funkweb Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Mye som skjer i det siste: Number CPUs sold: Oct 2017 - Nov 2018 AMD stormer virkelig frem, blir spennende og se hva 3000-serien kan by på. Ikke minst blir prisen svært hyggelig. However, det ryktes at Intel vil lansere et 10-core CPU "Comet Lake-S 14nm++" pga. AMD Zen 2. Enn så lenge, kun rykte. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Hadde vært gøy å se talla til komplett gruppen også. Enda bedre hadde vært å se antall solgte world wide, men det skjer ikkje. Flott at AMD selger, så de kanskje får litt penger til å produsere skikkelig heftige gpuer. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Tror AMD har funnet sin sweetspot i mainstream GPU, og at de holder seg litt unna highend. Alle utenom nVidia tjener dog på at de overrasker med en fantastisk GPU-arkitektur igjen. AMD har de mest fleksible mulighetene i sine kort, selv om nVidia kommer seg. For alt jeg vet har AMD tatt i mot en god slump penger fra nVidia for å fokusere på CPUer så problemet blir Intel sitt istedet for nVidia. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Det blir virkelig spennende med nye Ryzen, håper ikke det er bare hype 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Det blir virkelig spennende med nye Ryzen, håper ikke det er bare hype Ja, nå må de vise at..uhm ryktene stemmer og at f.eks 3700X virkelig er 5GHz. (boost). Så kan denne virkelig bli en slager i og med at prisen er hyggelig, mao: billigere enn 9900K. Vi får se da.. Men det blir jo spennende og se Intel sin 7nm, men de kommer vel ikke før i uhh 2020(2021) ?? Alt i alt, sunt konkurranse. Endret 9. desember 2018 av funkweb Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 har førstegenerasjon ryzen, får se om jeg oppdaterer til generasjon 3 om klokkehastigheten er betydelig høyere, så mange spill som kun vil ha klokkehastighet i stedet for fler kjerner. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Ja, nå må de vise at..uhm ryktene stemmer og at f.eks 3700X virkelig er 5GHz. (boost). Er det bekreftet at ryktene stammer fra dem da? Hvis ikke så må de vel ikke bevise en dritt ... Det jeg har sett av disse ryktene virker ikke å ha rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Er det bekreftet at ryktene stammer fra dem da? Hvis ikke så må de vel ikke bevise en dritt ... Det jeg har sett av disse ryktene virker ikke å ha rot i virkeligheten. Beklager feil skrevt, jeg mente å skrive: HVIS ryktene stemmer.. det er ikke bekreftet. !! Man kan jo håpe. Endret 9. desember 2018 av funkweb Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 AMD har en gylden sjanse nå når Intel har problemer med produksjonen. Med unntak av spillytelse på de aller raskete GPUene gir CPUene til AMD sammenlignbar ytelse for mindre penger i alle segmenter. På bærbarfronten er de dessverre bare representert i U-segmentet enn så lenge, men har og der vist at de kan matche Intel på pris\ytelse. Også interessant å se at AMD vinner terreng på servermarkedet selv om Intel har soleklar ledelse fremdeles. 1 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg har fulgt litt med på Komplett, sortert cpu etter mest solgte. Nå stoler jeg ikke helt på den programmeringsjobben som ligger i bunn av nettsiden deres når det gjelder denne sorteringen. Har tidvis sett ganske merkelige resultater. Men, som det har vært de siste ukene så har det stort sett vært et par Ryzen cpu-er på de øverste plassene, deretter flere Intel, deretter en eller to Ryzen før flere Intel osv. I sum har det vært flere Intel på topp-ti, men flere Ryzen på topp-tre. Intel har gjenomsnittlig større verdi per prosessor også. Så, konklusjonen i den grad man kan stole på Kompletts sorteringsfunksjon for flest solgte cpu de siste par ukene så kan det se ut som Ryzen 2700X og 2600 er de to mest solgte cpu-ene. Deretter en rekke Intel iblandet et par Ryzen på de neste åtte plassene. I sum sansynligvis flere solgte Intel blant de ti mest solgte prosessorene, og helt sikkert større verdi totalt blant de samme prosessorene. Men Amd har jo virkelig gjort et stort innhugg, det er helt klart. Kommer Ryzen 3 ut slik som det kan se ut som, og Intels 10nm problemer ikke løser seg fullstendig så vil jeg tro at Amd tar enda mer innpå totalt og kanskje enda går forbi til neste år i salgskanaler som Komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå