DeejPhant Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Er det noen som har prøvd dette? Jeg sliter med at jeg får ringt opp Telenor og får ip adresse men jeg får ikke pinga noe utenfor lan nettverket mitt. Jeg skal ikke konfigurere klientene mine det er serveren min som er første problem. Noen som har noen erfaringer med dette så hadde det vært veldig fint... Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Du må sette opp en form for nat'ing ja... Har du noen form for nat'ing nå? Hvis du skal bruke serveren din som nat'er, og den kjører windows, så må du sette opp ICS (eller liknende). Ellers så kan du sette opp en linux box (tar litt lenger tid). Hvordan har du egentlig kobla det nå? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 16:14, Instigator skrev:Du må sette opp en form for nat'ing ja... Har du noen form for nat'ing nå? Hvis du skal bruke serveren din som nat'er, og den kjører windows, så må du sette opp ICS (eller liknende). Ellers så kan du sette opp en linux box (tar litt lenger tid).Hvordan har du egentlig kobla det nå? 2 nettverkskort, et til lan og et til modem... lagd oppkobling til telenor i routing og remote access... ringer opp med ingen internett... Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Routing and remote access? Vet ikke helt hva det er, men hvis det gjør samme nytta som ICS, så er det jo greit (har aldri lagd nat router i windows, bare linux). Kommer du på nett med "routeren"? Altså, hvis du sitter på den maskinen som står rett etter modemet som du har satt opp routing and remote access på, kommer du på nett med den? Det er liksom første bud... Sjekk at routing and remote access faktisk nat'er! Har ikke noe erfaring med det... Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei Routing og remote access har ingting med ICS å gjøre.. kan bedre sammenlignes med "dial up networking" i win9x, Før du i det hele tat skal få til nat må du jo få ruter maskina di på nettet (w2k). Det er tydeligvis der du sliter. Hvis du ikke får den på nettet, vil det ikke hjelpe aldri hvor bra du setter opp NAT. Når du har fått til det anbefaler jeg et enkelt lite program (sygate) som ordner deling for deg. http://www.sybergen.com MEN få først i gang internett på ruter maskina.. Hvorfor dette ikke fønker kan jo være så mye.. får du f.eks feilmeldinger ved pålogging? GL Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 19:11, SuperFly skrev:HeiRouting og remote access har ingting med ICS å gjøre.. kan bedre sammenlignes med "dial up networking" i win9x,Før du i det hele tat skal få til nat må du jo få ruter maskina di på nettet (w2k). Det er tydeligvis der du sliter. Hvis du ikke får den på nettet, vil det ikke hjelpe aldri hvor bra du setter opp NAT.Når du har fått til det anbefaler jeg et enkelt lite program (sygate) som ordner deling for deg. http://www.sybergen.com MEN få først i gang internett på ruter maskina.. Hvorfor dette ikke fønker kan jo være så mye.. får du f.eks feilmeldinger ved pålogging?GL Sorry men vil ikke bruke noe tredjepart program... Driver med MCSE så da gjør det ikke noe å trene seg på m$... men jeg fiksa det nuh... (hadde glemt å huke av en boks :razz: :razz: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå