Gå til innhold

Tror på 6 prosent flere passasjerer på Sørlandsbanen hvert år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele anbudsprossessen stinker etter de siste nyhetene som har kommet fram. Man kan begynne å lure på om noen fra myndighetene har noe eget å tjene på å la det mest utskjelte britiske transportselskapet komme til Norge og rasere både arbeidskultur og kødde til jernbanenavn som er brukt de siste 100 årene. Er likevel ikke overrasket, britisk arbeidsgiver-kultur er jo å totalt overkjøre de ansatte. Her har de også allerede begynt å oppføre seg arrogant ovenfor Norge ved å skulle endre navnet på jernbanestrekninger som stortinget bestemte for 100 år tilbake. De "tråkker" praktisk talt på det norske samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Go-Ahead skal få på plass nye romsligere vogner, ha lavere billettpriser, mer relevante avganger og ha triveligere personell ombord.

 

Lykke til! Her ser vi starten på en anbudsskandale.

Vell Sørlandsbannen er lønnsom, imotsetting til andre baner i Norge som NSB også kjører, da bruker NSB  mer lønnsomsestrekk til å sponse hjemkommunen til SP idioter, så når Go Ahead ikke trenger dette blir det bare bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppløsning av monopoler møter oftest betydelig motstand, men over tid har det stort sett vært gunstig for brukerne. Mye av kritikken fra den politiske venstresiden mot konkurranseutsetting er vel egentlig en fallitterklæring overfor offentlig anskaffelseskompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har de også allerede begynt å oppføre seg arrogant ovenfor Norge ved å skulle endre navnet på jernbanestrekninger som stortinget bestemte for 100 år tilbake.

 

Slik jeg har forstått har de ikke endret navnet til jernbanestrekningen (sørlandsbanen), men har gitt navnet sørtoget til materiellet som går på dennen banen

Lenke til kommentar

Blir interessant å følge trafikkutviklingen her, blant annet fordi E18 bygges ut i relativt sett ganske høyt tempo og gjør at det å reise Oslo - Kristiansand med bil blir enda raskere om få år enn i dag. I alle fall utenom rushtida i Oslo. Se https://www.nyeveier.no/prosjekter/e18-soeroest Det er selvsagt noen grupper som ikke har bil, men hvor mye reiser de egentlig - og hvor mange av dem har ærend på Sørlandet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Go-Ahead skal få på plass nye romsligere vogner, ha lavere billettpriser, mer relevante avganger og ha triveligere personell ombord.

 

Lykke til! Her ser vi starten på en anbudsskandale.

 

ikke alle avganger i døgnet er full booket. Så tenker nok Go-Ahead mener de kan klare få flere reisende på avgangene. generelt er det alt får mye negativitet rundt Go-Ahead. er sikker på det vil få til mye bra. folk på heller vente å se en å sitte å være skeptisk til alt nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...