|SeVen| Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg driver å vurdere å skaffe meg en luftkjøling og peltier, ser at switec har en kjøler som har integrert peltier. Noen som har erfaringer her ? Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hei, har ikke førstehånds kjennskap til denne kjøleløsningen, men har forsket litt på den tidligere. Her er ihvertfall et ganske utfyllende review: Swiftech MCX462+T Review Oppsummering må vel bli at det er en kjekk løsning om du har høy toleranse for viftestøy + PSU som er "Up to it." Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Med varmen som blir i kabinettet ditt ved bruk av en slik løsning så må du ha utrolig god luftgjennomkjøling om det skal effektivit. vann og pelt er en bedre kombinasjon, men også dyrere da. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Tenkte jeg skulle ha det på skjermkortet jeg. Og ja, det er bra kjøling i kabinettet, har et miditower med 3 vifter som blåser inn og 2 ut. Og maskina står i et rom som har ned mot 4 grader. Kjører mitt 9800pro nå på 487/410 med orginal powercolor kjøler så sikter til 500+ på GPU og 420+ på minnet. Har ikke noe kjølere på minnebrikkene nå, så regner jeg med jeg lett klarer 420 med det. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 skjermkortet blir litt annet da ja... man kan ha endel mindre pelt en på CPU-en da. Burde gjøre kjøligen endel enklere Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det kan bli et festlig prosjekt jah! Får bare passe på å isolere det hele meget bra, om du evt. hadde tenkt å kjøre det med det medfølgende peltier-elementet. Skulle tro at dette blir en "tungvekter" av et grafikk-kort, i dobbelt forstand, hehe! Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Isolering ja, har ikke tenkt på det enda jeg. Tror dere det bli et stort problem ? I så fall, hva er å anbefalle å gjøre for å motvirke dette ? Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Isolere rundt sokkelen med f.eks. neopren, tighte etter med en eller annen form for lim, rett og slett sørge for at området mellom sokkelen og peltier-elementet er så å si hermetisk isolert. Men dette er bare ting jeg har lest meg til, har aldri omsatt denne kunnskapen i praksis. Om du har tenkt å kjøre løsningen med det originale peltier-elementet (226W?) så vil det garantert forekomme kondens uten ordentlig isolering. Da peltier-elementet er beregnet på nyere AMD-CPU'er - som utvikler mye mer varme enn en gjennomsnittlig GPU, så vil temperaturen bli mye lavere på GPU enn den ville ha blitt med samme løsningen på CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå