Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny laptop - Svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte ny laptop i slutten av oktober. en HP Omen - dc0850no. Etter kun et par dager så ble skjermen svart, men kom tilbake etter en liten stund. Lukker skjeldent pcen siden den står på samme plass. Etter 3uker, så ble skjermen svart igjen etter å ha lukket pcen… Kontaktet support, og fikk den raskt levert til verksted. 

Det var "lys" på skjermen, men var kun svart, og ingen logo under oppstart. Kobla pcen til TV, og det funka.

Etter 3uker på verksted (inkl. frakttid) fikk jeg den tilbake. Men hadde fortsatt samme feil. Det ble bytta skjerm, og det ser og ut til å vere en svak skade i høyere hjørne. på skjermen etter reperasjon. (lyste mere grønt i hjørnet, "trykkskade"?) Sende pcen i retur samme dag.

Grunnen til at jeg spør her er at jeg ville brukt denne pcen nå, og er redd de gjør en feil på verksted.

Har kontaktet verksted flere ganger for å få fortgang i saken, uten hjelp... Fikk oppdatering at det hadde bestilt nytt skjermkort.

Spørsmålet mitt er om det kan vere tilfelle at skjermkortet som er problemet? Siden den funker når jeg kobler til TV? 

Er litt bekymret for at reperasjonen blir enda mere utsatt. Har nå ventet 4uker på å få fiksa en ny pc,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Spørsmålet mitt er om det kan vere tilfelle at skjermkortet som er problemet? Siden den funker når jeg kobler til TV? 

Det er forskjellig type signaler som går til innebygd skjerm og TV. Dvs skjermkortet har to separate utganger. Hvis det er bare ene utgangen som er defekt så må likevel hele skjermkortet byttes.

Lenke til kommentar

Dessverre må du påberegne lang tid på verksted, vanligvis mellom 2-4 uker. Er det hardware feil, må den tilbake.

Skjønner at det tar tid på service. Men når de leverer varen tilbake defekt, så bør de gjøre en ekstra innsats ved å prioritere den. Man kan da ikke akseptere og vente 3 uker til.. 

Lenke til kommentar

Det er forskjellig type signaler som går til innebygd skjerm og TV. Dvs skjermkortet har to separate utganger. Hvis det er bare ene utgangen som er defekt så må likevel hele skjermkortet byttes.

Tenkte at det kanskje var slik ja. Da er det håp om at den fungerer etter bytte av skjermkort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...