Jeanette86 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Hei! Det kommer opp bokstav f,dieselmåler går helt ned,lys å alt slutter å funke.er borte noen sekunder,så kommer det tilbake. Noen som har peiling? Jeg er ei dame med null peiling å redd får kostnader på dette. Håper noen kan svare meg. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Hvor får du bokstaven F? I instrumentene? Er det et F-lignende ikon? Skjer dette når du kjører eller når den står i ro? Skjer det ofte? Om det skjer når du kjører: Mister du andre funksjoner, som servostyringen, for eksempel? Kutter radioen også? Slutter andre instrumenter å fungere, eller bare drivstoffmåleren? Dessuten: Hvilken årsmodell Astra er dette? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Er det et lignende symbol? I såfall er det kanskje lite kjølevæske. Det eneste symbolet jeg kommer på i farten som kan ligne en F. Endret 12. desember 2018 av M.H Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) En slik er også en mulighet, men da vil ikke bilen starte: Bildet er fra en Corsa da jeg ikke fant tilsvarende fra en Astra. Endret 12. desember 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Det er bokstaven F ja,men bilen går. Men plutselig slutter alt å funke,men bilen går fremdeles Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Hvor får du bokstaven F? I instrumentene? Er det et F-lignende ikon? Skjer dette når du kjører eller når den står i ro? Skjer det ofte? Om det skjer når du kjører: Mister du andre funksjoner, som servostyringen, for eksempel? Kutter radioen også? Slutter andre instrumenter å fungere, eller bare drivstoffmåleren? Dessuten: Hvilken årsmodell Astra er dette? Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Den kommer opp der det står grader,på display over radio.kan skje både når jeg kjører å står i ro.miater ikke servostyring. Går ikke an å åpne vinduene når det skjer,å lysene slutter å fungere, 2007 modell Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Servostyring fungerer Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Her er to varianter av F i radiodisplayet. Det høres ut som du ser den i øvre høyre hjørne. Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Det er den jeg ser ja. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 F'en står for "Fault" på temperatursensoren. Kan du sende med registreringsnummeret på bilen på pm slik at jeg kan finne motorkoden? 1 Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 sendt deg pm nå jeg Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Motorkoden er Z17DTH.Så vidt jeg kan se så skal det være mulig å lese av feilkoder med "pedaltesten" på denne motorkoden, men vet ikke om denne muligheten ble fjernet på et tidspunkt i produksjonssyklusen.Pedaltesten må sannsynligvis utføres når symptomene ikke er tilstede.Hvis du ønsker å forsøke så har jeg har funnet to forskjellige metoder for pedaltesten: Method 1 1. Press and hold the brake and accelerator pedals to the limit of their respective travels2. Turn on ignition to position 23. The engine symbol on the dash will then begin to blink4. There will be a sequence of flashes, separated by small pauses between numbers and a longer pause between separate fault codes.5. The number of flashes needs to be counted and thus the 4 digit fault code can be determined.Method 21. Press and hold the brake and accelerator pedals to the limit of their respective travels2. Turn ignition key to Position 2, ie dash lights on3. Release accelerator pedal4. Re-depress accelerator pedal to the floor5. Turn off ignition6. Turn on ignition to position 27. The engine symbol on the dash will then begin to blink8. There will be a sequence of flashes, separated by small pauses between numbers and a longer pause between separate fault codes.9. The number of flashes needs to be counted and thus the 4 digit fault code can be determined.Edit: Mulig det er beskrevet en tredje metode her: Endret 12. desember 2018 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 Tusen takk.skal prøve dette i dag Lenke til kommentar
Jeanette86 Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 Sjekka dette nå. Fikk fram 0050 , 2337, 0070 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Man setter en P foran og får: P0050 HO2S Heater Control Circuit (Bank 2 Sensor 1) P2337 Cylinder #2 Above Knock Threshold P0070 Ambient Air Temperature Sensor Circuit Jeg mener at ingen av disse kodene hjelper for å identifisere problemet. Sannsynligvis må det brukes avansert diagnoseutstyr for å komme videre. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 hva er logikken i at vindusheisen og lys slutter å virke hvis feilen er temp. sensor etc. eller noe annet, som ikke har noe med hverandre å gjøre? Kan det evt. være verdt å sjekke sikringsboksen først? Og at kabelkontakter sitter skikkelig (motorrom) ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg ville begynt under sikringsboksen: https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how-to-remove-and-clean-uec-on-astra-h-zafira-b.371985/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå