wampster Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva dere prøver å ta opp her. Hvilke apper eller OS eller noen annen grunn til hva folk velger av telefon er ikke et tema for meg. Om du/dere (eller andre) har lyst til å bruke iPhone eller ikke, eller mener at det er en bedre brukeropplevelse, bryr meg ærlig talt midt på ryggen. Mitt poeng er at det er mange telefoner som har like bra/bedre batteritid enn iPhone. Punktum. Ikke noe annet. edit. Om dette skyldes bedre batteristyring, bedre batterikontroll eller større batteri er etter min mening også helt irrelevant. Hvis noen har en telefon (A) med 2000mAh batteri som varer 24 og jeg har en mobil (B) som har 3200mAh som varer 28 timer (gitt identisk bruk) så har fortsatt mobil B bedre lengre/bedre batteritid. Endret 14. desember 2018 av wampster Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Jeg skjønner ikke helt hva dere prøver å ta opp her. Hvilke apper eller OS eller noen annen grunn til hva folk velger av telefon er ikke et tema for meg. Om du/dere (eller andre) har lyst til å bruke iPhone eller ikke, eller mener at det er en bedre brukeropplevelse, bryr meg ærlig talt midt på ryggen. Mitt poeng er at det er mange telefoner som har like bra/bedre batteritid enn iPhone. Punktum. Ikke noe annet. edit. Om dette skyldes bedre batteristyring, bedre batterikontroll eller større batteri er etter min mening også helt irrelevant. Hvis noen har en telefon (A) med 2000mAh batteri som varer 24 og jeg har en mobil (B) som har 3200mAh som varer 28 timer (gitt identisk bruk) så har fortsatt mobil B bedre lengre/bedre batteritid. Det er det vel heller ingen som er uenig i. Men det kommer mye påstander om at iPhone ikke passer for noen, fordi uansett bruksmønster så er det visst for dårlig batteri uansett ifølge noen. Og det er vel i alle fall den påstanden jeg argumenterer imot. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva dere prøver å ta opp her. Hvilke apper eller OS eller noen annen grunn til hva folk velger av telefon er ikke et tema for meg. Om du/dere (eller andre) har lyst til å bruke iPhone eller ikke, eller mener at det er en bedre brukeropplevelse, bryr meg ærlig talt midt på ryggen. Mitt poeng er at det er mange telefoner som har like bra/bedre batteritid enn iPhone. Punktum. Ikke noe annet. edit. Om dette skyldes bedre batteristyring, bedre batterikontroll eller større batteri er etter min mening også helt irrelevant. Hvis noen har en telefon (A) med 2000mAh batteri som varer 24 og jeg har en mobil (B) som har 3200mAh som varer 28 timer (gitt identisk bruk) så har fortsatt mobil B bedre lengre/bedre batteritid. Snakker vi da bedre batteritid på papiret, eller har du testet mange telefoner? Det vertfall JEG prøvde og poengtere er at de fleste av oss trolig har telefonen lenger i idle mode enn med skjermen på i løpet av et døgn. Derfor blir strømstyringen i idle mode særdeles viktig og akkurat der har jeg opplevd iPhone som kongen på haugen (av de telefonene jeg fysisk har testet og eid). Jeg har også sett drøssevis av tester, men for meg virker det som om telefoner ofte blir stresstestet i slike tester? Endret 14. desember 2018 av Bjerknez Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Denne testen gir et godt bilde om hvor god batteritid det er på forskjellige telefoner. https://www.gsmarena...ttery-test.php3 Over 75 timer er vel ganske bra. Mitt inntrykk er at det har vært stor forbedring på dette siste årene og at Apple har blitt hengende litt etter. Endret 14. desember 2018 av Svein M Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Denne testen gir et godt bilde om hvor god batteritid det er på forskjellige telefoner. https://www.gsmarena...ttery-test.php3 Over 75 timer er vel ganske bra. Mitt inntrykk er at det har vært stor forbedring på dette siste årene og at Apple har blitt hengende litt etter. En svakhet her kan jo være at dette nok er telefoner som er resatt tilbake til fabrikk innstillinger, eventuelt ikke brukt før. Veldig man her inne på forumet sier jo at deres erfaring er at batteritiden er ok de første ukene for så å blir markant dårligere. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Denne testen gir et godt bilde om hvor god batteritid det er på forskjellige telefoner. https://www.gsmarena...ttery-test.php3 Over 75 timer er vel ganske bra. Mitt inntrykk er at det har vært stor forbedring på dette siste årene og at Apple har blitt hengende litt etter. Litt usikker... siden dette er det jeg vil kalle stresstester. Er vel ingen som ringer 30-40 timer i strekk etc. Jeg ser heller ikke at det er lagt inn idle mode. Altså i mine øyne en ganske unyansert test. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 En svakhet her kan jo være at dette nok er telefoner som er resatt tilbake til fabrikk innstillinger, eventuelt ikke brukt før. Veldig man her inne på forumet sier jo at deres erfaring er at batteritiden er ok de første ukene for så å blir markant dårligere. Nettopp. Som jeg har sagt tidligere. De første dagene så var batteritiden ganske bra på de to Samsungene jeg har hatt (S6 Edge og S8) Men plutselig gikk batteritiden rett i dass og telefonene ble nærmest ubrukelige uten batteribank. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Nettopp. Som jeg har sagt tidligere. De første dagene så var batteritiden ganske bra på de to Samsungene jeg har hatt (S6 Edge og S8) Men plutselig gikk batteritiden rett i dass og telefonene ble nærmest ubrukelige uten batteribank. Kan det ha noe med at du har benyttet lugubne apper som skaper wakelock? Samsung har nok av "lugubne" apper innebygd forsåvidt. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Av prinsipp så fjerner jeg alle apper som dette. Men det at Samsung i det hele tatt slenger med slike apper bør egentlig være grunn nok til å ligge unna kanskje? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Jeg har en følelse av at Samsung har vært verst når det gjelder dette med unødige apper, at det er tregt system og blir verre etter hvert. Har ikke opplevd dette på andre merker. Endret 14. desember 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Litt usikker... siden dette er det jeg vil kalle stresstester. Er vel ingen som ringer 30-40 timer i strekk etc. Jeg ser heller ikke at det er lagt inn idle mode. Altså i mine øyne en ganske unyansert test. Slik jeg forstår det er det 1 time ringing (3g), 1 time web browsing og 1 time video titting per døgn. Resten er vel standby=idle. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Av prinsipp så fjerner jeg alle apper som dette. Men det at Samsung i det hele tatt slenger med slike apper bør egentlig være grunn nok til å ligge unna kanskje? Du får vel ikke deaktivert Knox og Bixby og slikt som kan supe strøm? Takke seg til produsenter som leverer clean Android. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Du får vel ikke deaktivert Knox og Bixby og slikt som kan supe strøm? Takke seg til produsenter som leverer clean Android. Det husker jeg ikke. Ja, eller ios tror jeg da. Har vertfall ikke opplevd at batteriet blir flatt over natten. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Jeg syntes iOS 12.1 fungerer flott på min Samsung. Det beste fra to verdener. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Burde ikke overskriften heller vært: Færre og færre har råd til å kjøpe seg ny iPhone? Jeg ønsker meg iPhone Xs, men kan ikke kjøpe det pga prisene. Det samme gjelder med andre ting jeg ønsker meg, som Ferrari, Yacht, egen øy i syden, romskip, Gal Gadot... Ikke det at jeg ikke ønsker meg, men det blir litt for dyrt. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Burde ikke overskriften heller vært: Færre og færre har råd til å kjøpe seg ny iPhone? Jeg ønsker meg iPhone Xs, men kan ikke kjøpe det pga prisene. Det samme gjelder med andre ting jeg ønsker meg, som Ferrari, Yacht, egen øy i syden, romskip, Gal Gadot... Ikke det at jeg ikke ønsker meg, men det blir litt for dyrt. Litt OT, men hadde du fiksa gal gadot hadde du vel fått råd til d Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Litt usikker... siden dette er det jeg vil kalle stresstester. Er vel ingen som ringer 30-40 timer i strekk etc. Jeg ser heller ikke at det er lagt inn idle mode. Altså i mine øyne en ganske unyansert test. Finnes da folk som bruker mobilen som en datamaskin. Dama mi for eksempel. Noen timer med spill, sosiale medier, video og mye ringing. Og vips så er batteriet elendig etter ett par år. Samme med nettbrettet mitt. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Hva tror du dette betyr? "Man kjøper iPhone for at man ønsker iOS, og da er ikke valgene så mange." Skjønner ikke hvorfor noe ønsker seg iOS. Kjedeligere OS finnes vel knapt? PS. Jeg har en iPad! Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Kan trøste deg med at du fortsatt er unormal :-D Jeg har en iPad som ligger å samler støv så jeg er vel bare litt normal. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Småbarna våre under 5 år, har ikke iPad, men vanlig nettbrett til noen spill og annet. Ansatte og andre voksne i barnehagen er nesten sjokkert over at vi ikke har iPad. Så Apple står sterkt hos folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg