ProphetSe7en Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg ønsker å reise vekk i julen i lag med min sønn, og da vil vi et sted vi kan stå på ski. Om det er i Norge eller i utlandet er ikke så nøye, det viktigste er at vi har enkel tilkomst til bakkene og løypene, at det er mulighet for måltider igjennom julen og selvsagt at skiheiser holder åpent. Vi holder til i Bergen, så det må enten være innen avstand så vi kan kjøre dit, eller at det går fly dit om det er i utlandet. Dere som er erfaren på ski, har dere noen steder dere vil anbefale oss å reise? Min sønn på 8 har aldri stått på ski før, og jeg er ikke veldig erfaren på ski selv. Vi ønsker rett og slett å ha en koselig tur i lag der vi kan nyte snøen med lek å morro og at det er mest mulig tilrettelagt og enkel tilkomst til bakkene fra der vi bor, samt at løypene er tilpasset nivået vi innehar. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Det rimeligste alternativet fra Bergen er jo Voss. Anbefaler Myrkdalen, med flott hotell rett ved skibakken.Bavallen er også et godt alternativ, med stort hyttefelt ved skibakken. Eikedalen ligger enda nærmere Bergen, men er usikker på overnattingsmuligheter her. Kanskje det passer bedre for en dagstur? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Eikedalen og furudalen er for uforutsigbart med hensyn til været. Det går fort en time å kjøre hver vei, og da passer det som du sier bedre til en dagstur. Ikke det jeg er ute etter denne gang. Jeg er forøvrig ikke ute etter det rimeligste alternativet, men det som gir oss en god opplevelse, gjerne har litt opplegg rundt julaften med middag og slikt, kortest mulig vei til løypene. Vil ha det så enkelt og tilrettelagt som mulig der en ikke er avhengig av kjøretur til/fra bakken, men der en går ut fra hotellet/hytten og mer eller mindre er i bakken direkte. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Okay, hvis opplevelser trumfer budsjett, er Alpene et godt alternativ. Men frykter at du er litt sent ute hvis du bestiller nå... Selv reiser jeg med familien til Østerrike i jula i år. Har vært flere ganger på samme sted. Vi leier leilighet i Jochberg, et koselig lite tettsted like utenfor Kitzbuhel.Fly går til Munchen. Videre med leiebil eller tog.Skiheis og skiutleie like utenfor døra. Kilometervis med løyper. Og Kitzbuhel byr på julemarked og kos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå