steinjarle Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Her åpner Telia sin første 5G-pilot Lenke til kommentar
halse Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Telia har dårlig dekning mange steder i Norge, så dette blir for de som bor i ei gryte. Vi landlige får nok ikke delta etterpå. 3 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 - Etter å ha lest igjennom artikkelen så slo en lettere komisk tanke meg. Eksempellet jeg kom med i forbindelse med restriksjonene Chili nå innfører fra 1.Jan.2019, der en må sende en SMS etter å ha sett på "UHD-4k" i grovt regnet 16 minutter. Det er gale nok det, men sammtidig så er det da snakk om en mer eller mindre låst båndbredde bruk. Ved full båndbredde, som hintet til i artikkelen så er det i alle fall ikke snakk om et 16 minutters vindu ved bruk. Og det blir bare verre når, som også nevnt i artikkelen, båndbredden blir enda bredere og hastighetspotensialet blir høyere. 5G er foreløpig relativt langt unna, så forhåpentligvis så blir det forandret på den praksisen til dess. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg tipper det blir mye tjenester med brudd på nettnøytraliteten alá Music Freedom om du vil utnytte 5G-potensialet i fremtiden. - Du har lyst til å streame nyeste James Bond-filmen i 8K UHD? Kjøp den fra Telia Store eller en av Telia's samarbeidspartnere og du kan nyte filmen uten å spise av datapakken din! Mens om du vil streame den selv fra NAS- eller Plex-serveren din så flyr gigabytene avgårde. Så bare å vente på at NKom konkluderer med at dette brudd på nettnøytraliteten men positivt for kundene og si "tja joda" bare kjør på Telia og co. Toppers. 3 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg tipper det blir mye tjenester med brudd på nettnøytraliteten alá Music Freedom om du vil utnytte 5G-potensialet i fremtiden. - Du har lyst til å streame nyeste James Bond-filmen i 8K UHD? Kjøp den fra Telia Store eller en av Telia's samarbeidspartnere og du kan nyte filmen uten å spise av datapakken din! Mens om du vil streame den selv fra NAS- eller Plex-serveren din så flyr gigabytene avgårde. Så bare å vente på at NKom konkluderer med at dette brudd på nettnøytraliteten men positivt for kundene og si "tja joda" bare kjør på Telia og co. Toppers. - Jeg forsto/forstår tanken bak, men bare en liten ting... Selv med svært høy kompresjon så er det alikevel snakk om ei ganske stor fil(eller sett med filer), så dataen flyr nok ut av vinduet uansett. Og Mobil-TLF'en fylles kjappere opp i så måte i motsetning til ved streaming. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg tipper det blir mye tjenester med brudd på nettnøytraliteten alá Music Freedom om du vil utnytte 5G-potensialet i fremtiden. - Du har lyst til å streame nyeste James Bond-filmen i 8K UHD? Kjøp den fra Telia Store eller en av Telia's samarbeidspartnere og du kan nyte filmen uten å spise av datapakken din! Mens om du vil streame den selv fra NAS- eller Plex-serveren din så flyr gigabytene avgårde. Så bare å vente på at NKom konkluderer med at dette brudd på nettnøytraliteten men positivt for kundene og si "tja joda" bare kjør på Telia og co. Toppers. Tror du Nkom vil gjøre noe her da? de gjorde ikke noe når telenor og telia kom med sine krampestrek imot større kvoter alla Music Freedom Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Telia har dårlig dekning mange steder i Norge, så dette blir for de som bor i ei gryte. Vi landlige får nok ikke delta etterpå. Jaha? Jeg bor utenfor noe by eller "gryte" og har ekstremt bra dekning med Telia. 2 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Tror du Nkom vil gjøre noe her da? de gjorde ikke noe når telenor og telia kom med sine krampestrek imot større kvoter alla Music Freedom Det er det jeg skriver, de kommer til å si det er brudd på nettnøytraliteten men flotte greier likevel slik de gjorde med Music Freedom og tillate det. Er min teori om hvordan operatørene skal gi illusjonen av mer "fri bruk" men kun bruk de tillater i fremtiden. Nkom har jo alt vist at de vil tillate den slags forfordeling av databruk. 2 Lenke til kommentar
halse Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Telia har dårlig dekning mange steder i Norge, så dette blir for de som bor i ei gryte. Vi landlige får nok ikke delta etterpå. Jaha? Jeg bor utenfor noe by eller "gryte" og har ekstremt bra dekning med Telia. Da bor du vel i flatlandet østpå eller Jæren kan jeg tenke meg. Men i Møre og Romsdal og omegn er det mye høye fjell. Lenke til kommentar
Hagbart Slark Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Telia har dårlig dekning mange steder i Norge, så dette blir for de som bor i ei gryte. Vi landlige får nok ikke delta etterpå. Tja. Har Telia selv. Opplever ikke det som noe problem. Telia sliter noen plasser Telenor andre. 3 Lenke til kommentar
vaskedama Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Nei takk til 5g. Ioniserende stråling er farlig. Bevis at det er 100% trygt før dere implementerer dette. 2 Lenke til kommentar
Stigou Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Godt å høre at vi ikke bare er 3stk som sliter som faen med Telia. Er et hælvete med telia en del plasser, når man er ute å kjører. Da det virker som om samtalen blir droppa mellom stasjoner. Lenke til kommentar
Androish Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Nei takk til 5g. Ioniserende stråling er farlig. Bevis at det er 100% trygt før dere implementerer dette. Du har helt rett i at ioniserende stråling kan være farlig. Men 5g bruker ikke ioniserende stråling? 2 Lenke til kommentar
Birklouis Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Nei takk til 5g. Ioniserende stråling er farlig. Bevis at det er 100% trygt før dere implementerer dette. Er du du helt på vidda nå eller? 5G er radiobølger, ikke ioniserende stråling som røntgen og gamma. Det er ingen forskningsrapporter som tilsier at så lange bølgelengder som radiobølger på noen måte er farlig for mennesker... 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) http://themillenniumreport.com/2018/01/5g-the-most-dangerous-technological-development-of-the-millennium/ Norske versjon: https://einarflydal.com/2017/09/22/forsker-advarselen-mot-5g-pa-norsk/ Men foreløpig ikke sett på som bevis. Nå er vel 5g neppe farligere siden det er så få sendere. Verre vil det nok bli. Nå sender vel 5g 10 ganger mere stråling en 4g. Endret 12. desember 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 "Her åpner Telia sin første 5G-pilot" Hvor mange piloter skal de åpne da? 1 Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Private har ikke bruk for 5g for å strømme 4k til en mobil, (hva er vitsen??) men 4g med fri bruk. Hadde vært kjekt om det var full dekning også.. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Vitsen er små 16 år unger ikke skal overbelaste telia nett særlig de i chilimobil tråden som bruker 1 TB i måneden. Så da blir telia nødt å invistere i 5g. Sammen med selvkjørte biler og mye annet gjør det nødvendig og ha mere kapasitet. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Telia har dårlig dekning mange steder i Norge, så dette blir for de som bor i ei gryte. Vi landlige får nok ikke delta etterpå. Da jeg byttet arbeidsgiver og til Telenor fikk jeg mye dårligere dekning midt i Oslo. Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 teknisk sett er jo 5g et bra framskritt - men medaljen har en potensiell farlig bakside . vi utsettes for stadig mer stråling fra elektrisk utstyr og det er forsket for lite på evt skadelige effekter - men mange mener faren er reell og mange fagfolk er skeptiske til langtidsresultatene av strålemengden vi får . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg