Nebbdyr38 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Hei, har nylig kjøpt ein BMW E39 532ia frå 1999. Va heilt fin da eg kjøpte frå en på Finn.no Fekk først ein feil med bagasjeromsluken. Fjøren knakk å fekk inn ny,men svakere så sensoren registrere enda at den er open. Så gikk vinduheisen høgre bak i stykker. Å no forrige dagen fekk eg opp "check coolant level". Såg på det å det va lite. Tok å tømte litt oopi te max tegnet å fekk feilmelding opp igjen etter 5 minutter. Temperaturen er heilt fin å normal. Ser ikkje at det spruter kjølevæske eller drypper. Men er litt vått på høgre side på radiatoren om du ser mot bilen framfor. Hva kan det være? Lekasje? Toppen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Endless money pit. Det må feilsøkes. Sist gang jeg feilsøkte på en bil som på mystisk måte mistet kjølevæske, så var det et veldig lite hull i en slange. Endret 12. desember 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Er det vått ved radiatoren så har du en lekkasje. Sjekk slanger og koblinger. Kjølesystemet bør trykktestes. Da er det også enklere å finne lekkasjer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Om det er vått en plass så er det ett bra tegn. Begynn å se der. Værre om den bruker kjølevæske og det ikke er vått. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Det skal ikke være vanskelig å finne ut hvor kjølevæsken ender opp. Enten så er den på radiatoren, på asfalten, i røykskyen bak bilen eller i oljen. Skal jeg tippe basert på min erfaring med E39 så har radiatoren eller ekspansjonstanken fått en sprekk. Lenke til kommentar
Nebbdyr38 Skrevet 15. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2018 Takk for alle svar, det va lekkasje på skøyter mellom radiator å den plast beheolderen på motsatt side av ekspansjonstanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå