AzureCloud Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Har satt Altibox hjemmenettverk i Bromodus. Koblet en Asus WiFi router til VLAN3 på Altibox ruteren. All utgående trafikk fungerer som det skal. Har lagt inn Port Forwarding på Asus ruteren for SSH til en maskin på innsiden. Men, når jeg forsøker å koble med med SSH til Altibox public IP så får jeg ikke noe kontakt. Har gjort akkurat det samme på mitt andre hjemmenettverk som benytter Telenor fiber. Skulle ikke dette fungere med Altibox? Endret 7. desember 2018 av AzureCloud Lenke til kommentar
process Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Hvor forsøker du ssh fra? Endret 7. desember 2018 av process Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Jeg fant ut av det. Den maskinen jeg skulle rute SSH til hadde feil default gateway. Fikset det og nå fungerer det som forventet. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Hvor forsøker du ssh fra? Jeg forsøkte utenfra. Lenke til kommentar
Berg1239 Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Håper du har gjort nødvendige tiltak med åpen SSH mot internett. Disable password, endre port, fail2ban osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå