Pål Chr Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Har gått til anskaffelse av Samsung Q9FN QLED TV. Fantastisk bilde når jeg når jeg streamer via apper på tv’n, men når jeg ser via Apple TV (ny 4K) reduseres kvaliteten betraktelig. Har byttet Hdmi kabel (anbefalt fra Hifi-klubben) Særlig sortnivået er ikke bra. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Har gått til anskaffelse av Samsung Q9FN QLED TV. Fantastisk bilde når jeg når jeg streamer via apper på tv’n, men når jeg ser via Apple TV (ny 4K) reduseres kvaliteten betraktelig. Har byttet Hdmi kabel (anbefalt fra Hifi-klubben) Særlig sortnivået er ikke bra. Noen som har noen tips?Sortnivået er tvn din desverre Apple 4K ser fantastisk ut på oled tvr men selv om QF9 er baklyst LCD panel har den kun 480 zoner som skal kontrollere 8.3millioner pixsler så det er desverre en umulig opgave. Bilde av Samsung 8k flagship tv med samme zone antallet. Blir blooming en LCD tv klarer ikke pixel kontrollert dimming av pixler og sortnivå pluss kontrast blir svakt. Endret 12. desember 2018 av samco Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Svaret ditt har jo ingenting med spørsmålet til TS å gjere, samco. Er alt satt opp riktig og er du sikker på at du har testa innhald på Apple TV som faktisk er 4k? 4 Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Svaret ditt har jo ingenting med spørsmålet til TS å gjere, samco. Er alt satt opp riktig og er du sikker på at du har testa innhald på Apple TV som faktisk er 4k? Har godt over 100 kjøpte 4K hdr filmer kjøpt via iTunes ,har sett fra fantastisk til skuffende samme med UHD bluray .Gikk over fra UHD bluray til iTunes 4K når jeg passerte 300 titler og så hmm? Dette tar plass solgte filmene og Oppo 203n.Mye mere utvalg av Dolby Vision på iTunes mot Ultra HD bluray og kvaliteten er rimelig bra mot UHD som har mere forskjeller i små bakgrunn detaljer mot iTunes som mister litt detaljer på den fronten. Ukentlige UHD deals og weekend deals er fordelaktig priset mot UHD bluray passer meg bedre ivertfall og betale fra 39kr for en film eller leie ukas film for 9kr som endel uker er UHD versjonen. Endret 12. desember 2018 av samco Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Aner ikke hva det heter på Samsung, men har du slått på enhanced somethingsomething på HDMI-porten på TV? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) Sortnivået er tvn din desverre Apple 4K ser fantastisk ut på oled tvr men selv om QF9 er baklyst LCD panel har den kun 480 zoner som skal kontrollere 8.3millioner pixsler så det er desverre en umulig opgave. Ikke hvis han har en 55". Da er det færre soner (320 soner faktisk). Men innlegget har ingenting med TS sitt problem å gjøre. Hvilke innstillinger har du på Apple TV'en? Anbefaler en titt på denne (hvis du har tid) vedr. Apple TV 4K sine innstillinger og hvordan få optimalisert bildet: Endret 2. januar 2019 av CaZpeR Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Ikke hvis han har en 55". Da er det færre soner. Men innlegget har ingenting med TS sitt problem å gjøre. Hvilke innstillinger har du på Apple TV'en? Anbefaler en titt på denne (hvis du har tid) vedr. Apple TV 4K sine innstillinger og hvordan få optimalisert bildet: https://www.youtube.com/watch?v=pNgwkK1iyzg Hdtv test sine innstillinger bruker jeg på Apple 4K tvn Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Skjønner hva du tenker Samco. Men siden han ikke opplever samme problem når han ser filmer osv via appene som er på selve TV så er det nok noe annet som gjør at han ikke får optimalt bilde. Burde se på videoen som CaZpeR la ut. Og evnt se om bilde instillingene er annerledes via på den HDMI porten som AppleTV er koblet via. Kanskje HDR ikke er aktivert? Husker ikke i farta hva det heter...men mener å huse det er slått på samtlige HDMI porter på dem nye Samsung modellene? Var ihvertfall det på min Q7. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Hdtv test sine innstillinger bruker jeg på Apple 4K tvn Spørsmålet om innstillingene på ATV var mer rettet til trådstarter.... Lenke til kommentar
samco Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Skjønner hva du tenker Samco. Men siden han ikke opplever samme problem når han ser filmer osv via appene som er på selve TV så er det nok noe annet som gjør at han ikke får optimalt bilde. Burde se på videoen som CaZpeR la ut. Og evnt se om bilde instillingene er annerledes via på den HDMI porten som AppleTV er koblet via. Kanskje HDR ikke er aktivert? Husker ikke i farta hva det heter...men mener å huse det er slått på samtlige HDMI porter på dem nye Samsung modellene? Var ihvertfall det på min Q7. Da er det nokk innstillinger som du sier LarZen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå