Redaksjonen. Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Bell ser sitt snitt til å gjøre comeback på norsk sokkel.– Norsk økonomi har gjort seg avhengig av én helikoptertype, det er ikke bærekraftig Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Mi generelle erfaring med amerikansk teknisk utstyr er at amerikanerne stort sett lager solid, slitesterkt og pålitelig utstyr. De jukser ikke med dimensjoneringene og de sørger for at kritiske deler rett og slett er sterke nok. (Amerikanerne lager kanskje ikke det mest sofistikerte utstyret og kanskje ikke de raskeste og mest drivstofføkonomiske bilene og helikoptrene, men dersom helikoptrene er sterke og driftssikre så betyr dette mer, for man ønsker jo ikke å dette ned som en stein fra himmelen så veldig ofte). Derfor er det sannsynligvis å ønske velkommen at man nå skal bruke amerikanske helikoptre i Nordsjøen. Jeg håper og tror at dette kommer til å bli en klok avgjørelse. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 ... Derfor er det sannsynligvis å ønske velkommen at man nå skal bruke amerikanske helikoptre i Nordsjøen. Jeg håper og tror at dette kommer til å bli en klok avgjørelse. Men brukes det ikke allerede amerikanske helikopter i nordsjøen? (S-92 Sikorsky) Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Lurer litt på hvorfor en påpeker at halerotoren er vinklet for å slippe å hovre med nesa opp. Hovedrotoren er jo tiltet fremover på omtrent alle helikoptere slik at en skal kunne løfte opp uten å fly bakover også i sterk vind. Samtidig slipper en å ha nesa langt nedover for å få fart. Hvis en hovrer flatt i vindstille vil en måtte ha nesa nedover for å ta av i sterk vind. Blir raskt uaktuelt med en modell i Nordsjøen som ikke takler mer enn la oss si 10 m/s. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Halerotoren står høyt på skroget sannsynligvis for at man skal slippe å pløye med den, dersom halen kommer veldig lavt i terrenget. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Sikorsky helikoptre har vært brukte lenge i Nordsjøen. De begynner å bli gamle. Når man snakker Bell helikoptre, da snakker man vel om nyanskaffelser. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Girkassen på Bell virker som et solid argument. Havarerte girkasser har satt en støkk selv i oss som ikke reiser på denne måten. Episoder som dette kan ikke være hyggelig for de som er avhengige av helikoptertransport. Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Interessant å sammenligne linjene med noen andre nyere kreasjoner: Bell 525 https://www.airliners.net/photo/Untitled/Bell-525-Relentless/2815981/L AW139: https://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW139#/media/File:New_Air_Ambulance_Training.jpg Tyrkias T625 https://defpost.com/tai-t625-gokbey-multirole-helicopter-completes-its-first-certification-flight/ Eurocopter H-175: https://www.helicopassion.com/images/WBL/WBL315/EC175-180h.jpg Bell 214ST, som pleide å fly i nordsjøen på 1980/90-tallet: http://www.flugzeuginfo.net/acimages/bell214st_mauze.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå