ilpostino Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Tilkoblet datamaskinen min har jeg en NAD D3020 som brukes som DAC og et par B&W CM5. Rommet dette er i er kanskje 3x5 meter. Datamaskinen brukes mye til musikk, noe spill og noe film / serier. Jeg har vurdert å koble til en subwoofer for å få litt mer punch i lydbildet. Jeg har vurdert litt ASW600 men det virker som den passer best til B&W 602, som er litt mindre / dårligere høyttaler. Passer egentlig ASW600 til CM5? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg har ikke noe særlig kjennskap til akkurat den subben, men det jeg har hørt tidligere av B&W har ikke helt falt i smak hos meg. Men er musikk vil jeg anbefale sub fra merket REL. De er gode på "musikksubber". Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg har ikke noe særlig kjennskap til akkurat den subben, men det jeg har hørt tidligere av B&W har ikke helt falt i smak hos meg. Men er musikk vil jeg anbefale sub fra merket REL. De er gode på "musikksubber". Tror ikke han kan drifte en REL sub fra forsterkeren han ønsker å bruke. Har selv god erfaring med B&W Høytalleer, men har aldri prøvd en sub. Hvis du drar til HiFi Klubben kan du kanskje få litt bedre råd, med mulighet for demo da alle produktene du nevner er i dems sortiment? Er det ikke derfor man handler hos dem? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Tror ikke han kan drifte en REL sub fra forsterkeren han ønsker å bruke. Har selv god erfaring med B&W Høytalleer, men har aldri prøvd en sub. Hvis du drar til HiFi Klubben kan du kanskje få litt bedre råd, med mulighet for demo da alle produktene du nevner er i dems sortiment? Er det ikke derfor man handler hos dem? Jeg tenkte en aktiv sub da. De har vel ikke noe særlig passive subber tror jeg. Jeg trodde de fleste handlet hos Hifiklubben fordi de ikke kjente til alternativene jeg Endret 12. desember 2018 av PatSharpX Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg tenkte en aktiv sub da. De har vel ikke noe særlig passive subber tror jeg. Jeg trodde de fleste handlet hos Hifiklubben fordi de ikke kjente til alternativene jeg Den trenger vel ikke nødvendigvis være passiv, men den må kunne motta signalene annerledes. Syns nå HiFiKlubben har gode produkter og klarer å anbefale utifra kvalitetsforventning og behov, og de lever god service lenge etter handelen er gjort. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg tror det er PV-1(D) som er ment å passe mer med CM-serien. Ellers vil de to nye DB (1 og 3) garantert gjøre en god jobb (sjekk test i Stereo +), men da nesten dobles prisen i forhold til PV. PV finnes ganske ofte på brukten, DB er mer sjelden. Men ta en titt om det er ok med brukt. Ellers er Rel i hovedsak subber ment for musikk, som Pat nevner, men om du helst vil holde deg på klubben, så se på de nevnte modellene. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 SVS er vel aldri feil: https://soundgarden.no/hoyttalere/subwoofer/svs-sb-1000-subwoofer-12-sort-ask Kan koples på høynivå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg har ikke noe særlig kjennskap til akkurat den subben, men det jeg har hørt tidligere av B&W har ikke helt falt i smak hos meg. Jeg har kun NAD og B&W og er fornøyd så smaken er (heldigvis) om baken. Tror ikke han kan drifte en REL sub fra forsterkeren han ønsker å bruke. jeg kjenner ikke til det merke. Disse er vel passive? Jeg tenkte en aktiv sub da. De har vel ikke noe særlig passive subber tror jeg. Det er sub-utgang på forsterkeren så jeg satser på en aktiv subwoofer. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Åh, er den SUBW minijacken utgang for aktiv sub? REL er vel også i en litt annen prisdimensjon en den du opprinnelig linket og sammenlignet med resten av utstyret? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Jeg har kun NAD og B&W og er fornøyd så smaken er (heldigvis) om baken. B&W har vel kommet seg brukbart med noen subwoofer modeller etterhvert - men de var lenge kjent for å lage ganske labre greier. Dårligst i test var ofte resultatet. Det gjelder vel blant annet den suben du nevnte. Her burde du kjøpe den som låter best for pengene - så lenge tilkoplingene funker. Finnes ingen lydmessige årsaker til å velge sub av samme merke som de andre høytalerene. Kom igjen nå, prøv noe annet og nytt - Take a Walk on the Wild Side!! Edit: Ser at NAD forsterkeren har lavpass for sub out - noe nok du vil sette pris på - NADen har veldig lite effekt og det vil være perfekt å la suben ta den tunge jobben med bassfrekvenser selv. Endret 12. desember 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Kom igjen nå, prøv noe annet og nytt - Take a Walk on the Wild Side!! er ikke det skummelt da? Edit: Ser at NAD forsterkeren har lavpass for sub out - noe nok du vil sette pris på - NADen har veldig lite effekt og det vil være perfekt å la suben ta den tunge jobben med bassfrekvenser selv. Jeg lurte også på om det ville funke med en forsterker med såpass lite effekt men jeg har faktisk blitt ganske positivt overrasket. edit: slo sammen dobbelpost. Endret 15. desember 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) En slik kan du garantert leve fint med, til og med om du får noe damemenneske i hus: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117354430 Om prisen ikke er avskrekkende. Spiller meget bra, kontant og fin. Edit: Solgt allerede. Men se etter samme modell. Endret 16. desember 2018 av Pop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå