SolidBluR Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Først av alt; beklager hvis denne posten virker ute av sin plass på skjermer-forumet, men den er vanskelig å plassere.. Uansett.. Jeg fristes på det groveste til å gå til innkjøp av denne. Den har rett og slett alt jeg krever av bærbar herlighet. For dere som ikke vet hva en archos av320 er, kan den forklares som en ipod med 4" skjerm der du kan se alt du kan drømme om av film. Den støtter divx og xvid, men ikke mpg, quicktime, real osv, noe som funker fett for meg, siden de fleste filmene mine er pure divx. Man kan dessuten laste ned codecer til den. Selve maskinen er litt bredere og tykkere enn ipod, og veier ca det dobbelte. Fåes i 20, 40 og 80GB. Den koster 5700 på det billigste akkurat nå (sjekk prisguiden) og kan gjøre dagen din til noe slikt som det her: Du står opp og løper til bussen for å rekke den satans jobben. I bagen har du din stødige av320, som sørger for sanger i de medfølgende fete headphones'ene. Når du når bussen, setter du deg inn og snurrer igang sist kvelds episode av CSI eller friends, som du tok opp ved hjelp av av320 recorder direkte fra tv'en (ja her kan man jaggu meg rippe DVD'er fra tv'en og legge dem inn på data senere). På vei til jobben kommer du på en god ide som du tar opp ved hjelp av diktafonen. Du snapper på kameraet og tar et bilde av de travle menneskene rundt deg, for å dokumentere dagen. Når du setter deg på tbanen hører du litt på radio, og du får høre en genial sang..den må du bare ta opp! Men vil du da ikke få med starten på sangen...FEIL! 30 sek minne lar deg ta opp de 30 sekundene du mistet. Når du ankommer jobben kan du se på bildene du har tatt i bildealbumet, noe som ser lekkert ut på den digre skjermen. Koble av320 til noen høytalere og la alle høre sangen du hørte på radioen. Etter en slitsom dag tar du med deg arbeidet på harddisken til av320 og setter snuta hjemover. På bussen hjem ser du på ringenes herre: to tårn i nydelig dvdkvalitet og trommehinnesprengede lyd. Du møter en venn og filmer samtalen deres, noe dere har det moro med senere, når du plugger av320 til tv'en, for da kan du nemlig... ...se alt du har på archos av320 på tv! Noen av dere der ute som har et bra skjermkort som tillater tv-out, men ingen s-video inngang på tv'en? Ta imot denne gaven, kjære medmennesker, for her kan alt sees, og i god kvalitet. Bilder, filmopptak fra kameraet, divx filmer, opptak fra tv'en som gårsdagens fotballkamp eller komiserie. Ta med av320 til en venn og lag filmkveld! Mulighetene er nærmest uendelige! Det verste med dette er at jeg sikkert har glemt en god del funksjoner (som kortleser for kamera, nå som jeg husker det). Archos av320 har ALT bortsett fra telefonmuligheter og direkte tv-sendinger. Men det kan jeg unnvære. Er det noen som har erfaringer med denne eller som vil ha den selv og vet om noen gode priser? Eller vil hylle den eller forbanne den? Ut ifra det jeg har lest (mye) så virker det som en liten revolusjon. Jeg gleder meg så vilt! Sjekk www.archos.com for mer info om denne sexy saken. Endret 19. desember 2003 av SolidBluR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå