Gå til innhold

Mystiske tall

Anbefalte innlegg

For 121 dager siden var det 1. januar 2019

1 + 1 + 19 = 21

For 100 dager siden var det 22. januar 2019

22 + 1 +19 = 42

Sjokkerende:

42 = 21 * 2

Tilfeldig?

666 * 6 = 3996

3996 / 2 = 1998

1998 + 21 = 2019

Tilfeldig?

Jeg kan fortsette uendelig, men ingen blir noe klokere av den grunn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 121 dager siden var det 1. januar 2019

1 + 1 + 19 = 21

For 100 dager siden var det 22. januar 2019

22 + 1 +19 = 42

Sjokkerende:

42 = 21 * 2

Tilfeldig?

666 * 6 = 3996

3996 / 2 = 1998

1998 + 21 = 2019

Tilfeldig?

Jeg kan fortsette uendelig, men ingen blir noe klokere av den grunn.

Du er flink å regne Nordeng, men er du flink på å se sammenhenger? Detaljkunnskap er viktig, men sett det i sammenheng. Vi er inne på 666 og betydningen av dette. Skal du bruke datoene du viser til må det settes i sammenheng med noe.

Jeg vet jeg skriver krykkete, og i noen tilfeller er det med vilje, men la meg prøve igjen.

I 2012 måtte Assange flykte til Equadors ambasade etter omfattende avsløringer som viste hvordan USA F.eks. infiltrerte det franske valget, de større franske partiene og avlyttet tre franske presidenter, om hvordan de avlytter sine venner og stjeler informasjon også bedriftshemmeligheter ol.

Assange er en mann som vet at etteretning ser ham og det er derfor svært viktig å holde sin sti ren, for det eneste de kan ta han på er ulovligheter eller ved å plante informasjon.

2017 er et sentralt år, virker det som. Flaggdagjubileet 14. juni som også var Trumps 71 årsdag, uten at jeg egentlig linker han til dette, men hvem vet. Han har snudd på alt og den Trump jeg så uttale seg om Assange arrestasjonen var flau og det så ut som en kuet mann, men jeg ser at Trump sirkuset tar bort fokus fra disse Uranhandlene, som VIRKELIG burde være det media kastet seg over, men media monopoliseres og det var Bill Clinton som åpnet den døra ved å fjerne den siste loven som skulle hindre monopolisering og sikre en fri presse...

Så etter all denne tiden i ambasaden velger de å plutselig bære Assange hodestups ut av ambasaden, etter at det skjedde en masse merkelige ting dagen i forveien. De velger 11. april som jeg linker til USAs flaggdag (hvorfor flagger man spesielle dager?) og de velger å dømme han på 1.mai som er 666 dager etter USAs nasjonaldag. Var det tilfeldig eller en såkalt friendly guest?

Den 666 dagen fra fødselsdatoen din er høyt aktet i visse miljøer, en slags jubeldag, så hvorfor ikke her?

Det hele virker planlagt, kanskje alt i 2017 da den uvennlige Lenin Moreno plutselig dukker opp som Equadors leder og hevder Assagne som uønsket. CIA og NSA har en finger med i alt som både Wikileaks og Snowden avslører. De infiltrerer valg, velter regimer og har veltet over 20 lovlig valgte demokratier fordi det ikke passer deres agenda. Du blir ikke statsleder i sør og mellomamerika uten disse sitt samtykke, og skulle du likevel bli valgt, sitter du ikke lenge.

Jeg linker også USAs nasjonaldag til NATOs 50 årsjubileum i 1999 da NATO ble snudd på hodet og et komplett verktøy for USAs våte drøm om verdensherredømme. Det går 6666 dager fra 04.04.1999 til 04.07.2017. (og det er mer, mye mer)

Til og med Snowden sa at denne masseovervåkningen ikke handler om å ta terrorister. Det er et påskudd for at «ledelsen» i USA skal få innsikt i alt og gi dette korrupte regimet jernkontroll.

Clinton representerer frimureriet og sikkert annet. Begge Bush og John Kerry representerer Scull and Bones som går under kallenavnet dødens brorskap. Hvis Putin også representerer ett av disse mektige grenseløse brorskapene så ligger hans lojalitet til brorskapet, til «familien» og ikke Russland. (Let`s hope not)

Ved årtusenskiftet var det Orwellske overvåkningssystemet med microchip kontroll og droneovervåkning, kontrollert av USAs hundrevis av satelitter en vill konspirasjonsteori, ja mange vil forby slike ytringer, men alt dette faller på plass? Selv datatilsynet i Norge går nå ut og advarer mot å injesere denne chippen hvor snart all info om det vil lagres og du vil ikke kunne betale uten å være en del av systemet. Det er bare et tidsspørsmål i en grenseløs verden med fri flyt av ulovligheter og frykt.

Hvem hadde drømt om at ALL informasjon om deg, selv helsemappa di skulle gjøres tilgjengelig elektronisk, på nett for dem med teknologisk insikt litt over gjennomsnittet. Hvem hadde drømt om at folk leser eposten din, kontrollerer deg på alle områder. Det kan sammenlignes med en vakt i utgangsdøra di som ransaker deg hver gang du går inn og ut, men i dag er hjemmene våre fulle av mikrofoner og kamera koblet til nettet. Big Brother TV viser oss at vi blir vant til det og etterhvert vil ignorere det og vi oppfører oss som om vi ikke var overvåket.

WWW = 666 på hebraisk og ble lansert 30. april 1993. Det er 666 dager etter USAs nasjonaldag i 1991

Det må være noe som driver prosessen. Det må være en rytter som trekker i tømmene på den høyre og venstre globaliseringssiden og det er derfor vi ser en masse totalt uforståelige ting skje som å forsyne erkefienden med uran.

Jeg nevnte noen tall rundt Jens og NATO og det har dukket opp en oppdatering også her. Prøv å sannsynlighetsberegne dette.

Jens var i utgangspunktet i mot NATO, men da NATO i 1999 ble snudd på hodet fra en forsvarsmakt til en angrepsmakt, ble det spiselig? Jeg vet ikke.

I 2008 kunne vi lese en artikkel i Dagbladet som viste hvilke dataspill statsministeren vår likte og Red Alert var ett av hans favorittkrigsspill. Spillet handler om vestmakten og NATO mot Sovietunionen, og Jens klarer det utrolige kunststykket å gå opp å bli leder for spillet, LIVE! Spillet på gutterommet har blitt virkelighet? Og det er et særdeles farlig spill!

NATO jobben var diskutert mellom Jens og Støre alt i 2010 ifølge hegnar.no

I åtte måneder fra 1. juni 2012 til februar 2013 gikk det 1300 millioner skattekroner fra de rødgrønne til Clinton stiftelsen (Se også Hillary/Putin linken jeg viste til) Dette skjer samtidig som begge går av og forbereder ny jobb. Det var vel et sjokk at Hillary tapte? Alle var sikre på henne.

Det er også avslørt at dette Clinton fondet ikke dreide seg om veldedighet, men for å bygge opp et mektig apperat rundt Clintons. Kun 10-15 prosent gikk til veldedighet. Noe måtte man jo ha å vise til? Det er også kjent at slike innbetalinger var viktig for audience og benefits... (Se Finansavisen)

Så disse tallene, som i mange tilfeller kan være tilfeldige, settes i sammenheng med en negativ utvikling, og det ene ser ut til å lede til det andre. (Sammenhenger)

Når det gjelder Assange var jeg på allerten. Tro det eller ei Noreng, men den morgenen våknet jeg og det første jeg tenkte var at dette kommer til å bli en spesiell dag, og det ble det. Du har ingen ide. Så i det store og det hele er dette neppe tilfeldig i mine øyne, men detaljer kan nok diskuteres.

