Gå til innhold

8 kandidater som kan fylle stolen etter Anita Krohn Traaseth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"La reiselivet få sitt eget virkemiddelapparat."

Ja, jeg også tror det brukes relativt mye penger på reiselivssatsingen, og effekten av pengebruken er nærmest umulig å måle.

Turistene som kommer til Norge er mange, men naturen selger seg selv.

Ønsker vi flere er nok det viktigste at de som kommer får en god opplevelse, og snakker positivt om Norge til sine venner.

Lite fristende å komme igjen når 1000 personer sloss om et enkelt toalett, som i Olden sist sommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om Karl Eirik Schjøtt-Pedersen blir leder kan dem likegodt legge ned hele innovasjon Norge. Mannen er jo tidens olje-lobbyist, og vi kan da garantert se lang etter den nødvendige omstillingen og teknologiske pushet Norge trenger om vi ikke skal bli helt ubrukelige i fremtidens globale marked.

Edit: før noen kommer her og sier at innovasjon Norge ikke kan ses på den store pådriveren for overnevnte, vil jeg tørre å påstå at det faktisk er tilfellet. Innovasjon Norge deler ut en rekke midler og har bidratt til mange interessante start ups og teknologier. Med potensielle Schjøtt-Pedersen er jeg redd for at visse teknologier vil få langt større gjennomslag og tildelte midler på bekostning av andre mer framtidsrettede teknologier.

Edit2: Må ikke ses på som at jeg synes noe stygt om personen, for han er sikkert er trivelig type og dyktig i det han gjør. Allikevel vil jeg tørre å påstå at "ryggsekken" som refereres til i artikkel hindrer han fra å ta de riktige (men vanskelige) valgene.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt hvis IN kunne gjort noe mer enn å bare dele ut penger. Feks. er det mange som har gode ideer men null interesse av å realisere dem, så er det mange gryndere som har lyst til å lage noe men kanskje ikke har så gode ideer:-) Hvis man fikk paret endel sånne kunne mye arti blitt laget (tror jeg).

Edit: eksempel: Jobs og Wozniak

Endret av asshole
Lenke til kommentar

Som forventet, en gjeng broilere uten snev av teknologisk innsikt.

Gud forby at man fant noen utenfra som faktisk har noe innsikt og interesse for innovasjon.

Når det er sagt, så er vel Krohn Traaseth både tidenes verste ... og beste ... leder.

Hun har levert ganske fantastiske resultater på kort tid. fått ned høyt sykefravær, kuttet kostnadene drastisk, levert mer, kortet saksbehandlingstiden osv.

Samtidig har hun klart kunststykket å komme på kant med så å si alle, fra ansatte til styret, til og med enkelte av "kundene".

De ansatte har vel ikke vært spesielt begeistret, men så har hun også sparket minst hver tiende ansatt i Innovasjon Norge over de siste fem årene, og flere andre har sluttet fordi det har vært uholdbart, så interne kandidater eksisterer vel knapt.

Hadde ikke ministeren grepet inn, ville hun fått sparken for lengst, det er nok klokt at hun velger å gå nå, mens hun fortsatt har muligheten.

Uansett, det er synd at man resirkulerer de samme menneskene gang på gang i lederstillinger i staten.
Det virker som om man kan lede nesten hva som helst, så lenge man har de rette kontaktene, uten noen som helst kompetanse innen de fagområdene det jobbes med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...