Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kom ikke under sex

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er mann på 24, mistet jomfrudommen for en uke siden med ei knallfin jente på 23. (Har vært jomfru til nå dels pga sjenerthet, og dels pga kresenhet.)

2 spørsmål. Jeg er klar over at jeg spør som en tenåring akkurat nå, men det er fordi jeg er en tenåring når det kommer til sex. Fint om folk sparer seg for vitser og whatnot. Jeg er ganske selvsikker generelt, men åpenbart ikke når det kommer til sex, så det er fint med seriøse kommentarer. Jeg har null erfaring så derfor spør jeg her i håp om litt mer kunnskap.

Vi har datet i noen uker og hatt daglig kontakt fra starten av. Er det vanlig å bruke kondom når det ikke er snakk om et tilfeldig ONS? Jeg tok på kondom uten at hun ba om det, men kondomen gjorde at jeg knapt kjente at jeg var inni henne, og følgelig fikk jeg ikke til å komme. (Hun var veldig kul med det da. Da hun skjønte at jeg ikke fikk til å komme så tok hun av kondomen og ga meg en blowjob istedet.  :thumbs: ) Hun virker ikke som en ONS type jente, så jeg antar at hun ikke har STDs. Hvordan ville dere gått fram for å snakke om kondombruk, og er det vanlig å ikke bruke kondom? "Hvor mange har du pult i det siste? Er det mulig at du har kjønnssykdommer?" blir jo litt kleint å spørre om...

Og så en liten ting til.. litt random spørsmål kanskje men igjen, jeg er en nysgjerrig tenåring når det kommer til sex, så jeg vil spørre om dette også: Jeg lå på ryggen og hun satte seg på meg og prøvde å få penisen min inn i vaginaen hennes, men det tok litt tid før hun fikk den inn. Er det vanlig å streve litt? Hun virka veldig kåt, så tror ikke det var problemet. Takker for svar.

Anonymous poster hash: d8876...b71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting unormalt her. Det er ingen som har en euforisk, hus-ristende fucksesh av et knull første gangen. Det kommer seg etterhvert som man blir sikrere på hverandre.

Det samme gjelder forøvrig kondombruken. Bruk det de første gangene, og når dere begynner å bli sikrere på hverandre kan jo p-piller bli aktuelt. Så sant begge faktisk var jomfruer så er ikke sjansen for kjønnsykdom stor akkurat. 

Anonymous poster hash: b4e63...acb
Lenke til kommentar

Hvis hun også var jomfru så er det antagelig veldig vanlig at det tar tid. Jeg har bare ligget med en jomfru og da var vi begge 14 og uerfarne. Det tok evigheter å komme igang fordi hun ønsket å være oppå og styre siden det var vondt.

Når det gjelder kondom så er det antagelig opp til hvor man bor og hvem man har sex med satt opp imot hva risiko du er villig til å ta. Jeg kommer fra en liten by og har ikke hatt mange forskjellige partnere i oppveksten og har derfor sjeldent brukt kondom annet enn da vi var såpass unge at det var graviditet som var frykten og p-pille ikke enda var aktuelt.

Hadde jeg bodd i en større by hvor det er lettere å finne nye sexpartnere og bytte på disse ville jeg i større grad fryktet sykdommer. Jeg opplever også kondom som svært reduserende på nytelsen. Jeg har til dags dato aldri hatt en sykdom.

Det er ikke uvanlig at det er vanskelig å fullføre som mann dersom man ikke føler seg komfortabel og selvsikker. Dette vil komme med tiden. Det oppleves antagelig mer stressende for deg nå siden du er såpass gammel som du er. Det er nok ikke uvanlig at menn utvikler komplekser i samme grad som mange kvinner om man venter for lenge. For min del var jeg relativt ung når jeg ble aktiv så jeg lærte sex igjennom personlig eksperimentering og fikk ikke et kunstig og forhelliget syn på sex og kropp via mangeårig doktrine via media slik som jeg mistenker mange får.

Sex er bare sex. Det er gøy og det er deilig, og man er selv ansvarlig for egen nytelse - selv om man ikke nødvendigvis får ti orgasmer på rad hver gang.

Kvinner er også forskjellige, akkurat slm oss menn. Noen er veldig stramme og man blir sterkt stimulert ved vanlig vaginalt samleie mens andre oppleves løsere og man blir i større grad avhengig av variasjon og visuell stimuli i tillegg. Heldigvis for oss menn pleier vi å bli veldig flinke på å få oss selv til å komme (vi ligger vel vanligvis i hardtrening fra før tenårene til oppimot pensjonsalder).

Lenke til kommentar

Å snakke om STD-testing mens dere ligger og holder på er kleint, men det er absolutt noe dere bør snakke om på et mer passende tidspunkt. Trenger ikke være verre enn «skal vi teste oss, så dropper vi kondom?» eller noe i den duren. Voksne mennesker som er seksuelt aktive med flere partnere bør uansett teste seg jevnlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke vanlig å bruke kondom nei, men det er god praksis ved ons. Vi nordmenn liker det dog intimt, noe som er grunnen til det høye kjønnssykdomstsllet her til lands. Det finnes noen kondomer som kan forsterke følelsen fra penis, du må nesten prøve deg frem.

Det å få utløsning er mentalt. Har du tankene på feil plass, eller er usikker på hva du gjør, kan det ta lenger tid eller ikke skje i det hele tatt. Min erfaring er at ONS sjeldent innebærer noe mer enn OK sex. God sex oppnår en med kjæresten (eller pulevenn du danner godt forhold til) hvor en snakker om sine lyster, behov etc. Alle har tross alt sine småting i senga de liker ekstra godt.

Anonymous poster hash: e57b9...ad4

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...