Lenke til kommentar

Her er en til:

Trump overtok etter Obama og det er 1776 dager mellom dem

Det betyr at det er 776 dager mellom Trump og Stephen Harper

Og det går 776 dager fra Harper til Stoltenberg.

Altså Stoltenberg og Trump er 776 dager til hver side for Harper, og Stoltenberg er jo Trumps største fan, ifølge Trump, men det er kun Stoltenberg som støtter Trump og han kan vel ikke annet (Your fired!) Men igjen, hvor kommer Harper inn i bildet?

Det er også 776 dager mellom Obamas to utenriksministre, Hillary Clinton og John Kerry (777 hvis Kerry er i skuddår)

Det er 776/777 dager mellom John Kerry og Anders Fogh Rasmussen som Jens overtok NATO jobben fra og som var NATO sjef under Bush. (11.12.2017 – 26.01.2020)

Jens Stoltenberg overtok NATO jobben etter Anders Fogh Rasmussen. Det er 1777 dager mellom dem. Det blir det samme uavhengig av skuddår eller ei. Jeg forsøker samme som med Putin og Bill Clinton på 1777 og går 777 dager tilbake og havner da på John Kerry.

Jens er født 110 dager før USAs nasjonaldag. Han gikk av som partileder Fredag den 13.06.2014

Det er akkurat 110 dager før han tiltrer som NATO sjef etter USAs ønske. Han tiltrer stillingen den 1.10. Litt spesielt.

Jens var 666 dager den 10.01 1961. Går du 6 år, 6 måneder og 6 dager bakover kommer du til USAs nasjonaldag. Halverer du til 3 år, 3 måneder og 3 dager havner vi på Putins 5 årsdag

Terroraksjonen 911 snur verden på hodet og tilrettelegger for kontroll av ytringsfriheten og et massivt overvåkningssystem, in tillegg til total ommøblering av verdenssamfunnet. Denne utviklingen var utenkelig dagen før.

Den 13 Februar kunne Jens Stoltenberg melde om NATOs nye prestisjeprosjekt, hvor målet er at man på 30 dager eller mindre skal kunne stille med:

30 Bataljoner

30 Luftsvadroner og

30 Marinefartøyer

Og det er vel Russland han først og fremst tenker på?

Året 2019 blir litt spesielt

Jens fylte 60 år i år og vil være 60 år, 6 måneder og 6 dager den 22.09.2019

NATO fyller 70 år og vil være 70, 7 måneder og 7 dager den 11.11.2019

28. mars ble det meldt at Jens fikk forlenget sitt NATO lederskap med 2 år til den 30.09.2022. Det er 6 år, 6 måneder og 6 dager fra NATOS 80 årsdag i 2029

Så kan man si at jammen det er 1282 dager mellom 28. mars og 30.09.2022. Det gir jo ingen mening?

Ja da er jeg glad du stilte akkurat det spørsmålet for tallet 1282 er jeg godt kjent med. Som vist i 666 videoen har det vært diskusjon om hvorvidt tallet er 666 eller 616. Legger du dem sammen får du 1282, men det er mer.

Anders Fogh Rasmussen periode som Generalsekretær i NATO begynte i august 2009 og det var Obama som satt som USAs president når både Fogh Rasmussen og Stoltenberg ble valgt.

Det er 6 år, 6 måneder og 6 dager mellom Fogh Rasmussen og Obama om man tar med sluttdato.

Rasmussen vil derfor være 66 år, 6 måneder og 6 dager på Obamas 58 årsdag i 2019

Det er 6666 mellom Hillary Clintons fødselsdag i år 2000 til Anders Fogh Rasmussens 66 årsdag i 2019. Hillary var Obamas utenriksminister da Rasmussen ble valgt og hadde sannsynligvis en finger med i spillet.

Når det gjelder NATOs 13 generalsekretærer så skiller de to siste seg ut. Fogh Rasmussen og Stoltenberg er de eneste som får sluttdato 30.09 som igjen er 6 år, 6 måneder og 6 dager fra NATOs egen fødselsdag 04.04.

Det er etter min mening stor mulighet for at Stoltenberg får ytterligere forlengelse og kanskje blir NATOs siste generalsekretær. Verden er i dramatisk endring og jeg leste en gang at NATO kan bli en ny superstat og nå vil Trump ha med Brasil. Tallet 13 er jo hellig i USA.

Og ikke et vondt ord om Jens, men det heter seg at all krig er Satans kokkekunst

Endret av Ellen M Olsen
Lenke til kommentar

Du er flink å regne Nordeng, men er du flink på å se sammenhenger? Detaljkunnskap er viktig, men sett det i sammenheng.

-snip-

Jeg vil generelt anse meg selv som litt over snittet når det kommer til å se sammenhenger.

Poenget mitt, som fløy rett over hodet på deg, var at det er utrolig enkelt å finne tall som "magisk" henger sammen.

Kaster du en terning mange nok ganger vil du få 6 seksere 6 ganger på rad, med din logikk ville betydningen da vært at djevelen bodde i terningen, mens et fornuftig menneske forstår at terningen er tilfeldig, og alle mulige kombinasjoner kan og vil oppstå bare man prøver mange nok ganger.

Dette er på samme nivå som astrologi, og (med mindre du har levd under en stein hele livet) rent tullball.

EDIT:

For å poengtere:

Min kusine vil fylle 66 år i 2066, er hun en djevel av den grunn?

Endret av N o r e n g
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke i tvil om at hvis du leter lenge nok i en åker, så finner du to strå som er omtrent like lange. Fortsetter du å lete, finner du sikkert to andre strå som er like lange også. Så i den åkeren må det ha skjedd saker og ting, og det er neppe en tilfeldig valgt lengde :wee:

Jeg kan ikke se noe sted hvor du har beregnet at sannsynligheten for å finne slike ting når du leter er lavere enn vanlig tilfeldighet skulle tilsi.

Ta to hvilke som helst dager i år, fritt valg. Finn to dager i 2017 som matcher 666 dager og som henger sammen.

Hvilke to datoer er viktigst for USA gjennom året? Kan det være nasjonaldagen og flaggdagen?

Assange blir arrestert 11. april. Det er 666 dager etter USAs flaggdag i 2017

Assagne blir dømt til den 1.mai: Det er 666 dager etter USAs nasjonaldag i 2017

Jeg tenkte tanken etter 11 april, men det var nesten utenkelig at de ville dømme han 1. mai. Han får til og med lovens lengste straff for en fillesak og hvor det burde være en rekke formidlende omstendigheter.

Den 11 april kom på første forsøk. Den 1. mai visste jeg var 666 dager fra før, men var usikker på om skuddårsdagen slår inn så jeg måtte sjekke datokalkulatoren. Jeg trodde likevel ikke mine egne øyne.

Du kan ikke få et bedre treff, etter min mening. Det er to forsøk, 365 dager...

Hvis du fant to like lange strå 9 av 10 ganger du bøyde deg ned, holder ikke teorien din. Prøv igjen!

Her er enda en greie:

1. mai er også en dag som tillegges Marx og marxismen. (Arbeidere i alle land, foren eder) Karl Marx var en ivrig religionsmotstander og ville fjerne kristendommen med makt om nødvendig. Det finnes en rekke nettsider med skrifter og dikt av Marx som skal vise at han var en satanist. Ikke vet jeg, men en antikrist var han. De som aktivt jobber mot kristendommen.

Marx fikk 7 barn med Jenny von Westphalen som han giftet seg med i 1842. Det var bare tre av barna som vokste opp. Tre døtre. To av disse døtrene skal ha inngått selvmordspakter med sine ektemenn. Laura Marx inngikk en selvmordspakt med sin ektemann Paul Lafargue, mens Eleanor skal ha blitt lurt av sin mann, Edward hadde aldri til hensikt å ta gift selv. Hun tok sitt liv 43 år gammel.

Initialene speilet

• Jenny Caroline Marx = 135 + 531 = 666

• Jenny Laura Marx = 135 + 531 = 666

• Jenny Julia Eleanor Marx = 1155 + 5511 = 6666

Alle tre døtrene engasjerte seg i den sosialistiske bevegelse som igjen leder til Fabian Society, fundamentet som førte til grunnleggelsen av Labour Party (Arbeiderpartiet)

Sentrale medlemmer av Fabian Society sto bak opprettelsen av London school of Economics

LONDON SCHOOL OF ECONOMICS – LSE ere n av verdens ledende samfunnsvitenskaplige institusjoner og blir ranger som et av verdens beste universiteter. Studieprogrammene ved skolen omfatter økonomi, jus, sosiologi og andresamfunnsvitenskaper.

Politisk har studentmassen ved lSE pleid å være mer venstreorientert enn tilfellet er ved andre eliteuniversiteter som Oxford og Cambridge.

Anthony Giddens, tidligere rektor ved LSE, regnes som skaperen av «Third Way filosofien» som har blitt fulgt av Tony Blair og Bill Clinton

Jeg mener å ha lest at også Hitler var fan av «Third Way» filosofien, så det kan vel diskuteres hvem som har skapt den?

Det problematiske skuddåret

Skuddårsdagens betydning kan i seg selv bringe frem spennende tall. Den 666 dagen etter USAs nasjonaldag veksler mellom 1. mai i skuddårene og 30. april utenom. F.eks tok Hitler sitt liv 666 dager etter USAs nasjonaldag i 1943, som er den 30. april 1945. Goebbels og hans kone tok sitt liv den 1.mai, etter å først ha forgiftet sine 6 barn. Noe som er spesielt med disse to dagene er at det er Beltane festivalen som spenner fra 30. april til 01. mai. Det var i denne natten heksene møtte Djevelen på Bloksberg, også kalt Hexenacht på Brocken i Tyskland.

Selve navnet Beltane skal i følge den irske biskopen og kongen, Cormac mac Cuilennain komme fra en høytid for guden Bel (taine-ild) Bel går også under navn som Moloch og Baal. Det er en ildfestival og i følge historiker Alexander Hislop strekker dette seg tilbake til Babylon, dragen og ilddyrkelse. I en utelatt del av Daniels bok (kap 14) kan vi lese om Babylons konge, Bel og dragen som det ofres til. Symbolet til den Babylonske guden Bel er en slangedrage, hvilket gir assosiasjoner til dyret i bibelen som både er en drage og en slange.

Det er derfor litt spesielt at Hitler velger denne datoen, eller er det?

Sir Winston Churchill skrev i sine memoarer "The Gathering Storm - Adolf Hitler and Moloch: "He (Hitler) had conjured up the fearful idol of an all-devouring Moloch of which he was the priest and incarnation".

Hva det eventuelt betyr, vet ikke jeg, men her er flere hendinger på 666

• USAs første president, George Washington ble innsverget som president den 30. april. 1789. Det var akkurat 666 dager etter USAs nasjonaldag i 1787. Det skjer på balkongen på Federal Hall på Wall Street i New York

• World Wide Web, eller WWW (666 på hebraisk) ble lansert den 30. april 1993, 666 dager etter USAs nasjonaldag i 1991

• Church of Satan i USA ble grunnlagt på Valborgsnatt/Beltane, natt til 1. mai 1966. Det var akkurat 666 dager etter USAs nasjonaldag i 1964.

Så her er det nok mye tilfeldigheter, mange tall og muligheter, og sikkert mye Pickery, men er ALT bare tilfeldigheter? Jeg tror ikke det, men det kan hende min fantasi heller burde skrive en Thriller eller lignende. Jeg fikk i hvert fall testet det ut litt.

Endret av Ellen M Olsen
Lenke til kommentar

...

Så her er det nok mye tilfeldigheter, mange tall og muligheter, og sikkert mye Pickery, men er ALT bare tilfeldigheter? Jeg tror ikke det, men det kan hende min fantasi heller burde skrive en Thriller eller lignende. Jeg fikk i hvert fall testet det ut litt.

Du siterte meg, men gjorde ikke noe forsøk på å svare på det jeg skrev, så jeg prøver igjen:

For at dette skal være noe annet enn rene tilfeldigheter du finner når du leter lenge nok, må sannsynligheten for å finne slike sammenhenger være mye lavere enn rene tilfeldigheter skulle tilsi. Men jeg har ikke sett noe som helst forsøk fra deg på å beregne om disse sammenhengene opptrer mye oftere enn de burde hvis de var tilfeldigheter.

Det tyder på at du ikke er interessert i å finne ut om dette er tilfeldig eller ikke, men har bestemt deg for at det er noe mystisk, og så tolker alle funnene dine inn i det. Jeg skjønner at det kan være en interessant hobby, men hvis du hadde vært interessert i å finne sannheten, burde du finne ut om dette opptrer oftere enn vanlig tilfeldigheter skulle tilsi.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Snakk om "mystiske" hendelser og historiske tall:

Abraham Lincoln ble valgt inn i Kongressen i 1846, og John F. Kennedy ble valgt inn i Kongressen i 1946. Altså nøyaktig hundre år etterpå.

Abraham Lincoln ble valgt til president i 1860, og John F. Kennedy ble valgt til president i 1960! Faktisk nøyaktig HUNDRE år mellom disse to hendelsene også...

Begge disse presidentene ble skutt på en FREDAG. Lincoln ble skutt i ett teater som heter FORD, og Kennedy ble skutt i en bil av merket FORD. Begge presidentene ble etterfulgt av en visepresident som heter JOHNSON til etternavn.

John Wilkes Booth flyktet fra et teater, men ble oppdaget i et lager. Men Lee Harvey Oswald stakk fra ett lager, før han ble oppdaget i ett teater. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Glad det ikke er jeg som må regne ut sannsynlighetene her  :wee: For en suppe..

La meg komme med et postulat:

Fordi det er et uendelig antall måter å legge sammen, trekke fra, og multiplisere tallene slik at de vil "gå opp" vil sannsynligheten for å "finne en sammenheng" være tilnærmet 1 for tilstrekkelig kreative mennesker.

Jeg har ikke lyst til å prøve å bevise dette, rett og slett fordi:

1. Det vil mest sansynlig være ganske langt og komplisert, selv med et bevis ved kontradiksjon.
  2. Det er unødvendig.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Snakk om "mystiske" hendelser og historiske tall:

Abraham Lincoln ble valgt inn i Kongressen i 1846, og John F. Kennedy ble valgt inn i Kongressen i 1946. Altså nøyaktig hundre år etterpå.

Abraham Lincoln ble valgt til president i 1860, og John F. Kennedy ble valgt til president i 1960! Faktisk nøyaktig HUNDRE år mellom disse to hendelsene også...

Begge disse presidentene ble skutt på en FREDAG. Lincoln ble skutt i ett teater som heter FORD, og Kennedy ble skutt i en bil av merket FORD. Begge presidentene ble etterfulgt av en visepresident som heter JOHNSON til etternavn.

John Wilkes Booth flyktet fra et teater, men ble oppdaget i et lager. Men Lee Harvey Oswald stakk fra ett lager, før han ble oppdaget i ett teater. :)

Coincidence?

Well ... uhm ... y - yes. :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...