Gå til innhold

Kamera til fotografering av barn

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et digitalkamera - hovedsklig til fotografering av barn. Vurderer Ixus 400 og Casio QV-R40. Ut i fra hva jeg har lest av tester og anbefalinger virker det som om ixusen har best bildekvalitet, mens casioen er raskere. Jeg vil jo gjerne ha begge deler! Det er jo fordel med rask autofokus/reaksjonstid for barn er jo som kjent kjappe, men jeg vil jo at bildekvaliteten også skal være best mulig. Noen som har erfaring eller formeninger om dette? :roll:

Endret av boboo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp det er et bra kamera i tillegg har du mange muligheter med div prog og manuelle innstillinger , og så har du en skjern som du kan slå ut og eller vinkle noe som er utrolig praktisk om du tar bilder av noe som ikke er i samme høyde som deg selv , som feks barn som leker på gulvet / bakken.

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et digitalkamera - hovedsklig til fotografering av barn. Vurderer Ixus 400 og Casio QV-R40. Ut i fra hva jeg har lest av tester og anbefalinger virker det som om ixusen har best bildekvalitet, mens casioen er raskere. Jeg vil jo gjerne ha begge deler! Det er jo fordel med rask autofokus/reaksjonstid for barn er jo som kjent kjappe, men jeg vil jo at bildekvaliteten også skal være best mulig. Noen som har erfaring eller formeninger om dette? :roll:

Hva slags fotograf er du?

Canon A80 har mange manuelle funksjoner.

Jeg har Ixus 400.

Er fornøyd, men kameraet kan være litt treg med å fokusere/gjøre seg klar igjen hvis du tar mange bilder etter hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen proff fotograf, men har en del peiling likevel. Har både et analogt speilrefleks- og kompaktkamera fra før. Derfor vet jeg nok å kunne benytte funksjonene som finnes på A80 men som ikke er å finne på de enklere modellene. Men av erfaring vet jeg at ofte blir barnebildene tatt i full fart med autofunksjonen likevel. Derfor er det ikke et must for meg at det digitale kamerat har mange innstillingsmuligheter selv om jeg selvfølgelig ser fordelene med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...