xpeker Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Hei. Har nå installert ny aio på min cpu og får opptil ca 10 grader forskjell på cores i f.eks. spill og tresstest. Kan jeg ha satt den på feil på en måte eller er dette normalt. Tror ikke det var sånn når jeg byttet fra min luftkjøler Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 mange nye AIO kommer med kjølepasta allerde på... så det tror jeg ikke er noe stress. Hvilken CPU og hvilken kjøler det er. er nok også av interesse. Er det feks bare turbo eller noe overklokking på den. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 De fleste kommer med det ja, og en sjelden gang så har man klart å komme borti å da får man ujevn fordeling, men dette skal nå egentlig ordne seg selv. Men er jo greit å sjekke å spør TS om det er Lenke til kommentar
xpeker Skrevet 11. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2018 husket pasta? Var på fra før ja. mange nye AIO kommer med kjølepasta allerde på... så det tror jeg ikke er noe stress. Hvilken CPU og hvilken kjøler det er. er nok også av interesse. Er det feks bare turbo eller noe overklokking på den. Kom med kjølepasta allerede på ja. Har i5 8600k som er overklokket til 5ghz. Er denne https://www.komplett.no/product/992593/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/corsair-h100x-liquid-cpu-kjoeler#. 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Nei altså den AIO er helt kurant det.. skal ikke by på problemer og som noen nevnte at 10c forskjell på core er egentlig ikke unormalt. Om alle core viser bra kjøling så tror jeg du ikke skal tenke så mye på det. Typisk stresstester gir høyere temperaturer enn spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå