AK47 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Jeg har en ganske fyldig spilliste på PS4-kontoen. Har ingen planer om å selge akkurat i dag, men er det noen som vet om det er mulig å selge en PS4-konto? Har bevisst laget kontonavn som er upersonlig som mulig, med nettopp denne muligheten i fremtiden i tankene. Tror det er snakk om 10-15- gode spill (Far Cry 5, GTA5, Resident evil 7, etc etc). Man selger jo spill-DVD-er på Finn... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Trodde det var mot avtalen med Sony å videreselge en PSN konto, men muligens det er andre som vet mere om lovligheten og mulighetene som finnes. (En ting hva store selskaper i utlandet skriver i sine avtaletekster. Noe annet hva som er reelt etter Norsk lov,) 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Mange som selger, og jeg har selv logget inn med et par brukere som egentlig tilhører andre og har blitt opprettet av andre på andre konsoller. Null problem så langt. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Her er for øvrig et eget salgsforum for psn-kontoer: https://www.playerauctions.com/psn-account/ Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 I følge Sony sin TOS er det ikke tillatt"You may not sell, buy, trade, or transfer your Online ID, Account or any personal access to PSN Services through any means or method, including by use of web sites" https://www.playstation.com/en-us/network/legal/terms-of-service/ Kontoen kan bli stengt dersom det oppdages at den er solgt til andre, det er derfor man generelt bør kjøpe fysiske spill. Det har også vært utstrakt svindel med dette, flere har solgt samme konto mange, mange ganger, ved å få endret passord og overført kontoen tilbake fordi de hevder den er "hacket" eller lignende, og de er den opprinnelige eieren osv. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Her er for øvrig et eget salgsforum for psn-kontoer: https://www.playerauctions.com/psn-account/ Den siden er svindel. Jeg kjøpte en konto til min bror der, og den ble reclaimet av original eier senere. Krevde pengene tilbake fra Playerauctions, men de hevdet at jeg ikke hadde kjøpt forsikring mot reclaiming, noe jeg jo selvsagt hadde gjort. Senere begynte de å sende meg mailer om at de skulle prøve å "hjelpe" meg likevel, men de trengte adgang til min e-mail av en eller annen uforståelig grunn. Veldig seriøst med andre ord... 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Er det ikke bare å selge for så å reclaime den? Mange som gjor det på WoW back in the days, Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 jeg har selv logget inn med et par brukere som egentlig tilhører andre og har blitt opprettet av andre på andre konsoller. Null problem så langt. Hva skjer om du logger inn på en bruker som eier GTA5, laster ned GTA5 på din PS, og deretter bruker din egen innlogging igjen? Er GTA5 da fortsatt spillbart? Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Hva skjer om du logger inn på en bruker som eier GTA5, laster ned GTA5 på din PS, og deretter bruker din egen innlogging igjen? Er GTA5 da fortsatt spillbart? Ja. En engelskmann jeg har spilt med i noen år fikk 70 euro i form av et slags gavekort eller noe, av en nederlender som fryktet at engelskmannen ikke ville kjøpe siste utgaven av spillet vi spiller. Engelskmannen opprettet en ny nederlandsk bruker og brukte disse pengene på spillet. Han sendte innloggingsinfo til meg slik at jeg også kunne laste ned spillet. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Det er altså så enkelt å piratkopiere spill på ps, hver venn kjøper et spill, så deler alle midlertidig login og alle har fått 5 spill men bare betalt for ett? Er det noen form for lisens, så den ene blir kicka om to spiller online samtidig, slik det var med gammeldagse cd-keys? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Glemte å nevne en liten ting til; Jeg har nemlig slitt litt med å skjønne hvem det er som gidder skrive positive reviews om Playerauctions på sider som Trustpilot og liknende, det er jo utrolig nok ikke kun negative reviews... Og så viste det seg at det var folk som meg! Noe jeg aldri hadde fått vite om, om det ikke hadde vært for at jeg fikk en e-mail fra Trustpilot om at noen hadde funnet min review "helpful". Godt gjort tenkte jeg, jeg har jo aldri lagd noen profil eller review av noe som helst på Trustpilot. Men det var altså Playerauctions som slo til med skikkelig ekstra service altså! De hadde altså opprettet profil på Trustpilot i mitt navn, og gitt seg selv strålende review! Som igjen kanskje forklarer hvorfor de plutselig trengte adgang til min e-mail... Ikke at de fikk det altså! Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Det er altså så enkelt å piratkopiere spill på ps, hver venn kjøper et spill, så deler alle midlertidig login og alle har fått 5 spill men bare betalt for ett? Er det noen form for lisens, så den ene blir kicka om to spiller online samtidig, slik det var med gammeldagse cd-keys? Har bare logget inn med den nederlandske brukeren til engelskmannen og satt min konsoll som primærkonsoll. Da kan vi spille sammen, han på den nederlandske brukeren og jeg på hvilken som helst bruker på min konsoll utenom den nederlandske brukeren som han er aktiv med. Hvis han spiller med den nederlandske brukeren og jeg bytter over til denne, så blir han kastet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå