OHJohansen Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Spillets originale utviklere tar opp tråden igjen etter 25 år.Slipper nye nivåer til Doom Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 - Kjekt å se at dem ikke har pensjonert det helt. Har et hav av tillegg til både Doom1 og Doom2, men dog ikke alt er offisielt lansert av "Id-Soft". Og med tanke på at dette praktisk talt blir en slags påfølgende episode og ikke bare fan-basert ekstra levler. Har på mange måter vokst bort ifra denne basis formen for FPS. Men av ren nostalgi så har jeg en spesiell plass i mitt hjerte for Doom1 og Doom2. I dag heller jeg mer i rettning av Doom3, og lignende. Det "nye" Doom(2016) falt ikke i smak. Men dette var spennende nyheter. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Syns doom eternal er mere å se frem til, blir ikke så morsomt å spille final doom på en pc fra 2018. Finnes jo utvidelser: Men ser litt amatørmessig laget. Quake er bedre optimalisert. Endret 12. desember 2018 av LMH1 1 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Syns doom eternal er mere å se frem til, blir ikke så morsomt å spille final doom på en pc fra 2018. Finnes jo utvidelser: Men ser litt amatørmessig laget. Quake er bedre optimalisert. - Grafikk er ikke alt, dog smaken er som baken.Men for de litt mere kresne så finnes prosjekter som "DelphiDoom", som faktisk støtter det meste av WAD-baserte spill.Man kan nesten kalle det "WadVM".Det krever dog en ganske kraftig maskin om man setter alt til "Dial it up to eleven"-settings.Selv en "2018+"-maskin vil ha nok å tygge på da vil jeg tro.For purister så blir dette nok litt feil da det legger opp til bruk av elementer og funksjoner som ikke fantes i orginalene.Det er tydeligvis vanskelig å holde tilbake for fristelsen om å la kunstnerisk frihet ta helt av.Men føler alikevel sammtidig at dette eksempelet ikke tok det fullt så langt som modden jeg fant til "Diablo1" gjor.For det ble helt feil i mine øyne.Fan-based er fan-based, det er langt verre når det er snakk om (orginal-) skaperne.Men disse nye levlene til Doom1 gleder jeg meg faktisk til."Final Doom" som du nevner var etter min mening ikke i par med "Doom1" og "Doom2".Fremtidig så håpper jeg på mer "Doom3"-stil, men med alternative løsninger på en gitt problemstilling. Endret 12. desember 2018 av BizzyX78 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Doom 1&2 med Gravis Ultrasound musikk. Det er nostalgi det ❤️ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå