Gå til innhold

Oppstart uten passord win2000

SKAREN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo skifte passordet fra det eksisterende til et blankt et.. da er det bare å hamre på enter når du booter opp og får login skjermen.

Siden jeg ikke sitter på en w2k maskin nå kan jeg ikke gi deg nøyaktige hint om hva du gjør for å få til direkte boot til desktop (dvs, "fjerne" login).

Lenke til kommentar

såvidt jeg kan huske fra Windows 2000 installasjonen (lenge siden jeg installerte den sist) så skal det være bare å skrive navnet ditt å ikke noe passord. nå sitter jeg ikke i Windows 2000 selv heller, men mener at du skal gå til kontrollpanel og brukere/brukerkontoer. der skal du trykke på den brukeren å velge egenskaper eller noe. da skriver du inn det passordet du hadde å der det skal stå et nytt passord skriver du ingenting heller ikke på gjenta passord. da trykker du bare OK, så skal den biffen være fiksa.

rett meg hvis jeg er på jordet her.

Lenke til kommentar

Men det finnes et valg ved installasjon om at "denne maskinen skal alltid logge på som". Hvis du velger det så vil maskinen starte uten at inloggingsboksen kommer frem.

MEN, hvordan man tilbakestiller dette etter at det er opprettet flere brukerkontoer på maskinen har jeg selv lurt på uten å finne en løsning ennå.

NB! Dette hadde vært en enkel løsning hvis man har en lokalserver uten skjerm som trenger å restartes, uten å koble på skjerm, tastatur og mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...