OHJohansen Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Standarden er endelig bestemt.Alle betalingsterminaler må støtte kontaktløs betaling innen 2020 Lenke til kommentar
Hagene Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Synes egentlig grensen for pin-kode kunne vært minst tusen kroner. Sjelden jeg er på butikken eller fyller drivstoff og bruker mindre enn 8-900. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg 4X1ZMZU6 Skrevet 11. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2018 Nekter å kalle det "tæpping" 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Johansen Skrevet 11. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2018 Nekter å kalle det "tæpping" Da er vi to. 11 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Usikker på om jeg liker denne NFC teknologien.. Om noen går med en trådløs bankterminal med nfc og ved "uhell" dunker borti meg og kortet.. plutselig 400 spenn vekk x)? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Usikker på om jeg liker denne NFC teknologien.. Om noen går med en trådløs bankterminal med nfc og ved "uhell" dunker borti meg og kortet.. plutselig 400 spenn vekk x)? Da får du bruke mobil som gjer at du bruker fingerprint/faceid for å autentisere. Eller smart klokke da. 2 Lenke til kommentar
LBe Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Bedre å gå over til kontanter. 3 Lenke til kommentar
aPinkToTheLast Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Usikker på om jeg liker denne NFC teknologien.. Om noen går med en trådløs bankterminal med nfc og ved "uhell" dunker borti meg og kortet.. plutselig 400 spenn vekk x)? Terminalen er knyttet til en bedrift, en konto eller lignende, så det vil ikke være vanskelig for bankene å spore dette opp. I tillegg kan man reklamere på korttransaksjoner man ikke vedkjenner seg, så jeg ser ikke noen grunn til denne skepsisen. 3 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Usikker på om jeg liker denne NFC teknologien.. Om noen går med en trådløs bankterminal med nfc og ved "uhell" dunker borti meg og kortet.. plutselig 400 spenn vekk x)? Dette er ikke et realistisk senario, med mobil må man bruke touch-id eller face-id for å godkjenne den trådløse betalinga. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Dette er ikke et realistisk senario, med mobil må man bruke touch-id eller face-id for å godkjenne den trådløse betalinga. Men man har som regel ikke touch-id eller face-id på betalingskort. 3 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Men man har som regel ikke touch-id eller face-id på betalingskort. Trådløse betalingskort har vi jo hatt siden 2012, hvorfor skal dette plutselig bli et problem nå? Er positivt at alle terminaler skal støtte kontaktløs betaling, for da slipper jeg å ha med betalingskort. Så sjansen for å bli svindlet forsvinner jo om alle terminaler støtter denne teknologien, for da slipper jeg ha med det dumme plastikk-kortet. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Trådløse betalingskort har vi jo hatt siden 2012, hvorfor skal dette plutselig bli et problem nå? Problemene dukker først opp når man har både trådløse kort og trådløse terminaler. Jeg kjenner ikke til problemer her i landet (ennå), men i London ble det krøll for mange da de trådløse kortene dukket opp, for de brukte samme teknologi som Oyster-kortene som brukes på buss/T-bane. Dermed opplevde folk at de betalte for engangsbillett med trådløst bankkort, istedenfor å bruke månedskortet via Oyster-kortet. Denne forvekslingen skjedde som regel flere ganger før passasjerene oppdaget hva som foregikk. Folk blir ofte sure av sånt. 1 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Når skal de slutte å kalle det tæpping? Det høres så grusomt ut at jeg nesten ikke vil bruke kortet på den måten bare for å la bankene la hele greia dø og dermed ordet. 5 Lenke til kommentar
Sebastiana Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Nekter å kalle det "tæpping" Da er vi to. Da er vi tre 4 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Når skal DNB åpne opp for nfc betaling med mobiler? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Når skal DNB åpne opp for nfc betaling med mobiler? Aldri, de har jo Vipps 5 Lenke til kommentar
lavizh_ Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Når skal DNB åpne opp for nfc betaling med mobiler? Vipps har ødelagt for det. Samme gjelder Sparebank 1, da de også har eiendeler i Vipps. Må nok bytte bank. 1 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Kan jeg betale trådløst i butikk med Vipps på en måte jeg ikke har fått med meg......? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Kan jeg betale trådløst i butikk med Vipps på en måte jeg ikke har fått med meg......? Nei, bare DnB som hardnakket mener at å betale med Vipps er enklere og bedre en kontraktløs betaling. Ingen overraskelse at mange forlater DnB. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå