Gå til innhold

Ryzen 7 2700 vs 2700x for 900kr differanse?

aqa

Anbefalte innlegg

Hei

Litt usikker på om jeg burde poste i ryzen tråden eller ikke.

Jeg holder på å se etter deler til ny pc. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe ryzen 7 2700x til 3290kr som det ser ut som at de fleste nettbutikkene selger den for. Så så jeg at power hadde 20% ved bruk av dnb mastercard. Det ser ut som at ryzen 7 2700x ikke er på lager hos power og mest sannsynligvis ikke kommer på lager før nyttår. I lokal nærbutikk er det mulig å få tak i 2700 til 2949. Etter 20% trukket fra blir det 2395kr om jeg ikke har regnet helt feil.

Er det bedre å gå for 2700 utgaven istedenfor 2700x til den prisen? Er ca 900kr forskjell da tror jeg.

Jeg har prøvd å søkt litt rund på nettet etter info. Jeg skal bruke pcen til UE4(unreal engine) som jeg tror utnytter flere kjerner bra og litt spilling i 1080 oppløsning. Jeg fant denne linken nedenfor som jeg tror sier at viss flere kjerner er i bruk så kjører kjernene på mye lavere frekvens enn 2700x og at om man skal overklokke må man ha en bedre cooler. På den forrige pcen overklokket jeg aldri, men det må jeg kanskje for å få tilsvarende effekt som x utgaven? https://www.tomshardware.com/reviews/ryzen-7-2700-2700x-review,5606.html

Innspill og kommentarer er alltid satt pris på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis planen din er å kjøpe en god kjøler uansett, så hadde jeg glatt gått for 2700 hvis du sparer 900 kroner.

Kjøleren som kommer med 2700X er bedre enn den som kommer med 2700 (mye pga 2700X har høyere TDP) - så potensialet til 2700X ut av boksen er høyere.

Men som jeg sier - skal du ha deg en god kjøler åkkesom - kjøp 2700 og overclock :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis planen din er å kjøpe en god kjøler uansett, så hadde jeg glatt gått for 2700 hvis du sparer 900 kroner.

Kjøleren som kommer med 2700X er bedre enn den som kommer med 2700 (mye pga 2700X har høyere TDP) - så potensialet til 2700X ut av boksen er høyere.

Men som jeg sier - skal du ha deg en god kjøler åkkesom - kjøp 2700 og overclock :)

Takk for svar :)

Tenker jeg prøver 2700 med en noctua kjøler til rundt 500-600kr kanskje

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...