NTB - digi Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Frp vil ha fullpris for elbiler i Oslos bomring 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Partiet som skulle ha alle ut av bomringen Men for all del, jeg betaler gjerne full bompris jeg, er ikke det. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Olav Midtgård Skrevet 12. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 12. desember 2018 Kan Hagen greie å komme med et utspill FRITT for "vikrarierende motiv", før han runder av sin karriere i politikken? Tror ikke det. Denne gangen er agendaen bakom ganske åpenbar: Hagen snakker for noe og/eller noen, som ikke liker EL-biler i det hele tatt. Noen som taper på EL-bilens suksess. Så går de til Hagen, putter på en femmer, og han pakker budskapet inn i en lettsvelgelig argumentasjon. En passe stor prosent av folket biter på, hver gang. Er så lei av denne fyren. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Icenor Skrevet 12. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 12. desember 2018 Nå har Hagen sagt så mye tull i det siste at det er på tide at vi shipper han ut av landet så kan kan sitte et eller annet sted hvor det er varmt og plage noen andre med bestefar tullet sitt. 10 Lenke til kommentar
Mr. Johansen Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Nå har Hagen sagt så mye tull i det siste at det er på tide at vi shipper han ut av landet så kan kan sitte et eller annet sted hvor det er varmt og plage noen andre med bestefar tullet sitt. Vi shipper Hagen og Krekar til Italia, så kan de "kose" seg der:-) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Hagen er en klimaskeptiker som ikke tror at vi kan påvirke klimaet overhodet.Derfor sier han dette, så det er forventet. Elbilinsentiver er en miljøtiltak,så at Hagen ikke stemmer for det er forståelig. Så vil han samle stemmer fra elbilhatere, og de er det mange av i Norge. Det finnes nå elbiler som går 50 mil, så det er ikke noe argument for folk flest til å ikke kjøpe en elbil. Men for all del, fortsett å stritte imot. 2 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Ytre høyre = identitetspolitikk. Her gjelder det å styre etter den delen av identiteten deres som er knyttet til fossilbiler og klimafornektelse. Selv bompenger er altså bra hvis det rammer sosialistenes elektriske biler. 8 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Var nå en måte å bli et bompengeparti på 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Man blir vel ikke et bompengeparti fordi. For meg er det bare logisk at alle som kjører bil skal betale bompenger når vi først har en bomring. Men fjern gjerne bomringen totalt slik FrP ønsker. 7 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Påstår at de ønsker når de er i opposisjon. 4 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Ja, når en har sittet med makta i fem år og ikke gjort annet enn å opprettet flere bomstasjoner så må en ha noen å skylde på. GJERNE de som har gjort et miljøvennlig bytte, som tross alt bare er tull og tøys. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Sittende Regjering vil ha fri handel og derfor brede, fine veier. Samtidig er de i en prosess der de overfører ansvaret for veiene nedover til regionene. Det betyr på sikt lokal finansiering. Men lokal finansiering betyr enten at veiene skal betales av bompenger eller at de skal betales av boligskatt. Eventuelt at de skal dekkes inn av de samme vannkraftverkene som dekker gamle- og sykehjem i dag. Men det kan de jo ikke si. 15-25% synes det er godt nok at de sier "Elbiler er en scam". Så da sier de det, da. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Ja, når en har sittet med makta i fem år og ikke gjort annet enn å opprettet flere bomstasjoner så må en ha noen å skylde på. GJERNE de som har gjort et miljøvennlig bytte, som tross alt bare er tull og tøys. Sitter FrP med makta til å gjennomføre ønskene sine? Da har jeg gått glipp av noe. 6 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Ingen sitter med makta til å gjennomføre ønskene sine, heldigvis. Da hadde ikke demokratiet fungert. Selv i toparti-systemer får man ikke diktere. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Hvorfor skal elbiler ikke betale full pris i bommen? De vil at folk skal ta bussen, og det kommer ikke til å skje så lenge det er billigere å kjøre 4 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Burde det egentlig ikke ha vært omvendt da? På tide Hagen får seg en El-bil! Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Hvorfor skal elbiler ikke betale full pris i bommen? De vil at folk skal ta bussen, og det kommer ikke til å skje så lenge det er billigere å kjøre Det er ikke kostnaden som gjør at folk kjører istedenfor å ta bussen. Du kan starte med gratis buss og allikevel vil ikke busspendlingen øke med mange prosentene. Problemet er tidsbruken, noe som igjen kommer av for få bussruter (så man må bytte) og for lav frekvens. Et dyrere busstilbud med flere ruter og bedre frekvens vil nok gi høyere bussbruk enn et billigere busstilbud med færre ruter og dårligere frekvens. En måte å regulere dette på er å legge på bompengene og la en større andel gå til kollektivtrafikken. Da øker prisforskjellen mellom bilkjøring og kollektivt samtidig som ruter og frekvens økes pga. større budsjett. Vinn/vinn 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Et dyrere busstilbud med flere ruter og bedre frekvens vil nok gi høyere bussbruk enn et billigere busstilbud med færre ruter og dårligere frekvens. En måte å regulere dette på er å legge på bompengene og la en større andel gå til kollektivtrafikken. Da øker prisforskjellen mellom bilkjøring og kollektivt samtidig som ruter og frekvens økes pga. større budsjett. Vinn/vinn Eller flere ruter og oftere buss, med finansiering via bommen, hvor 100% av elbilene betaler for bussen Da kan en ha lavere pris på bussbilletten i rushtiden og dagens priser ellers Da kan en også føre videre momsfritaket på elbiler noen år til Kall det for et prøveprosjekt, for det er jo så populært nå for tiden Lenke til kommentar
Darup Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Man blir vel ikke et bompengeparti fordi. For meg er det bare logisk at alle som kjører bil skal betale bompenger når vi først har en bomring. Men fjern gjerne bomringen totalt slik FrP ønsker. Fordelen med gratis bompassering for elbiler er at både global og ikke minst lokal forurensing går ned. Det gir igjen bedre helse for innbyggerne som er en gode både for kommune, stat og privat næringsliv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå