Gamermamma Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Jeg har tre sønner på 12, 11 og 9 år. Jeg har strittet imot deres gaming- interesse de siste årene, men velger nå å kaste inn håndkleet og velger å støtte dem på dette isteden. Så etter mange runder med meg selv tenker jeg å kjøpe gamingutstyr til dem til jul. Men hvor begynner jeg??? Er det best å starte med PC-utstyr eller ps4? De har en ps3 fra før men d har jeg skjønt er helt ut:) Nå spiller de stort sett på iPhonen sin eller eldstemann sin skole-pc. Veldig glad om noen kan gi meg tips. Og må jeg kjøpe alt x 3 eller kan det deles på? Hilsen litt motvillig Gamermama Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Hva er det de ønsker å spille? Det er en del billigere og enklere med konsoll, særlig når de er ung. Om du skal kjøpe 3x blir det ganske dyrt uansett hva en velger, men det er vanskelig å si uten å vite hva de er interessert i å spille. En PC er jo mye mer brukende til flere ting enn bare gaming også, men vanskeligere å dele på. Lenke til kommentar
Gamermamma Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Fortonte er det store om dagen. 1 Lenke til kommentar
Gamermamma Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Fortnite Lenke til kommentar
Gamermamma Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Jeg håper det kan vare noen år også fram i tid... PlayStation kommer vel m ps5 snart eller?? Lenke til kommentar
Gamermamma Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Jeg håper det kan vare noen år også fram i tid... PlayStation kommer vel m ps5 snart eller?? Lenke til kommentar
ili Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Jeg har 4 brødre med unger i ca samme alder som jeg kjøpte PS4 til for et par siden og det fungerer veldig bra. Nå har det akkurat vært Black Friday med ok tilbud på den. Ellers har jeg og hjulpet til med å kjøpt brukt datamaskin til de. For 3-4 tusen kroner kan du finne komplett pc med alt som kjører fortnite på maks i HD. For ny må du nok opp i 3 ganger den prisen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Er det best å starte med PC-utstyr eller ps4?Det kommer litt an på budsjett. PS4 er en del billigere, men en PC er bedre og kan brukes til mer enn bare spilling. Lenke til kommentar
Gamermamma Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135596613 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=133248908 Er noen av disse to annonsene fra Finn godt kjøp? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Hos oss stod det mellom ps4, ps4 pro, xbox one s og xbox one x. Vi valgte å kjøpe xbox one x. Fant ut at den var kraftigere, det fulgte med 2 spill (forza) og det er 4k spiller på den. De deler selvsagt på denne. Er det slik at alle andre kompiser sitter med ps4, eller er det blandet? De vil vel kanskje helst spille sammen med kompiser. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135596613 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=133248908 Er noen av disse to annonsene fra Finn godt kjøp? Den dyreste er et OK kjøp, og den billigste er et dårlig kjøp. Jeg sjekket kjapt over Finn.no etter PCer i prisklasse 9000-10000 og det ser ut som den du har valgt gir best verdi for pengene. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Bra at du gir opp. Om du i tillegg tar del i interessen deres (akkurat på lik linje som du ville gjort om det var snakk om fotball) ser du fort at du kan komme nærmere barna dine og at dere får noe fint sammen dere kan dele (uten at du må stresse deg ut av huset for å gjøre det). Da har du også litt "kontroll" også, uten at det nødvendigvis blir irriterende. PS4 er nok det greieste. Jeg ville ikke kjøpt xbox (ja, den er litt kraftigere, hvis du har 4k tv. Hvis ikke, trenger du ikke. Hvis noen prøver å komme med at 1080p60fps er viktig for 12 åringer så bare ignorer dem). PS4 vil være best, fordi kompisene deres etter all sannsynlighet spiller på ps4. Dette er viktig (Spesielt om det er fortnite det er snakk om, selv om jeg personlig ikke liker spillet skjønner jeg at kids liker det). Nå er du litt uheldig. Power stengte akkurat. Om du har mastercard fra dnb hadde de nettopp en kampanje denne helgen hvor du kunne kjøpt ps4 med 20% rabatt (det er mulig du fortsatt kan kjøpe på nettsiden deres frem til kl 00.00. Rabatten vil bli trukket fra når du får fakturaen). Jeg kjøpte min ps4pro (koster vanligvis ca 4k) og fikk den til 3,1k for ca 1.5 år siden. Siden det har den selv på Black Friday salg aldri vært billigere enn det. Jeg tror 3 stk er overkill. Maks 2, så må noen av dem dele litt på dem. Du kan f eks la ungene få sette opp oversikt over "spilledager" (da får de litt trening med planlegging av uken selv også. God læring og forberedelse til ungdomstiden). Om du holder til i Bergen er det mulig du kan få kjøpe en billig av meg. Jeg kjøpte den på Black Friday til en kompis som egentlig sa han ville ha den, men han har ikke svart meg på 3 uker, så mulig jeg bare kvitter meg med den snart. Da er garanti, kvittering og alt med (ingen spill) og du får den hvertfall litt billigere enn butikkpris. F eks kan du da hvis økonomi er litt skral mtp andre julegaver gi guttene 1 ps4 på deling nå før jul (så kan de spille i juleferien) og så kan du kjøpe 1 til ila feb/mars når det kommer ny sånn Dnb-kampanje hos power. Lenke til kommentar
Gamermamma Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 (endret) Takk for svar allesammen!!. Det ble en gamingpc, en Komplett Gamerpremium 110i med tastatur, headset og gamingmus fra razer. Litt pver 1 år gammelt og betalte 5000. Syns jeg har gjort et godt kjøp, håper jeg har rett i det - for jeg har ikke peiling:) Men ja, gutta blir fornøyd med at de endelig blir hørt på gamingen. Så får de dele på pcen, så begrenser det seg selv håper jeg:))) Endret 9. desember 2018 av Gamermamma 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå