette er også noe Tek burde teste når de har telefoner inne for testing, Har den 4G tale? ja? nei? hvis nei automatisk karakter 1  . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...