paarsand Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 På min telefon står det noen gang bare Ice, og noen ganger Ice+ som operatørnavn. Dette har dukket opp i senere tid. Jeg har en mistanke til at det er + når jeg er på ice sin mobilmast, men finner ikke noen informasjon rundt det. Har flere sett dette? Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 samme har jeg plus jeg har ice.net VoLTE Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Jeg diskuterte jo dette i en tidligere tråd. da min xiaomi-telefon ikke er støttet av ice på volte. Likevel kobler telefonen opp samtalen lynraskt når det står ice+. Men jeg har ikke sett at det står det før nå, så lurte bare på om det var noe nytt de hadde begynt med. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 I tillegg til det kobler ikke telefonen ned til 3g i ice+ område om jeg ringer... Antar at min telefon er støttet av volte enda ice ikke vil vedkjenne seg det. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Ifølge annen forumbruker betyr (ice) på telefonen at du roamer i Telias nett, mens (ice+) er i ice eget nett med volte Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Da legger jeg xiaomi redmi note 5 og note 6 til listen over støttede enheter. Og jeg har ikke fått noen programvareoppdatering av Ice for å si det sånn, bekrefter nok en gang at disse såkalte oppdateringene er rent sprøyt. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Det som er fint er at de endelig har fått på plass automatiske instillinger av data og mms-innstillinger, slik at jeg slipper å taste de inn selv hele tiden. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 ice/ice+ har ingenting med VoLTE å gjøre. Det er kun en indikasjon på hvilket nett du henger på. 1 Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Om du henger på 800 frekvens så får du 4G. Om du henger på 800 frekvens pluss 1800frekvens samtidig så får du 4G+ i praksis høyere hastighet. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Da legger jeg xiaomi redmi note 5 og note 6 til listen over støttede enheter. Og jeg har ikke fått noen programvareoppdatering av Ice for å si det sånn, bekrefter nok en gang at disse såkalte oppdateringene er rent sprøyt. Det er ikke ice den type oppdateringer kommer fra, men fra telefonprodusenten. Listen reflekterer sannsynligvis testede og verifiserte modeller som fungerer tilfredsstillende i operatørens nett. Kompatibilitetstesting kan inkludere registrering / avregistrering, oppkoblinger, handovers, SRVCC (overgang til Telia sitt nett under oppringing eller samtale), konferansesamtaler osv. Videre må nødanrop, viderekobling / samtale venter osv fungere (ice støtter ikke de sistnevnte tjenestene i volte, så de har mindre komplisert oppsett enn Telenor og Telia). Endret 9. desember 2018 av mandela 1 Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 Hva er forklaringen på at jeg ikke lenger kobler ned til 3g eller 2g ved gjennomføring av telefonsamtaler om jeg har + symbolet? Det står ikke volte noe sted på min telefon, men jeg foretar likevel telefonsamtaler uten å koble ned. Lenke til kommentar
matteogold Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Samme som svaret over vil jeg tro... Ikke alle som har ikon. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Hva er forklaringen på at jeg ikke lenger kobler ned til 3g eller 2g ved gjennomføring av telefonsamtaler om jeg har + symbolet? Det står ikke volte noe sted på min telefon, men jeg foretar likevel telefonsamtaler uten å koble ned. Hvor er du og hvilken telefon har du? Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 11. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2018 Er i Fredrikstad, og har en Xiaomi Redmi Note 5 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 OK, da kan det se som om du har VOLTE, selv om telefonen offisielt ikke støttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå