Sandra9933 Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Hei Jeg skal søke studentbolig via Sammen - Studentsamskipnaden på Vestlandet. Har det noe å si om man søker om å få tildelt studentbolig 1. august eller før 1. august med tanke på sjansen man har for å få studentbolig? Kommer man for eksempel høyere oppe på ventelisten om man søker om tildeling i juli i forhold til august? Takk for eventuelle svar Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 (endret) Hva slags ventelistesystem de har vet jeg ikke, men jeg har erfaring (fra en annen studentsamskipnad) med at det lønner seg å flytte inn så tidlig så mulig. Endret 10. desember 2018 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Visum Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Du bør søke allerede i mars/april, senest mai. Om du i det hele tatt ønsker en studenthybel hos Sammen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Jeg vet ikke, men hvis ikke det er aktuelt å flytte inn før og du allerede står langt fremme i køen (du er ung), er det erfaringsmessig ikke noe problem å få studentbolig i Bergen 1. august. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Dersom du er usikker, og du har muligheit til å flytte inn i sommarferien så bør du utvilsomt søke om å få tildelt bustad så tidleg som råd. Dei fleste studensamskipnadar har rettningslinjer for rettferdig fordeling av studentbustadane, men studentsamskipnaden vil også leige ut alt dei har, så ved å vente heilt til etter skulestart så risikerer studentsamskipnaden at det blir ståande tomme bustadar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå