Ænonym Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Fikk meg en butikkjobb i starten av 2017, og startet da på lønnstrinn 2.. men hadde jeg ikke da rett til å starte på lønnstrinn 3? Noe som ville betydd at jeg ville ha vært på lønnstrinn 4 nå. Butikken jeg jobber i følger landsoverenskomsten (virke/HK). Det står jo tydelig i landsoverenskomsten at med bestått eksamen fra VGS starter man på lønnstrinn 3! Hvordan burde jeg gå fram slik at jeg blir satt på riktig lønnstrinn? Endret 8. desember 2018 av Sheldon( Lenke til kommentar
Ænonym Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Og vis det er sånn at jeg er på feil lønnstrinn, kan jeg da kreve å få utbetalt tapt inntekt?? Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Du viser vitnemål fra vgs. Da får du lønnen du skal ha. Om du viste vitnemål da du ble ansatt har du krav på å få det du mangler fra den datoen du viste det. Om du ikke har vist det har du ikke krav på en dritt. Det er nemlig ditt ansvar å levere dokumentasjonen til dem. Hvis du har gjort det, har du krav på ekstra utbetaling. Så om du har jobbet 6 mnd, har 10k i mnd og lønnstrinnet over er 12k. Så har du krav på 6 mnd x 2k = 12k. Om du viste det etter 3 mnd har du krav på 3 mnd x 2k = 6k. Om du ikke har vist vitnemålet enda (uansett om arbeidsgiver har bedt om det eller ikke) har du krav på 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå