lasse_hansen87 Skrevet 10. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2018 Hei sann. Lurte på en ting, Har tatt clean install av windows via usb. Slettet da alt på maskinen, og startet med helt ren installasjon. Men brått så laster microsoft store ned diverse spill/apper, dette har jeg lest om og det er vist bare sånn det er? Ingen mulighet for å slippe dette? Og en annen ting, jeg har kjøpt minecraft via microsoft store tidligere, OGSÅ dette lastet den ned helt uten forvarsel.. Er dette riktig?? Hvorfor akkurat minecraft, jeg har jo andre spill som f.eks forza som jeg har kjøpt via microsoft store, dette lastet den ikke ned. Har ikke noe med at jeg hadde minecraft på maskinen før jeg formaterte og sånn, for det hadde jeg nemlig ikke.. Finnes det noen mulighet for å slå av/endre slik at den ikke laster ned sånt helt uten videre? Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 10. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2018 Microsoft har noe avtalegreier med enkelte spillprodusenter, om at deres spill følger installasjonen av Windows, rett og slett Bloatware, bare slett den "bloatwaren" du ikke vil ha der! Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2018 Men hva med at win 10 helt uter videre installerer minecraft som jeg hadde kjøpt? Sånt skal den vel ikke gjøre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2018 Gjør som anvist her så stopper du disse promoteringene. https://www.ghacks.net/2018/07/02/windows-10-installing-unwanted-store-apps/ 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2018 Men hva med at win 10 helt uter videre installerer minecraft som jeg hadde kjøpt? Sånt skal den vel ikke gjøre? Det er mulig dette skjer med alle Win10-installasjoner...(?) Jeg ser f.eks. Minecraft i min start-meny, men jeg har aldri lastet det ned. Og hvis jeg går inn i Settings | Apps , så finner jeg ikke Minecraft der. Men jeg ser at mange andre programmer som er "installert" bare er små filer på 16kB, dvs. programmene er ikke installert, det bare en ligger en "placeholder" der. Først når jeg klikker på en sånn "placeholder" vil programmet bli installert. Jeg antar at jeg ikke har Minecraft installert og at det kun dreier seg om en "placeholder", men jeg har ikke tenkt å klikke på den for å finne det ut ... Det er mulig at fordi du hadde installert Minecraft fra Store tidligere, så fikk du hele pakka lastet ned automatisk da du reinstallerte.(?) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2018 På mye av svineriet kan du høyreklikke på ikonene på startmenyen og velge "avinstaller". 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2018 En shortcut med et ikon er ikke verdt bryet imo. Jeg overser slikt glatt og har lært å ikke iritere meg over store og modern apps ikoner/snarveier i startmeny. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 jeg mer å huske dette er en veldig ny "feature" til Windows 10. Var det ikke en artikkel på tek.no om dette for ikke så lenge siden? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 En shortcut med et ikon er ikke verdt bryet imo. Jeg overser slikt glatt og har lært å ikke iritere meg over store og modern apps ikoner/snarveier i startmeny. Når start-menyen ser ut som Las Vegas så begynner det å bli litt... plagsomt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Når start-menyen ser ut som Las Vegas så begynner det å bli litt... plagsomt. Bryr meg fremdeles ikke så mye når man bruker klikk - skriv - søk - velg Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Det går ofte flere dager mellom hver gang jeg trenger å åpne startmenyen, så det plager meg ikke noe særlig. De appene jeg bruker regelmessig har jeg 'pinnet til taskbar'. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2018 Hei sann. Lurte på en ting, Har tatt clean install av windows via usb. Slettet da alt på maskinen, og startet med helt ren installasjon. Men brått så laster microsoft store ned diverse spill/apper, dette har jeg lest om og det er vist bare sånn det er? Ingen mulighet for å slippe dette? Og en annen ting, jeg har kjøpt minecraft via microsoft store tidligere, OGSÅ dette lastet den ned helt uten forvarsel.. Er dette riktig?? Hvorfor akkurat minecraft, jeg har jo andre spill som f.eks forza som jeg har kjøpt via microsoft store, dette lastet den ikke ned. Har ikke noe med at jeg hadde minecraft på maskinen før jeg formaterte og sånn, for det hadde jeg nemlig ikke.. Finnes det noen mulighet for å slå av/endre slik at den ikke laster ned sånt helt uten videre? Ikke noe av det er lastet ned og innstallert. Det er kun ren reklame, hvis du trykker på f.eks. Minecraft, så vil den starte innstalleringen. Disse har i mer eller mindre grad vært der fra dag 1 av Windows 10, er enkle å slette. MS har heldigvis sluttet å reinstallere de man allerede har slettet når de kommer med større oppdateringer, og de har sluttet å resette ting man har slått av fra før av også. Dette var veldig irriterende i starten. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2019 Har et spørsmål, har oppgradert pc’en og vil i den forbindelse legge inn en ren installasjon av win10, har tidligere brukt media creation tool og laget en usb som jeg har formatert og installert ifra. Lastet nå ned media creation tool 1809, og mens den driver å laster ned/oppretter usb så kommer det bare opp en feilmelding. Flere som opplever dette? Får ikke laget usb’en.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2019 Jeg har aldri fått til media creation tool så jeg bruker bare ISO+Rufus i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå